פינת "טוב לדעת": הם אחד מהנשנושים הבריאים ביותר שאתם יכולים לשלב בתפריט הדיאטה שלכם, מלאים בערכים תזונתיים מעולים, מכילים סיבים, אשלגן וברזל - ורובנו מבלבלים אותם עם אגוזים, אבל הם בקושי מכילים שומנים - ערמונים. בתוכניתה השבועית ב-103FM, שיתפה הדיאטנית המומחית ד"ר מאיה רוזמן את מאזיניה עם התכונות הבריאותיות המדהימות של הערמון.

"ערמונים באמת נראים כמו אגוזים, הם צומחים על העץ, יש להם קליפה קשיחה, ולדעתי אפילו יש להם טעם ומרקם של אגוזים", אמרה תחילה רוזמן. "אבל", היא מיהרה לסייג, "מבחינה תזונתית הם לא דומים בכלל לאגוזים, אלא יותר לתפוחי אדמה".

"האגוזים והשקדים מכילים בערך 60% שומן ומעל 600 קלוריות ל-100 גרם, וערמונים מכילים 2% שומן בקושי, ו-250 קלוריות ב-100 גרם. פחות מחצי", הסבירה. "הערמונים מאוד עשירים באשלגן, שחשוב לויסות לחץ הדם וגם הם עשירים מאוד בברזל, ממש כמו שיש בעוף וגם 5% סיבים תזונתיים מסוג כזה שעוזר למנוע ולהפחית סוכרת", סיפרה עוד על תכונותיהם הבריאותיות.

רעב (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
רעב (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

"אחת מהדרכים הפופולריות לאכילה של ערמונים זה לאחר שקולים אותם", המשיכה. "מה שחשוב לדעת זה שהחום לא הורס את היתרונות התזונתיים שלהם. הברזל והאשלגן נשארים בכמות זהה לאחר הקלייה".

אז איך מומלץ לצרוך אותם ומתי? הדיאטנית הדגימה: "אפשר לשלב את הערמונים בסלטים, בתבשילי אורז, בממרחים, בקינוחים מתוקים. בגלל שבערמון אחד יש רק 20-10 קלוריות, תלוי בגודל, אז כשישה ערמונים שווים נשנוש ביניים גם בזמן דיאטה".