פינת טוב לדעת: הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, התגייסה לספר למאזיניה בתוכניתה השבועית ברדיו על היתרונות הבריאותיים הרבים של היין - בין אם אדום או לבן. וגם: סוף לשמועות - מה היין העדיף ביותר לשתייה?

"יש ביין כמות עצומה של רכיבים פעילים שנקראים נוגדי חמצון, שמשפרים את זרימת הדם, מפחיתים את הסיכון להתקפי לב, מפחיתים את הסיכון לאלצהיימר ואירוע מוחי, עוזרים למנוע סרטן, ואפילו מעכבים תהליכי הזדקנות", אמרה רוזמן תחילה.

אז אם זה כל כך בריא, כמה מותר לשתות מזה? הדיאטנית הסבירה שאין כמות אחידה: "לנשים מומלצת כמות קטנה יותר מגברים, וגם צעירים צריכים להיזהר יותר, כי השפעת האלכוהול אצלם יותר חזקה. כשמדובר ביין – הכמות שנחשבת בריאה לגברים היא עד שתי כוסיות ליום, ואילו לנשים, כוסית אחת".

יין אדום (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
יין אדום (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

וכמה זה עולה לנו בריאותית? "בכוס אחת יש כפול קלוריות ופחמימות מאשר בכוס מיץ או קולה. מי ששותה שתי כוסות (חצי בקבוק) יין זה כמו לשתות בקבוק מיץ או קולה שלם", טענה רוזמן.

אבל לא יכול להיות שיש רק יתרונות ליין. מה החסרונות? הדיאטנית פירטה: "בכל היינות, יש חומר משמר שנקראים ביסולפיטים, שגורמים לכאבי ראש ל-70% מהאנשים, אפילו עד 24 שעות אחרי השתייה".

ומה היין העדיף ביותר לשתייה - אדום או לבן? רוזמן טוענת שהיין האדום היבש הוא הטוב ביותר מבין כל הסוגים, וזה למה: "יש בו הרבה יותר רכיבים פעילים מאשר ביין לבן".