פינת המחקר: כשאנחנו מכריזים על דיאטה, ומתחילים להקפיד על מה שנכנס לפה, ככל הנראה הדבר הראשון שנחשוב פעמיים לפני שנכניס לפה הוא לחם, מאפים, פיתות, בצקים ומיני מתיקה מלאי סוכר. למה? כי למדנו היטב שפחמימות הן האויב הגדול ביותר של שריפת הקלוריות. אך האם כל זה מגובה מחקרית ומוכח מדעית? למזלנו, הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, עשתה את שיעורי הבית בשבילנו.

"האם תפריט ללא פחמימות מזרז ירידה במשקל? כולנו יודעים שצריכת פחמימות גורמת לעלייה ברמת השומן בגוף. זה הוכח מאות אם לא אלפי פעמים במלא מחקרים מדעיים בשנים האחרונות. זה קשור להפרשת עודף אינסולין שגורמת לירידה בשריפת הקלוריות. היו מחקרים שהראו שלא צריך לשנות את כמות הקלוריות בתפריט, רק להפחית את כמות הפחמימות, וככה כבר עולה שריפת הקלוריות והשומן בגוף", אמרה רוזמן למאזיניה.

"אז במחקר זהה בדקו שוב את הנושא הזה, נתנו ל-17 אנשים בעודף משקל תפריט עם המון פחמימות לארבעה שבועות ואז תפריט עם אותן קלוריות אבל דל פחמימות לעוד ארבעה שבועות, ובדקו מלא מדדים", המשיכה הדיאטנית. "שריפת הקלוריות שלהם עלתה כתוצאה מוויתור על פחמימות. אז פירוק השומן היה דומה אמנם, אבל שריפת הקלוריות עלתה. אז פרט ליתרון הבריאותי במניעת סוכרת, תפריטים דלי פחמימות גורמים גם לירידה בתאבון ובחשק לנשנש".