אומרים שהדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, ואני רואה לכך עדות בקליניקה שלי כמעט כל שבוע. אומנם ההשוואה לגיהנום היא אולי קצת חזקה מדי (למרות שחלק מהנשים אכן מתארות תסכול עצום בחייהן), אך מקור הבעיה נובע מרצון לתת ולהתחשב בפרטנר. וכן, אני מדבר על נשים שכל כך מרוכזות בלהעניק בזמן קיום יחסי מין, עד שהן שוכחות את עצמן בתוך התהליך. מגיל צעיר מכניסים לנו לראש כמה זה רע להיות מרוכזים בעצמנו, אז על אחת כמה וכמה כשמדובר במיטה.

אל תקראו להם נערי או נערות לווי: הטיפול המיני בו ניתן לקיים יחסים מלאים עם המטפל>>>

הבניות תרבותיות רבות שנים לימדו נשים להיות שם בשביל הפורקן של הגבר, וזה התחיל כבר מהתקופה שבה בכלל לא ידעו שקיים כזה דבר אורגזמה נשית וכל המיניות סבבה אך ורק סביב האורגזמה הגברית – מהרגע שהגבר רצה את המגע המיני ועד לרגע הפורקן שלו. מיניות האישה? הוזנחה גם על ידי הגברים וגם על ידי הנשים.

עם השנים התחילה לעלות המודעות לעונג הנשי והחשיבות בלדאוג לסיפוק של שני הצדדים, אך ההבניה התרבותית נשמרה בחלק גדול מהתרבויות. אם נשלב את זה יחד עם העובדה שלעומת גברים, נשים ככלל נוטות להיות יותר אמפטיות ומתחשבות (אין זה אומר שאין גברים כאלו או נשים כאלו, אלא נטייה מגדרית שהוכחה במחקרים), נבין איך זה שגם בימינו שלנו יש לא מעט נשים שמקריבות את העונג שלהן לטובת בני הזוג שלהן, לפעמים אפילו ללא ידיעתן.

אנחנו צריכים להבין שבכל אינטראקציה שיש בין פרטנרים במיטה, חייבת להיות השלמת תפקידים. כאשר צד אחד מעניק, הצד השני צריך לקבל ולהפך – כאשר צד אחד רוצה לקבל, הצד השני צריך להעניק. כאשר צד אחד לוקח, הצד השני צריך לאפשר לקיחה. אם צד מסוים עסוק כל הזמן ברצון לנתינה או בלאפשר לקיחה, הוא לא יהיה מסוגל להיות בצד השני של הקבלה.

בני זוג עושים סקס (צילום: אינג אימג')
בני זוג עושים סקס (צילום: אינג אימג')

ניקח את הדוגמה הקלאסית שבה אישה מעניקה מין אוראלי לגבר – הגבר יידע להתרווח אחורה, להתענג מהנעשה ולקבל את כל מה שהאישה יכולה לתת לו. לעומת זאת, בלא מעט מקרים שמגיעים אלי לקליניקה, כאשר הגבר יבחר להעניק לאישה מין אוראלי, הרבה פעמים מהמקרים לנשים יהיה לא נעים מכך שהוא משקיע כל כך הרבה זמן עכשיו, או שהן יחשבו על זה ש"בטח משעמם לו שם למטה", או יהיו עסוקות בלרצות לגעת בו בחזרה, מאשר להתרווח אחורה ופשוט להתענג ממה שהוא עושה. 

יש לציין (שוב, למען הסדר הטוב) כי יש גם גברים שכל כך עסוקים בלהעניק ולפנק כל הזמן ולדאוג לכך שהאישה תחווה מספר רב של אורגזמות, עד שהם שוכחים את העונג של עצמם בתוך המיניות הזוגית. התופעה הזאת היא לא בלעדית רק לנשים, אם כי מניסיוני, נפוצה יותר בקרב הנשים. אז אם אתן מזהות את עצמכן כחלק מהנשים שדיברתי עליהן, תדעו שלפעמים כדי לפתור לכן תסכולים של חוסר הגעה לעונג עוצמתי או אורגזמות, כל מה שאתן צריכות לעשות זה לדעת להתמקד בעצמכן.

בתהליך שאני עושה אצלי בקליניקה, תפקיד האישה הוא לקבל בצורה בלעדית ב-100% מהזמן, וחלק גדול מהנשים מתרגשות מאוד לחוות דבר שכזה בגלל שזו הפעם הראשונה שבו הן שמו את עצמן במקום הראשון. תשאלו את עצמכן עד כמה אתן באמת שמות את העונג האישי שלכן במקום הראשון במהלך קיום יחסי המין?  עד כמה אתן יודעות להניח לגבר, שיידע מעולה לדאוג לעונג שלו במהלך האינטראקציה המינית איתכן, ולהתמקד בעצמכן?  

כשהגבר שוכב על הגב ואתן יושבות עליו כשאיברו נמצא בתוככן, האם אתן מרוכזות בתחושה של האיבר שלכן ובעונג העולה ממנו, או שאתן חושבות יותר על איך הגבר שלכן מרגיש, האם אתן כבדות לו מדי בפוזיציה הזאת, האם הוא רואה מהזווית הזאת את החזה שאולי נופל, את השומנים החדשים, את הצלוליטיס החדש, או עסוקות בלהסתכל לו על הפנים כדי להבין אם הוא נהנה או לא, ואם הוא לא נהנה מספיק, איזה סקוואטים או תרגילי שרירים תוכלו לעשות על מנת לגרום לו להתענג יותר?

אם אתן מוצאות שהמחשבות האלו ודומותיהן חולפות בראשכן בזמן הסקס, עצרו. בחנו את עצמכן ותראו מתי הפעם האחרונה שידעתן להיות מרוכזות בעצמכן בסקס. שנו את המיקוד שלכן במיטה ממחשבות על הפרטנר שלכן, למחשבות על עצמכן, ותראו איך זה גורם לכן פתאום להרגיש.

אני אפילו אספר לכן סוד כמוס מהקליניקה – גברים רבים מתלוננים על כך שכשהם מעניקים לאישה, לא נראה שהאישה מקבלת, אלא עסוקה בדברים אחרים, וזה מוציא להם את העונג שבלתת ולהעניק. גברים רבים אומרים לי שכל מה שהם רוצים, זה לראות את בנות הזוג שלהן מתרכזות בלקבל את מה שהם מעניקים להן. אני מבטיח לכן נשים, שאם תרכבו על בני הזוג שלכן ותהיו מרוכזות בעצמכן ובעונג שלכן, הפרטנרים שלכן יעופו עליכן כמו שמגיע לכן.

גברים, שימו לב, אם אתם מזהים שבת הזוג שלכם עסוקה כל הזמן בלהעניק ולא יודעת לתחושתכם להתרכז בעצמה ובעונג שלה, אל תוותרו לה. תיגשו אליה עם הצעה שאי אפשר לסרב לה – "אהובה שלי, היום הסקס יהיה אך ורק סביבך וסביב העונג שלך. תני לי לפנק אותך כמו שמגיע לך". העניקו להן לא כי הן מעניקות לכם, אלא כי מגיע להן וכי אתם רוצים לפנק אותן. אם הן מנסות להעניק לכם בזמן הסשן, תזכירו להן שהמפגש הזה מוקדש אך ורק לעונג שלהן, ותקפידו על זה.

אם אתם בכלל רוצים שהיא תעוף, אל תמהרו לשום מקום – תשקיעו בליטופים, בלטעון לה את הגוף באנרגיה מינית (דיברתי על איך לעשות את זה במדורים הקודמים), קחו את הזמן ותקפידו על זה שהיא עפה על עצמה, ותראו את השיפור העצום בעונג שלה, שלא לדבר על הכרת התודה שתגיע אחר כך. ועם זאת, כדאי שתשימו לב שאתם לא עושים את זה בשביל לקבל משהו בתמורה מאוחר יותר, אחרת זה מוציא את הטעם מהנתינה הזאת.  

מותר לנו להיות להתרכז בעצמנו ובעונג שלנו באינטראקציות הזוגיות. לא רק שמותר לנו, אלא מגיע לנו. תנו לעצמכם ולעצמכן את הכבוד המגיע לכם ולכן, תתרכזו בתחושות הפנימיות בלי לדפוק חשבון החוצה, ותעופו כמה שיותר גבוה. 

לקבוצת הפייסבוק של אלון גושן בנושאי זוגיות ומיניות – "מחשבה יוצרת מיניות"

לחצו למדריך חינמי לעונג מיני אורגזמי

אלון גושן (צילום: עדי שמאי)
אלון גושן (צילום: עדי שמאי)