במהלך השנים האחרונות הפכה האנושות יותר ויותר תלויה בטלפונים הסלולריים, וכיום מי שהתרגל אליהם יתקשה מאוד לחיות בלעדיהם. מאז כניסת המכשירים לחיינו נערכו מחקרים שבדקו איך הם משפיעים על חיינו, הן מבחינה בריאותי והן מבחינת נפשית. ד"ר מאיה רוזמן הציגה בתוכניתה ב-103FM מחקר חדש, שבדק את הקשר בין שימוש בטלפון הסלולרי לבין השמנה. 

"במחקר שפורסם בירחון 'דיווחים מדעיים' בדקו את השפעת האור שנפלט מן הטלפון על המשקל שלנו", סיפרה רוזמן. במחקר השתתפו 10 גברים שנחשפו לתאורת מסך טלפון, או לתאורה מעומעמת, במשך ארבע שעות לפני שהלכו לישון במעבדת שינה.

הגברים שנחשפו לאור הכחול של הטלפון שרפו פחות שומן במהלך השינה, וגם טמפרטורת הגוף והוצאת האנרגיה היו נמוכות יותר בשינה לאחר האור של המסך. לפי תוצאות המחקר, חשיפה למסכים לפני השינה יכולה להקשות על ירידה במשקל ולהוביל לעלייה במשקל בטווח הארוך. 

לפי החוקרים, הירידה בהוצאת האנרגיה במהלך השינה הייתה כל כך משמעותית, כך שהיא בהחלט יכולה להוביל לשינויים פיזיולוגיים בטווח הרחוק.

"זה המקום להזכיר, שגם לפני כשנתיים היה מחקר שהראה שחשיפה לאור כחול יכולה להשפיע על הבחירות התזונתיות שלנו, וגרמה להעדפה של מזון עתיר סוכר, מה שיכול להוביל בטווח הרחוק להשמנה".