סידן וברזל הם חלק מהמינרלים להם זקוק גוף האדם. הדרך הטובה ביותר לצרוך אותם היא דרך המזון - סידן במוצרי חלב וברזל בבשר ובקטניות. אלא שלא תמיד הם נספגים בגוף בקלות ולפעמים צריך לעזור להם בתהליך. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מה כדאי להוסיף לארוחה כדי לסייע לספיגת הסידן והברזל.

מזונות משפרי ספיגv
ויטמין C - עוזר לספיגת סידן וברזל. בארוחה בשרית שכוללת סלט/פלפל אדום ייספג יותר ברזל, בארוחה חלבית ייספג יותר סידן.

כריך עם גבינה ופלפל/עגבניה - יסייע לספיגת יותר סידן.

יין אדום - הפוליפנולים ביין משפרים את ספיגת המינרלים הללו. כשמסיימים ארוחה חלבית/בשרית עם כוס יין אדום, נספג מהארוחה יותר סידן או יותר ברזל.

סוכר - מפתיע, אבל כן, סוכר מזרז ספיגת סידן. אם שותים קפה עם חלב וסוכר, ייספג יותר סידן מהחלב בהשוואה לקפה ללא סוכר. אם אוכלים גלידה רגילה, ייספג יותר סידן מגלידה דיאט. זו אמנם לא סיבה להשתמש בסוכר, אבל נחמד לדעת.

מזונות מעכבי ספיגה
חומצה אוקסאלית - חומר שמצא בכמות גדולה בתרד, מנגולד, פטרוזיליה וקקאו, והוא סופח אליו את כל הברזל וכל הסידן. בארוחה עם בשר ותרד לא ייספג ברזל, ובפשטידות עם גבינות ותרד לא ייספג סידן.

ברזל וסידן - החומרים הללו מעכבים את הספיגה אחד של השני. ברזל וסידן נספגים באותו מקום במעיים, ואם אוכלים אותם יחד, חלק מכל אחד מהם לא ייספג. לכן, כאשר מפרידים בשר וחלב - יש בכך היגיון תזונתי. בנוסף, אם נוטלים טבליות ברזל, לא כדאי לעשות זאת אחרי ארוחה חלבית שמכילה גבינות.