כשנולדנו, אף אחד לא בא ונתן לנו חוברת של "המדריך האנושי לעונג ולאורגזמות". על כתפינו הוטלה המשימה המכובדת למצוא את הדרכים הנכונות לתפעל את עצמנו ואת הגוף שלנו בכדי להגיע לעונג הנכסף. חלקנו הצליח יותר, חלקנו פחות. לחלקנו הייתה סביבה תומכת כמו הורים שהקפידו שמיניות תהיה נושא מדובר וחיובי בבית, ואצל חלקנו החינוך היה מאוד שמרני ומגביל. בשבועות הקרובים אני רוצה לחלוק איתכם את סודות העונג המיני ולהתמקד במדור על מספר אלמנטים מאוד חשובים, שיעיפו את העונג המיני שלכם לשמיים, והיום אדבר על תנועתיות במיטה.

אחת התלונות נפוצות אצלי בקליניקה מצד שני המינים היא על חוסר תגובתיות של הפרטנרים בזמן המגע. אם הייתם מסתכלים על זוג שמקיים יחסי מין, ואחד מבני הזוג לא זז במהלך הסקס ופשוט שוכב ללא תנועה, הייתם אומרים שאותו אדם לא נהנה ולא מחובר למה שקורה פה. גם התודעה של אותו אדם הייתה מקבלת את אותו המסר ומגיבה לחוסר התנועתיות הזו, ובצורה אקטיבית חווה הרבה פחות עונג ממה שבאמת קיים בסיטואציה הזאת.

איבר מין קטן? אל תוותרו, זה מה שניתן לעשות כדי לפגוע בנקודת הג'י

כמו שאתם נהנים לגעת בפרטנרים שלכם ולראות אותם מתפתלים ומשמיעים קולות (על זה נדבר במדור הבא), ככה גם הם רוצים להתענג מכם. כשאתם לא תגובתיים במיטה, אתם גם שוללים הנאה מהפרטנרים שלכם, וגם פוגעים לעצמכם בתחושת העונג שלכם. תאפשרו לעצמכם לזוז, ורמות העונג ההדדיות יעלו במיטה בהתאם, וככה גם החשק המיני של הפרטנרים שלכם – תחשבו על זה - באיזו סיטואציה החשק המיני שלכם היה עולה יותר - כשאתם יודעים שאם תגעו בפרטנרים שלכם, הם ישכבו ללא תנועה, או כשהם יתפתלו ויאפשרו לעצמם להיות תגובתיים? אצלי בקליניקה אני עובד עם נשים וגברים על התגובתיות ועל התנועתיות שלהם, ופתאום הם מגלים שהחשק המיני והעונג המיני מרקיעים שחקים, רק מהתרגילים הפשוטים שאני נותן להם למטרה הזאת.

תאפשרו לעצמכם לזוז, ורמות העונג ההדדיות יעלו במיטה בהתאם (צילום: ingimage ASAP)
תאפשרו לעצמכם לזוז, ורמות העונג ההדדיות יעלו במיטה בהתאם (צילום: ingimage ASAP)

כשאנחנו במצב של עונג, הגוף שלנו רוצה לנוע ולהתפתל בצורה טבעית. אם נשים לב לגוף שלנו ולרצונות שלו, נראה שכשנוגעים בנו, לגוף שלנו יש נטייה טבעית לרצות להתחכך, להתפתל, לנוע. אפשר לראות את זה נהדר אצל חתולים, יצורים שיודעים להתענג, שלא נמצאים במצב פאסיבי כשנוגעים בהם, אלא מתחככים ביד שנוגעת בהם לא פחות ממה שהיד נוגעת בהם. אם במקרה היד לא תיגע בהם בצורה הנכונה או במקום הנכון, הם ידעו להתחכך כך שהם יקבלו מגע בדיוק איפה שהם רוצים.

אחד מהמנהגים מדכאי העונג הנפוצים ביותר שיש לגברים ונשים במיטה, זה חוסר תנועתיות. אנחנו שוכבים על הבטן, מישהו נוגע לנו בגב, ואנחנו שוכבים כמו גוויות ללא תנועה, והמגע הוא במקסימום ממש נעים, אבל לא מענג או מגרה. אם נהיה אקטיביים בזמן שאנחנו מקבלים מגע, העונג שלנו יוכפל פי כמה וכמה. נסו את זה בפעם הבאה שכשנוגעים בכם במיטה – תהיו אקטיביים, תתחככו ביד שנוגעת בכם או עושה לכם נעים בגב, בראש או כל אזור אחר, ותראו עד כמה העונג שלכם פתאום מתעצם.

תנועתיות גם מעניקה לנו יכולת שליטה גדולה יותר בעונג שלנו. לפעמים הפרטנרים והפרטנריות שלנו מגיעים עם הכוונות הכי טובות בעולם, אבל לא יודעים איך בדיוק לגעת בנו. מה לעשות, לא כולנו נולדנו עם יכולת של קריאת מחשבות, וחלקנו לא מרגישים בנוח לומר לפרטנרים שלנו במיטה מה אנחנו רוצים שהם יעשו. לא תמיד אנחנו גם יודעים לנסח במילים מדוייקות את המקום והדרכים הספציפיות שאנחנו רוצים שיגעו בנו, ואז אנחנו שוכבים מתוסכלים במיטה מכך שהפרטנרים שלנו, עם כל הרצון הטוב שלהם, פשוט לא נוגעים במקום הנכון.

תהיו אקטיביים, תתחככו ביד שנוגעת בכם או עושה לכם נעים בגב (צילום: ingimage ASAP)
תהיו אקטיביים, תתחככו ביד שנוגעת בכם או עושה לכם נעים בגב (צילום: ingimage ASAP)

ובכן, אם מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד, ואם הפרטנרים שלנו לא יודעים לגעת עם האצבעות שלהם במקום הנכון, אנחנו יכולים להביא באמצעות התנועתיות את המקום הנכון אל האצבעות שלהם, או אל הלשון שלהם או אל האיבר שלהם. מסיבות שונות ומגוונות, הרבה נשים שוכבות בזמן קבלת העונג שלהן ללא תנועה, בין אם העונג מגיע מהלשון של הגבר, האצבעות שלו או האיבר שלו, אבל מה יקרה אם תיקחו שליטה ותתחילו לנוע בעצמכן כדי לדייק את העונג שלכן יותר טוב?

אחד מתרגילי הבית שאני נותן בקליניקה היא לבקש מהגבר לשכב בין רגלי האישה עם הלשון בחוץ ללא תנועה, והאישה היא זו שמחככת את הדגדגן שלה על הלשון של הגבר, ואותו הדבר גם בחדירה – שהגבר יחדור ויהיה בפנים ללא תנועה, והאישה היא זו שתנוע ותכוון את האיבר למקומות שגורמים לה עונג (ובשלב הבא להתאים את התנועתיות שלה לתנועתיות של הגבר). האקטיביות הזאת, היכולת לעשות מה שאנחנו מרגישים בעצמנו שמענג אותנו, מעצימה פי כמה את העונג שלנו, לא משנה אם אנחנו גברים או נשים. נסו לתרגל את זה, ומוזמנים לכתוב בתגובות איך זה הרגיש ושיפר את התחושה.

שיהיה המשך שבוע מענג במיוחד. 

אלון גושן הוא מרצה ומדריך לעונג ומיניות מועצמת, עוסק ולומד את תחום המיניות כבר יותר מ-15 שנים, ומשלב בעבודתו כלים מעולם הפסיכולוגיה, הפיזיולוגיה, הטנטרה, מיינדפולנס ועוד.

לקבוצת הפייסבוק של אלון בנושאי זוגיות ומיניות – "מחשבה יוצרת מיניות"    

לחצו למדריך חינמי לעונג מיני אורגזמי 

למידע נוסף על הדרכות מיניות, אישיות או זוגיות – הדרכות מיניות - אלון גושן  

אלון גושן (צילום: עדי שמאי)
אלון גושן (צילום: עדי שמאי)