"לפני 850 שנה אמר הרמב"ם כי הארוחה החשובה ביותר היא ארוחת הבוקר. כמוהו, גם ליפנים ישנו משפט ידוע שאומר: "אכול ארוחת בוקר כמו קיסר, ארוחת בוקר כמו איכר וערב כמו אביון", פתח וסיפר פרופסור רפי קרסו. בהתייחס למשפטים האלו, המומחה הסביר כי דווקא כדאי שנשתמש בתרבות היפנית כדוגמה כיצד לצרוך את ארוחת הבוקר הרצויה. לדבריו, היפנים אכן אוכלים בערב את הארוחה הקטנה ביותר, ואילו בבוקר את הארוחה הגדולה ביותר, שבדרך כלל מורכבת מאורז, מרק מיסו, טמאגו (חביתה יפנית), טופו או דג - מוצרים המכילים חלבון. 

ובגלל שאנחנו לא יפנים, בואו ננסה להקביל את המוצרים הללו למוצרים שמתאימים יותר לתרבות הישראלית. פרופ' קרסו המליץ שארוחת הבוקר שלכם תכיל לחם מחיטה מלאה (רצוי לחם שעור ולא שמרים), טחינה גולמית, ביצה מבושלת על כל סוגיה (כדאי שתבושל עם קצת שמן) וירקות כמו מלפפונים או פלפל.

ארוחה נוספת ומפתיעה שיכולה להתאים כדי לפתוח את הבוקר היא מנת חומוס עם טחינה וגרגירים וקצת שמן זית, המכילים כמות גבוהה של חלבון ויחד עם סלט קטן הם מספקים את כל המרכיבים שתצטרכו כדי להתמלא באנרגיה למהלך היום. 

עוד סיפר המומחה כי כדאי לשתות בבוקר בעיקר תה צמחים, או קפה לאלו ה"קשוחים" יותר, אך בכל מקרה כדאי לפתוח את היום עם משהו חם - גם מבחינת שתייה וגם אוכל, במטרה להרגיע את הקיבה ומערכת העיכול אחרי שלא קיבלו דבר במהלך השינה. ובכל זאת, על אף כל ההמלצות של פרופ' קרסו, אם תשאלו אותו - הוא כנראה יעדיף קוראסון עם אספרסו כפול בצד.