בצל סערת הסלמונלה במוצרי שטראוס, אזרחים רבים שמים יותר לב למאכלים אותם הם מכניסים לביתם, או לתהליך שהם עוברים במהלך ההכנה. לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM התקשרה מאזינה שתהתה מה לעשות כשקליפת הביצה נסדקת במהלך הבישול. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המאזינה, ששומעת את עצותיה של ד"ר רוזמן באופן קבוע, שיתפה: "אני מרתיחה ביצים כמו שצריך על אש נמוכה, ולא קורה פעם אחת שבביצה אחת, שתיים או יותר הקליפה נסדקת ואז אני חוששת להשתמש בביצה כי יכול להיות שנכנסו חיידקים מהקליפה, אני פשוט זורקת ביצים".

ד"ר רוזמן מיהרה להסביר כי זריקת הביצים הסדוקות איננה הכרחית בכלל: "את לא צריכה לזרוק אותם, אולי תקני ממקום אחר. אם היית מכינה מזה חביתה לא היית רואה שהקליפה טיפונת שבורה ואין עם זה בעיה אם את שומרת את הביצים במקרר".

"הביצים בניגוד למה שקורה עכשיו עם השוקולדים, הן עוברות תהליך של שיקוף לסלמונלה ואת מקבלת אותן אחרי שהן נבדקו אז אין לך מה לחשוש", הדגישה ד"ר רוזמן, והוסיפה: "ההרתחה הורגת את רוב החיידקים וברגע שאת מרתיחה אותן ושמה על אש קטנה להרבה זמן, אם זה לא מאבד את הטעם של זה וחצי מהחלבון גולש החוצה, כל עוד הקליפה טיפה סדוקה אין עם זה שום בעיה בריאותית חד משמעית".

מרתיחים? אל תחששו מחיידקים

בעבר, התקבלה הנחייה לא לשטוף את הביצים לפני השימוש. זאת מחשש של הכנסת חיידקים מהקליפה לתוך תכולת הביצה כיוון שהקליפה עצמה איננה אטומה לחלוטין. המאזינה, שבריאותה חשובה לה, ציינה זאת בפני ד"ר רוזמן, ואילו היא השיבה: "נכון אבל את מרתיחה את זה, את לא מתחילה לגרד את זה עם סקוץ' ומכניסה את כל החיידקים פנימה. ההרתחה הורגת. פשוט תקני במקום אחר, או במקום יותר טרי".

סייעה בעריכה: שני רומנו