המלך בערמון: הם נשנוש מספק ומלא בערכים תזונתיים טובים, אך עלולים להיות מאוד משמינים אם אוכלים אותם יתר על המידה. יודעים למה הכוונה? המאזינה התקשרה כדי לשאול את הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, בתוכניתה השבועית ברדיו על כמות האגוזים היומית שהיא צורכת - כמה ואיך כדאי לאכול אותם. בהמשך רוזמן ייעצה גם בנושא של תחליפי בשר ומוצרים מן הצומח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אנחנו צריכים להבדיל בין סוגי האגוזים השונים מבחינת הערך התזונתי שלהם", אמרה הדיאטנית תחילה. "כולם אותו מספר קלוריות, 60 אחוז שומן. מבחינת נשנוש זה 20 גרם, זה בסביבת 600 קלוריות ל-100 גרם, כל נשנוש בזמן דיאטה שיש לך שלושה נשנושים ביום ואת יכולה לנצל את כולם במשפחת האגוזים והשקדים, 20 גרם".

"מבחינת הערך התזונתי, אנו יכולים להתייחס לאגוזי מלך בתור מקור הכי טוב לאומגה 3, קשיו לברזל, שקדים לסידן, אגוזי ברזיל מפוצצים בסלניום, עודף לא בריא כי הוא גורם לסדיקת ציפורניים, נשירת שיער וריח רע מהפה", הסבירה רוזמן. "אין חוסר סלניום נפוץ, יש אותו בעוד הרבה דברים אחרים ולכן לא כדאי 2 אגוזי ברזיל ביום אלא אחד פעם ביום יומיים הכי הרבה. אגוז ברזיל אחד שוקל בעצמו 10 גרם", הדגישה הדיאטנית.

"את יכולה לעשות תערובת של אגוזים שונים אפילו שלוש פעמים ביום, אם את מוותרת לטובת זה על נשנושים אחרים שרשומים לך באותו תפריט", הוסיפה.

קטניות ואגוזים (צילום: אינגאימג)
קטניות ואגוזים (צילום: אינגאימג)

שימו לב לחלבון

על תחליפי בשר ומוצרים מן הצומח אמרה הדיאטנית: "זה שזה 99 קלוריות וזה נראה כמו שניצל, זה עדיין לא אומר שזה תחליף טוב למנת חלבון. יש שניצלים שמבוססים על תירס, ברוקולי, תרד, פטריות או קציצות או המבורגרים, וזה נראה טוב כמו מנת בשר, אבל אין שם חלבון. ראיתי שניצלים או המבורגרים צמחיים עם 10-18 גרם ביחידה, ויש להם עדיפות על אלה שיש להם 3-5 גרם חלבון, שזה כמעט כלום". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm