רבים מאיתנו תוהים מהי התזונה המתאימה לנו, ומבלים זמן מה בספירת קלוריות ובהתאמת תפריט תזונתי המתאים לגובה, למשקל ולגיל שלנו. אבל מה היא בעצם קלוריה והאם קלוריה של לחם שוות ערך לקלוריה של שוקולד? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה ב-103FM והסבירה כי מלבד לספור קלוריות כדאי גם לראות מאיפה הן באות. 

"משתתפת בקורס הדיאטה שלי שאלה האם תרד במשקל אם תאכל 1,000 קלוריות שמורכבות משתי חבילות שוקולד חלב. אז ברור שלעולם לא אאשר תפריט כזה, אבל התשובה היא כן. אם אוכלים פחות קלוריות ממה ששורפים, יורדים במשקל, לא משנה מאיפה הקלוריות", שיתפה. 

תיראו מופתעים, אך גם ההיפך הוא הנכון. "אם אוכלים יותר קלוריות ממה ששורפים, עולים במשקל. מה זה בכלל קלוריה? זו יחידת אנרגיה פיזיקלית שמודדת בעצם את כמות החום הנפלטת בזמן שריפה של משהו. השריפה הזו מתרחשת במעבדה, בתנאים מבוקרים בהם אפשר למדוד את החום שנפלט. אבל בגוף שלנו אין תנאי מעבדה, ולא כל מה שנמדד בתנאים כאלו שווה למה שקורה בגוף". 

אז בפעם הבאה שאת סופרים קלוריות, זכרו שיש לבדוק גם מהו ערכן. ד"ר רוזמן סיכמה: "הקלוריות שרשומות לנו על האריזות לא בהכרח תופסות באותה מידה בגוף שלנו, והקלוריות שהכי צריך להיזהר מהן מגיעות מסוכרים ופחמימות ריקות".