כדאי לזכור: לסוגי אוכל מסויימים יש סגולות ומעלות רבות, שעוזרות לנו לשפר את ביצועי הגוף שלנו, בין אם אלו הפיזיים ובין אם אלו הקוגנטיביים. לרוב, אנו משתמשים באוכל כמו דלק, כוח לשריר, בניית העצמות אבל פחות משתמשים בו כדי לשפר את המוח. האם יש מאכל שמשפר את היכולת המוחית שלנו? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, סיפרה למאזיניה על מאכל אחד בריא במיוחד שגם משפר, על פי המחקרים, את הזיכרון.

"לתזונה צמחונית יש השפעות חיוביות רבות על הבריאות, כמפחיתה מחלות לב, סוכרת, וגם מאריכה חיים", אמרה רוזמן בפתח דבריה, ומיד עברה לדבר על המחקר אותו רצתה לשתף עם המאזינים. "במחקר שפורסם בחודש הזה בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, בדקו את השפעת פולי סויה על זרימת הדם למוח, על זיכרון ועל מהירות התגובה", סיפרה תחילה.

אדממה (צילום: אינגאימג')
אדממה (צילום: אינגאימג')

"פולי הסויה מכילים, פרט לחלבון איכותי, גם ברזל, סידן, וסיבים תזונתיים - גם איזופלבונים, שהם נוגדי חמצון עם השפעה חיובית חזקה על הגוף", הוסיפה הדיאטנית. "במחקר נתנו ל-23 משתתפים בגיל 60-70, במשקל תקין, תפריט שמכיל 67 גרם פולי סויה ליום, במשך 16 שבועות, ואז 8 שבועות אחרי כן הם לא אכלו סויה בכלל". בהמשך אמרה: "זרימת הדם למוח נבדקה ב-MRI, ופעילות המוח והזיכרון נבדקה במבחנים שנועדו לכך".

"לפי התוצאות", סיכמה רוזמן, "במהלך הימים בהם צרכו סויה היתה עליה בזרימת הדם למוח, ניכר שיפור בזיכרון, וגם במהירות התגובה. אז הנה, עוד סיבה לעבור לתזונה צמחונית עם חלבון סויה במקום בשר בקר ועוף".