יין ישמח לבב אנוש: המאזינה בת ה-83 שיתפה את הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, באהבתה הגדולה לשתיית אלכוהול, ובייחוד יין אדום. מה יכולות להיות הסכנות שבכך? ומה היתרונות הבריאותיים שנלווים להרגל? כל מה שחשוב לדעת.

"אני לא אלכוהוליסטית", הבהירה תחילה המאזינה. "אני שותה כל שלושה ימים בקבוק יין. זאת אומרת שליש בכל יום לפני השינה". על כך השיבה רוזמן: "לא נורא". היא המשיכה ואמרה: "הבעיה שהרופאה שלי אמרה לי שהמשקאות עם אלכוהול חזק פוגע בזיכרון. היות ואני מופיעה, אני סטנדאפיסטית, קומיקאית".

"אני בספק אם זה יוריד לך את הזיכרון", ענתה הדיאטנית. על כך שחברותיה לוקחות כדורי שינה על מנת להירדם, אמרה רוזמן: "גם כדורי שינה משפיעים על הזיכרון בסופו של דבר. הבחירה שלך של שליש יין, זה במסגרת הפחות מהמומלצת". בהמשך אמרה כי היין המומלץ הוא אדום יבש, והוא מכיל נוגדי חמצון ועוזר למנוע מחלות לב. 

יין אדום, בריאות (צילום: אינגאימג)
יין אדום, בריאות (צילום: אינגאימג)

לאחר שהמאזינה טענה שהאלכוהול גרם לה להעלות 3 קילו, רוזמן ענתה כי "250 מ"ל יין זה פחות מ-200 קלוריות". לסיכום אמרה רוזמן: "האלכוהול בכמות שאת שותה, פחות מ-40 גר', אם זה מרדים אותך זה מצוין. יש יתרונות בריאותיים. אם את לא מרגישה שזה משפיע לך לרעה על ההתנהגות, אם התחלת לשכוח דברים או משהו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm