"אני פגומה"; "כל החברות שלי יכולות ורק אני לא"; "לוקח לי שעות וזה מתסכל אותי ואת הבן זוג שלי"; משפטים בסגנון הזה אני שומע כל הזמן בקליניקה שלי. מגיעות אלי נשים ממגוון הגילאים – שנות ה-20 עד שנות ה-60 - ומספרות לי כמה הן חושבות שהן פגומות ומסתובבות עם ההרגשה הנוראית הזאת שלהן אין את הפוטנציאל או את היכולת שיש לשאר בנות מינן, ולא משנה אם זה כי הן לא מגיעות לאורגזמה דגדגנית, נרתיקית, שפיכה נשית, מולטי אורגזמה או כל דבר דומה. התחושה הזאת של להיות פגומה, היא תחושה נוראית בעיניי, ואני חייב להבהיר כאן ועכשיו שאין כזה דבר אשה פגומה או אישה שלא יכולה. ברוב המכריע של המקרים, מדובר פשוט באישה שלא למדה איך.

כשאנחנו נולדים, אף אחד לא נותן לנו את המדריך לעונג האנושי, ואומר לנו שאם אנחנו רוצים אורגזמות ועונג, אנחנו צריכים לעשות א', ב', ג' ו-ד'. לא. במקום זה, בחלק גדול מהמשפחות בכלל לא מדברים על מיניות, מתייחסים לזה כאל משהו שצריך להתבייש בו או להסתיר אותו. המצב לא יותר טוב במערכת החינוך, שם שמים דגש עצום על מחלות מין והריון בלתי רצוי. תודה לאל שהמצב משתפר ושיש מוסדות חינוך כמו הדמוקרטי, שמביאים תכנים שמעודדים שיח בריא על מיניות חיובית.

המפתח לאורגזמה: כך תגבירו את רמת העונג בזמן הסקס

רוב האנשים היו צריכים לגלות ולחקור את הגוף שלהם לבד, עם הרבה הכוונה מטעה מצד תעשיית הפורנו, הסיפורים שהחבר'ה מספרים (שלרוב מוקצנים ולא נכונים), ולרוב הם מתקשים להגיע למיקסום הפוטנציאל המיני שלהם. הדבר בולט בעיקר בקרב נשים, שרובן לא מצליחות להגיע לאורגזמה באשר היא, שלא לדבר על אורגזמה נרתיקית שהיא בכלל הגביע הקדוש הנעלם שמעטות חוות, או יודעות לזהות אותה, וזאת למרות ששוב – כולן מסוגלות, פשוט לא לימדו אותן איך.

אחד המפתחות הכי גדולים וחשובים למיצוי פוטנציאל העונג המיני שלנו בגוף, נמצא בהבנה שהגוף שלנו הוא כמו מערכת חשמלית אחת גדולה. כמו כל מערכת, הגוף שלנו צריך אנרגיה כדי לפעול בצורה המיטבית. אם לא תהיה אנרגיה במערכת, היא לא תתפקד כמו שצריך. אם ניקח בית שאין בו כרגע חשמל זורם, וננסה ללחוץ על הכפתור של שלט הטלוויזיה, לא נצפה שהטלוויזיה תתחיל לפעול כמו שהיא אמורה לפעול, ובטח שלא נבוא בתלונות אל השלט שלא עובד או ליכולת שלנו ללחוץ על הכפתור כמו שצריך. אבל כשגוף האישה לא טעון באנרגיה, וננסה ללחוץ על "הכפתורים" השונים בגופה של האישה ולא נקבל תוצאת אורגזמה, אנחנו נגיד שמשהו לא בסדר באישה, או בכפתורים בגוף שלה, או שנאשים את עצמנו שאנחנו לא יודעים ללחוץ על הכפתורים שלה כמו שצריך.

סקס (צילום: ingimage ASAP)
סקס (צילום: ingimage ASAP)

כל תחום ידע הקשור למיניות מדבר על חשיבות המשחק המקדים, רק בשפה שלו. הפסיכולוגיה מדברת על משחק מקדים והחשיבות לגירוי המנטלי של גוף האישה, הפיזיולוגיה מדברת על הזרמת דם והתעוררות של הורמונים מענגים בגוף כמו דופמין, סרוטונין, אוקסיטוצין וכו', הטנטרה מדברת על הקונדליני, האנרגיה המינית שהיא אנרגיית החיים שלנו, שאם היא לא תהיה גבוהה, הגוף לא יתפקד וכו'.

בסופו של דבר כולם מסכימים על דבר אחד: כדי שהגוף שלנו יצליח להגיע למיצוי הפוטנציאל שלו, הוא צריך להיות מעורר, והרבה זוגות בוחרים שלא לעשות את זה, או עושים את זה בהשקעה מינימלית של כמה דקות בלבד, ויאללה למטרה, בחושבם שהנרתיק של האישה כבר מוכן או מקסימום "יתניע תוך כדי". התוצאה לרוב היא כאבים בזמן החדירה הראשונית, במקרה הגרוע עקב חוסר ברטיבות נרתיקית מספקת (ולא, "קצת רטוב" זה לא מספיק), ובמקרה הטוב, חוסר תחושה מענגת ואי הגעה למיצוי הפוטנציאל של הנרתיק, שמרגיש לנשים כמו כל איבר אחר ולא כמו אחד ממקורות העונג הראשיים שלהן בגוף, כפי שהוא נועד להיות.

איבר מין קטן? אל תוותרו, זה מה שניתן לעשות כדי לפגוע בנקודת הג'י

הדבר תקף גם לגבי גברים, שבטוחים שהגוף שלהם מסוגל להפיק אורגזמה מסוג אחד ועוצמה אחת, בניגוד לנשים. גברים נוטים להמעיט בחשיבות המגע בגוף שלהם לפני המגע באיבר המין, וגם אם אישה תנסה להשקיע בגוף שלהם, הם לרוב יאמרו לה שהיא סתם מבזבזת את הזמן שלה ושתיגש כבר למופע המרכזי למטה. האישה בדרך כלל תעשה את זה, ובכך תפגע בעונג שהיה יכול להיווצר לגבר אם היא רק הייתה משקיעה את הזמן בטעינת הגוף של הגבר.  

אתם מוזמנים לעשות ניסוי. בפעם הבאה שאתם מענגים את עצמכם או את בני זוגכם, שימו טיימר על חצי שעה. בזמן הזה תקדישו זמן לכל הגוף פרט לאיברי המין עצמם במגע אוהב. חפשו מה מענג אתכם במגע שאתם נוגעים באיזורים השונים, בין אם זה בגוף שלכם או של הפרטנרים שלכם, והשקיעו אנרגיה במגע מסביב לאיברי המין ולא ישירות בהם. גם כשאתם כבר נוגעים איברי המין עצמם, עשו זאת באיטיות, קחו את הזמן, תחקרו ותשחקו, ותראו שפתאום האזורים הופכים להיות הרבה יותר מענגים ומגרים, והתחושות הופכות להיות עוצמתיות יותר ויותר.

שיהיה המשך שבוע מענג במיוחד,

אלון.

לקבוצת הפייסבוק של אלון בנושאי זוגיות ומיניות – "מחשבה יוצרת מיניות"

לחצו למדריך חינמי לעונג מיני אורגזמי

למידע נוסף על הדרכות מיניות, אישיות או זוגיות – הדרכות מיניות - אלון גושן

אלון גושן (צילום: עדי שמאי)
אלון גושן (צילום: עדי שמאי)