אחת התיאוריות הנפוצות ביותר טוענת כי אכילת מספר רב של ביצים מדי יום עלולה להיות מסוכנת עבורנו. ועם זאת, אחרי שנים של ספקולציות והשערות, הגיע הזמן שנפריך את השמועות ונקבע אחת ותמיד - כמה ביצים באמת מותר לאכול ביום? בשיחה עם פרופסור רפי קרסו הוא הסביר מעין הגיעה האמירה הזו, והאם היא בכלל נכונה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"בעבר פחדנו לאכול הרבה ביצים כי פחדנו מעודף כולסטרול, זאת מאחר וביצים עשירות בין השאר גם בכולסטרול, אך כעת אנו יודעים לומר שהפחד היה מוגזם", פתח המומחה. לדבריו, ביצה היא בעצם מזון על המכיל כמויות גבוהות של חלבון מהאיכות המעולה ביותר שקיימת, מינרלים, ויטמינים, לציטין, יסודות קורט ועוד הרבה דברים שחיוניים לגוף האדם. רמת הכולסטרול בביצה ממוצעת עומדת על בין 150 ל-200 מיליגרם, שזה בעצם הרבה פחות משחשבו בעבר. 

פרופ' קרסו הסביר לפי מחקרים עדכניים יש לאכול ביצים מבלי לפחד מהן, כיוון שיש להן בעיקר השפעה מיטבה על ייצור הכולסטרול הטוב - HDL - והיא מכילה הרבה פחות שומן רווי שהוא המסוכן יותר עבורנו. מחקרים נוספים טוענים כי אנשים מבוגרים בריאים יכולים לצרוך ללא חשש ביצה עד שתיים ביום או לחילופין כ-10 ביצים בשבוע. בכל מקרה, אין ספק שבין 5 ל-10 ביצים בשבוע אפשר לאכול ולהיות שקטים - ללא כל קשר לדרך בה אנו צורכים אותה.

מה שלא יהיה, בתזונה כמו בתזונה שכל יראה מה טוב לו ולמטבוליזם שלו, כך שאין תשובה שהיא חד משמעית המתאימה לכל. הקשיבו לגופכם והזינו אותו במה שגורם לו להרגיש בריא וחיוני.