סובלים מעצירות? כדאי שתקראו את השיחה הבאה בין הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, והמאזינה שביקשה לשתף אותה במכאובי המעיים שלה. האם כדאי להשתמש בחומרים משלשלים, ואיך זה משפיע על הדיאטה שלנו? על כל זה השיבה רוזמן בתוכניתה השבועית ברדיו.

המאזינה סיפרה על בעיית העצירות הכרונית ממנה היא סובלת כבר עשרות שנים, והיא תורשתית (גנטית). היא אמרה לרוזמן כי הרופא המליץ לה להשתמש בשמן פרפין כדי להימנע מעצירות, ורצתה לדעת האם יש נגזרות על הדיאטה בעקבות השימוש בתכשיר. הדיאטנית השיבה כי שמן פרפין זה "זוועת עולם", והסבירה: "השמן הזה לא נספג בגוף, אז אין לו קלוריות, אבל הוא משמן את כל המעיים בפנים, אז כל מה שיש שם אמור להחליק החוצה. אבל גם כל מה שהיה בפנים לא נספג, כל הוויטמינים, ברזל, סידן לא נספגים".

"שימוש ממושך יכול לגרום לאנמיה ותת ספיגה של ויטמינים אחרים, וזה יכול לגרום לבעיה", הוסיפה הדיאטנית. "אני לא בעד השיטה הזאת, וזה יכול לעשות לך לא כיף. בכמות שפועלת זה יכול לעשות שלשולים". לאחר מכן הבהירה המאזינה כי שמן הפרפין לא עוזר לה להגיע ליציאות, אז רוזמן המליצה להפסיק את השימוש בו בכלל.

עצירות (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
עצירות (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

לבסוף, נתנה רוזמן טיפ למאזינה: "יש סיב תזונתי שנקרא פסיליום, זה נמצא תחת חברות רבות ומותגים, זה באבקה גולמית רגילה טבעית וגם אבקה בטעמים ותמוסות. זה מונע סוכרת, סרטן המעי הגס, ומוריד כולסטרול, אבל בעיקר מתנפח במעיים ויכול לתרום לפעולת מעיים טבעית. תנסי להוסיף כפית כזאת בבוקר ובערב עם שתייה, אם זה לא עושה שום דבר תעברי לכף. זו העצה בינתיים, אם לא, תתקשרי אגיד לך שם של תכשירים צמחיים על בסיס צמחים שיכולים לגרום לפעולת מעיים בלי לפגוע בספיגה של הדברים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM