ירקות נסתרים: האם יש חומרי גלם זרים, כאלו שטרם הוצגו לקהל הישראלי כמועמדים מובילים להשתתפות בסלט, שהם גם טעימים וגם בעלי ערך תזונתי גבוה במיוחד? למזלנו, הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, אוהבת לשתף את מאזיניה בכל מיני דרכים חדשות לרענן את תפריט הדיאטה.

אז מה הוא אותו ירק מיוחד? הוא מגיע אלינו מהמזרח הרחוק, ונקרא לעיתים "צנון סיני" ו"צנון יפני" אבל שמו האמיתי הוא דייקון. הדיאטנית טענה ש"לא משנה מה שמו, בכל מקרה מדובר בירק שכדאי להכיר". ומדוע? "הוא מתאים לסלטים, מרקים, ירקות כבושים, תבשילים, לירקות בתנור, ואפשר אפילו להכין ממנו צ'יפס דיאטטי", פירטה רוזמן.

דייקון (צנון סיני, צנון יפני) (צילום: אינגאימג')
דייקון (צנון סיני, צנון יפני) (צילום: אינגאימג')

מה התכונות הבריאותיות של הדייקון? היא פירטה: "הוא עשיר במגנזיום, שחשוב לתפקוד השרירים, העצבים, בניית העצמות, תנועתיות המעיים, ומניעת חומציות יתר בקיבה. הוא עשיר באשלגן שחשוב לויסות לחץ הדם, וגם בויטמין C".

ומעל לכל, מה הערך הקלורי שלו, ואיך הוא ישפיע על איזון התפריט היומי שלנו? "יש בו רק 18 קלוריות במאה גרם והוא יכול לגוון את תפריט הדיאטה ולשדרג את הבריאות. לפי תיאוריית צמחי המרפא, אפשר להשתמש בו גם שימוש חיצוני על העור להקלה במקרי כוויות", סיכמה.

סלט דייקון (צנון סיני, צנון יפני) (צילום: אינגאימג')
סלט דייקון (צנון סיני, צנון יפני) (צילום: אינגאימג')