חלבון בחלמון או חלבון בחלבון? חלקנו לא אוהבים לאכול את כל החלקים של הביצה. חלק מעדיפים את הצהוב (החלמון) או את הלבן (החלבון). אך מי מהחלקים מכיל את מרבית החלקים החשובים והערכים התזונתיים שיש בביצה? על כך שוחחה המאזינה עם הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, בתוכניתה השבועית - ושאלה "איזה חלק כדאי יותר לאכול?".

"רציתי לדבר איתך על חלבון מהחי. אני אוכלת כל יום ביצה קשה לא מטוגנת, לפעמים גם שתיים, אך אני לא אוהבת את החלמון. אני אוהבת לאכול רק את הלבן של הביצה. ראיתי שיש שם כמות יפה של חלבון", אמרה המאזינה לרוזמן, וזו השיבה: "רוב הערכים התזונתיים של הביצה הם בחלמון. הערך הביולוגי של החלבון בביצה הוא מתחייס גם ללבן וגם לצהוב, בשניהם יש חלבונים איכותיים".

חביתה (צילום: אינג אימג')
חביתה (צילום: אינג אימג')

"בצהוב יש טיפה יותר חלבון מאשר בלבן", הוסיפה הדיאטנית. "ברגע שאת אוכלת 3-2 לבנים, את מגיעה לכמות חלבון מצוינת כמו בביצה שלמה, אך מה שאין לך בלבנים הוא לציטין, שחשוב לזרימת דם ולהורדת כולסטרול בגוף. את יכולה לקבל אותו רק מהביצה, מוסיפים אותו באופן תעשייתי לכל מיני מוצרים ואני לא רוצה שתלכי לשם. בחלמון יש גם אבץ וגם ברזל. בכל מיני מסעדות עושים חביתה רק מהלבנים". "בשניים שלושה חלבוני ביצה יש כמו ביצה שלמה, אבל זה לא מספיק חלבון לכל היום", הוסיפה.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM