מן הכתובים ניתן ללמוד כי תכונותיו המועילות וסגולותיו של צמח האלוורה ידועות כבר למעלה מ-5,000 שנים. רבים סבורים שמדובר בצמח המרפא המוכר והמצוי ביותר בעולם ובארץ ותוכלו למצוא אותו בגינות נוי ובחצרות פרטיות רבות. הוא כבר מזמן קיבל את מעמדו כ"סופר פוד" ובכל בית מכירים את התכונות המרגיעות של האלוורה שיעילה מאד להרגעת העור ושיקומו מכוויות, עקיצות וגירויים. אבל האם ידעתם שהאלוורה  בשל היותה עשירה בסיבים תזונתיים, בוויטמינים ובמינרלים, מסייעת גם בשמירה על מערכת העיכול, מגנה על הגוף מפני ווירוסים שונים, ומגבירה ייצור קולגן ואלסטין התורמים לשיפור העור?

לקראת הקיץ, המומחים של Forever Living - המגדלת, היצרנית והמשווקת הגדולה ביותר של אלוורה ומוצרי אלוורה בעולם, מציגים את כל מה שכדאי לכם לדעת על המרענן הטבעי הזה:

אלוורה – "צמח הקסם"
אלוורה הוא צמח עם תכונות מפתיעות ולכן הוא זכה לכינוי "צמח הקסם" או "המרפא הטבעי". הוא משגשג באקלים חמים ויבש, ורבים מתייחסים אליו בטעות כקקטוס, אך בעצם הוא בן למשפחת החבצלות. הוא שומר על לחות כאשר צמחים אחרים נובלים, תוך שהוא סוגר את נקבוביותיו כדי לא לאבד לחות. יש יותר מ-260 זנים של אלוורה, אך זן ה'אלו-ברבדנסיס מילר', הוא זה היעיל ביותר לאנושות, הודות לתכונות הרפואיות שלו. 

היסטוריה של בריאות
בשנת 1862 ג׳ורג׳ אברס גילה את קיומו עתיק היומין של צמח האלוורה, בפפירוס מצרי מ-1,500 לפנה״ס. רופאי יוון ורומא השתמשו בו בהצלחה רבה כעשב מרפא וחוקרים גילו שגם תרבויות סין והודו העתיקות השתמשו באלוורה. מלכות מצרים השתמשו בו בחיפושיהן אחר אידיאל היופי הפיזי, ובפיליפינים משתמשים בו ביחד עם חלב לריפוי דלקות בכליות. צמחי אלוורה נזכרים בתנ״ך, והאגדה מספרת, שאלכסנדר הגדול כבש את האי סוקוטרה באוקיאנוס ההודי במטרה להשיג יתרון אסטרטגי, על ידי אספקה של צמחי אלוורה לטיפול בפצעי הקרב של חייליו.

אינסוף יתרונות לאלוורה
צמח האלוורה שופע יתרונות בריאותיים ונמצא יעיל במקרים רבים. יתרונותיו הבולטים מתבטאים בבריאות העור, בריאות הקרקפת והשיער, מערכת העיכול, ירידה במשקל והקלה על כאבים.

  • אקנה ובריאות העור – לאלוורה יש השפעה חיובית מאוד על העור, היא מספקת לחות לעור ויכולה להתמודד עם בעיות כמו יובש בעור, אקנה, אלרגיות, מכות שמש וכוויות. ג'ל אלוורה קריר שמניחים על העור יכול לעשות קסמים, ולהרגיע אותו מיידית.
  • צמיחת שיער – צמח האלוורה עשיר באנזימים שמרפאים תאים פגומים בקרקפת, ולכן משפרים את בריאות זקיקי השיערה ומגבירים את צמיחת השיער. אם אתם חווים נשירה או צמיחה איטית של זקיקי השיער, מומלץ לנסות אלוורה כדי לעודד צמיחה מחודשת.
  • מערכת העיכול – לאלוורה יש השפעה משמעותית על מערכת העיכול,  היא ידועה כמסייעת בספיגת חומרים מזינים מהמזון למחזור הדם וכן משפרת את ספיגת הוויטמינים. האלוורה מכילה אנזימים המסייעים בפירוק סוכרים ושומנים ומסייעת להתמודדות עם עצירות, מגבירה את קצב חילוף החומרים ומרגיעה את הבטן.
  • ירידה במשקל – היכולת של האלוורה להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף, מסייעת להורדה במשקל ולשריפה מהירה של קלוריות. באלוורה נוכחות גבוהה של ויטמין B, ויטמין שממיר שומן המאוחסן בגוף לאנרגיה ולכן מסייע גם כן בהורדת משקל.
  • הקלה על כאבים – לצמח האלוורה תכונות אנטי-דלקתיות שיכולות לסייע בהקלה על כאבים, בעיקר על כאבי שרירים וגידים. ברפואת ספורט משתמשים לא פעם בג'ל אלוורה כדי להרגיע שרירים כואבים. כמו כן, בצמח ניתן למצוא כמות גדולה של נוגדי חמצון שתורמים למערכת חיסון חזקה.

הדרכים לצרוך אלוורה
ישנן מספר דרכים לצרוך ולהשתמש באלוורה, בהתאם לצורך ולפי ההעדפות האישיות שלכם:

  • ג'ל אלוורה למריחה  – שימוש חיצוני באלוורה הוא יעיל מאד אם אתם מבקשים לטפל בבעיות עור ספציפיות כמו כוויות, עקיצות, פצעונים או יובש. ניתן להשתמש בג'ל קריר ולמרוח על האזור הנגוע להרגעה וטיפול.
  • משקה אלוורה – כשמעוניינים לטפל בגוף מבפנים, ניתן לשתות אלוורה. טעמו הטבעי של צמח האלוורה הוא חריף במיוחד ומי שמתקשה עם המרירות יכול לחתוך את ג'ל האלוורה לקוביות קטנות ולערבב עם מיץ לימון. לחילופין, ניתן למצוא משקה המיועד למטרה זו או לערבב עם משקה פירות. כמו כן, קיימים בשוק משקאות אלוורה בטעמים שונים.
  • קרם – ניתן למצוא מגוון קרמים המבוססים או משלבים אלוורה ברכיביהם, בעיקר בעולמות הטיפוח והיופי. קרמים כאלו יכולים לתפקד כמסכות פנים ושיער,  לספק לחות לעור וכן להוות בסיס לאיפור.
  • שמפו – שמפו המבוסס על אלוורה יכול לעזור להתמודדות עם קשקשים וכן עם נשירת שיער. כיום יש בשוק שמפו בעל נוסחה מתקדמת המבוססת על ג'ל אלוורה טהור המעניק תחושת לחות ורכות, ניתן להשתמש גם בשמפו אלוורה המשלב שמן חוחובה השומר על ברק וגמישות השיער. שמפו כזה שאינו מכיל סולפטים, עוזר לשמור על איזון הלחות בקרקפת תוך ניקוי וטיהור הקרקפת והשיער, הוא יעיל בשימוש יומיומי ויעניק לשיער מראה נפלא לאורך זמן.

שדות האלוורה של Forever Living (צילום: יחצ)
שדות האלוורה של Forever Living (צילום: יחצ)

טרי היישר מהשדה
שדות האלוורה הגדולים ביותר בעולם נמצאים בטקסס וברפובליקה הדומיניקנית, שם המגדלים נשארים נאמנים לשיטות הגידול השורשיות בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות, תוך שמירה על איזון מדויק ונכון בין מסורת וחדשנות.

חברת Forever Living מחזיקה ברשותה מרחבים אינסופיים של שדות אלוורה כבר למעלה מ-40 שנה, שכל צמח מטופח בזהירות ונקצר ידנית. החברה הייתה יכולה לייעל את עבודתה ולהפוך אותה רווחית יותר לו השתמשה במכונות אוטומטיות כדי לקצור את עלי האלוורה במהירות, אך לקיצור הדרך המתקדם הזה, יש מחיר אמיתי - הוא מרסק והורס חלקים גדולים יותר של הצמח, מה שמוביל לנזק סביבתי ולאיכות בינונית במוצר מוגמר. בשל כך, עד היום בחברה נצמדים לשיטות המסורתיות והנכונות ביותר בגידול וקצירת צמח האלוורה.