פינת המיתוס: בתוכניתה השבועית ברדיו החליטה הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, לנסות לענות על שאלה שעשויה להישמע קצת מפחידה עבור חובבי העגבניות ושומרי המשקל שבינינו, ואולי קצת משמחת לאוהבי השוקולד שלא מקפידים על המשקל. רוזמן ניסתה לבדוק - במה יש יותר סוכר - קילו עגבניות שרי או שתי שורות מחפיסת שוקולד? התשובה תפתיע אתכם.

"אחרי שאכלתי סלסלה שלמה של קילו של עגבניות שרי, החלטתי לבדוק כמה סוכר יש שם", פתחה הדיאטנית את דבריה. "מאחר שבמאה גרם עגבניות שרי יש כ-2.5 גרם סוכר, בקילו יש 25 גרם סוכר, כלומר 5-6 כפיות סוכר, וגם כ-200 קלוריות. בשתי שורות שוקולד חלבי רגיל גם יש כ-200 קלוריות, וכ-20 גרם סוכר, אפילו קצת פחות", הסבירה.

שוקולד (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
שוקולד (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

עם זאת, כאן מגיע הסייג העיקרי שגורם לאכילת קילו עגבניות שרי לעדיף על פני אכילת שתי שורות שוקולד: "מצד שני, בקילו עגבניות שרי יש כמות עצומה של ליקופן שמפחית סיכון לסרטן, המון ויטמין A, פי 2 ויטמין C ממה שצריך ליום, וגם הרבה סיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע.

"אחרי 2 שורות שוקולד אין בעיה לאכול עוד כמה דברים, אחרי קילו עגבניות שרי, אני לא בטוחה אפילו שיש כוח אפילו לקום מהכורסה, ולמרות כמות הסוכר אין עדיפות", אמרה רוזמן לסיכום.