בשבוע שעבר דיברתי איתכם על כך שישנם מספר אלמנטים חשובים שיכולים להעניק לכם שליטה על רמות העונג שלכם במיטה ולגרום לכם לתחושות עוצמתיות ביותר. דיברתי על אלמנט הראשון, התנועתיות. השבוע אני רוצה לדבר על אלמנט לא פחות חשוב - תודעת העונג שלנו.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים להבין בנוגע לתודעת עונג, היא שעונג זה המפתח לתחושות אורגזמיות בגוף. למעשה, אורגזמה היא תופעת לוואי שמתרחשת בתוך הגוף שלנו, כאשר התודעה שלנו נמצאת במצב של עונג. אם אני שוכבת במיטה ובן הזוג שלי מענג אותי, וכל מה שעובר לי בראש זה "וואו איזה מדהים לי, וואו איזה מדהים לי", הגוף שלי יגיב באורגזמה. כן, אחד ועוד אחד תמיד שווה שניים, זה עד כדי כך פשוט.

איבר מין קטן? אל תוותרו, זה מה שניתן לעשות כדי לפגוע בנקודת הג'י

הבעיה מתחילה בכך שרובנו, גברים ונשים כאחד, לא חושבים על כמה מדהים לנו כשבני הזוג שלנו נוגעים בנו. כשאנחנו נכנסים למיטה, יש לנו שק של ציפיות ומחשבות, גם כלפי הפרטנרים שלנו וגם כלפי עצמנו. אנחנו מצפים מעצמנו לתפקד בצורה הטובה ביותר, שכל הזמן יהיה לנו חשק, זיקפה או רטיבות נרתיקית. שנדע איך לענג את הצד השני, אפילו להרשים. אנחנו חושבים על איך אנחנו נראים בעיני הצד השני, או לחילופין מתוסכלים מעצמנו או מהצד השני על כך שאנחנו לא מצליחים להרגיש תחושות שאנחנו מצפים מעצמנו להרגיש.

כל זאת כמובן בהנחה ואנחנו בכלל מרוכזים במה שקורה במיטה, ולא חושבים על הילדים, על השכנים, על מה צריך לקנות בסופר, על הכביסה והכלים או על זה שאנחנו רעבים ומה יש לאכול. אין פלא שכל כך הרבה גברים ונשים מוצאים את עצמם עם בעיות תפקוד וחוסר הגעה לאורגזמה, וכן – גם זיקפה זו תופעת לוואי של הגוף כאשר התודעה שלי נמצאת במצב של עונג, וכנ"ל גם רטיבות נרתיקית.

אם אחשוב
אם אחשוב

אז איך אפשר בכל זאת להתמקד במה שכן חשוב ומענג אותנו, במיוחד בסיטואציות שבהן נדמה שאנחנו לא מרגישים עונג?

הגוף האנושי מאוד אוהב מגע. הוא מתענג על מגע, במיוחד באזורים אירוטיים ומגרים – לאו דווקא רק איברי המין, אלא גם בכל האזורים שמסביב אליהם. בכל פעם שהגוף שלנו מקבל מגע, הוא חש עונג. הבעיה היא שבעוד שהגוף חש עונג, הראש לא תמיד מקשיב לתחושה הספציפית הזאת. התודעה שלנו מקבלת המון מידע מכל אמצעי החישה שיש לנו בגוף, ובהיותנו יצורים הישרדותיים, תחושות כמו כאב, סכנה, פחד, טראומות עבר ועוד, מקבלות עדיפות על פני תחושת מותרות כמו עונג. למעשה, אם התודעה שלנו הייתה מנסה לעבד את כל המידע שמגיע אליה מהגוף בבת אחת, היא הייתה משתגעת, ומחקרים מראים שהתודעה שלנו מצליחה לעבד בערך 5% מהמידע שהיא מקבלת. זה אומר שיש 95% מידע שאנחנו לא שמים לב אליו מהסביבה שלנו, כולל עונג. 

אני רוצה לתת לכם דוגמה כדי שתבינו. אני יכול לומר לכם שבזמן זה שאתם קוראים את הטור הזה, אם אתם יושבים על משטח כלשהו, אתם לא מרגישים כרגע את המושב עליו אתם יושבים או את המשענת שאתם נשענים עליה, או את הרצפה שאתם דורכים עליה. אבל עכשיו שהסבתי את תשומת לבכם לזה, אתם פתאום מרגישים בעוצמה גבוהה יותר את המושב, המשענת והרצפה. כל מה שהיינו צריכים לעשות זה פשוט לחפש את הגירוי המבוקש, ואנחנו נמצא אותו ונרגיש אותו בצורה מועצמת. עוד צורה נהדרת שבאמצעותה מחשבה יוצרת מציאות, או יותר נכון, מבחינה במציאות הקיימת. 

איך ניישם את ההבנה הזאת כדי להעצים את העונג שלנו? עשו עם עצמכם ניסוי. בזמן שהפרטנרים שלכם נוגעים בכם, תשימו לב איך זה מרגיש לכם, בתקווה שהמגע שלהם יהיה לכם נעים. לאחר מכן, חפשו בצורה אקטיבית בגוף שלכם את התחושה שהמגע של הפרטנרים שלכם גם מגרה ומעורר אתכם. התחושה הזאת כבר קיימת בגוף שלכם לאור כל מה שאמרתי קודם, וכשתחפשו אותה בצורה אקטיבית, אתם גם תמצאו אותה. ברגע שזה יקרה, תתמקדו בתחושה המגרה והמעוררת הזאת ותתמסרו אליה. תראו איך המגע של הפרטנרים שלכם פתאום הופך מ"נעים" ל"מגרה" או "מעורר", מבלי שהם שינו משהו במגע, אלא רק אתם שיניתם את המיקוד של תודעת העונג שלכם.

עכשיו רק תארו לעצמכם מה יקרה אם נוסיף לזה גם את התנועתיות שדיברתי עליה במדור הקודם? מוזמנים לבדוק ולהתענג בעצמכם.

עד העונג הבא,

אלון.

אלון גושן הוא מרצה ומדריך לעונג ומיניות מועצמת, עוסק ולומד את תחום המיניות כבר יותר מ-15 שנים, ומשלב בעבודתו כלים מעולם הפסיכולוגיה, הפיזיולוגיה, הטנטרה, מיינדפולנס ועוד.

לקבוצת הפייסבוק של אלון בנושאי זוגיות ומיניות – "מחשבה יוצרת מיניות"    

לחצו למדריך חינמי לעונג מיני אורגזמי 

למידע נוסף על הדרכות מיניות, אישיות או זוגיות – הדרכות מיניות - אלון גושן  

אלון גושן (צילום: עדי שמאי)
אלון גושן (צילום: עדי שמאי)