לאחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על "כאוס המזוודות בנתב"ג" המתבטא גם בתורים ארוכים למסירה/קבלה של מזוודות אך גם באובדן שלהן. הסיבה העיקרית לאובדן המזוודות הינה מחסור בכוח אדם בעובדי מערך הכבודה בשדה התעופה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפני הנסיעה הבאה לחו"ל, שי זיתוני מנהל מערך מכירות של go מבית הכשרה חברה לביטוח, ריכז עבורנו מספר דברים שחשוב לדעת במידה ויש עיכוב ו/או אובדן בכבודה

ראשית חשוב לרכוש ביטוח כבודה הנקרא גם ביטוח מטען או ביטוח מטען נלווה אישיכחלק מפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, אשר מבטיח לכם פיצוי כספי במקרה של נזק, גניבה, איחור או אובדן לציוד האישי (לא כולל מטען עסקי/מסחרי) במהלך השהות בחו"ל. 

במידה ואתם מעוניינים לבטח גם טלפון נייד/מצלמה/טאבלט/מחשב - חשוב שתדעו שמדובר בהרחבות שצריך לרכוש בנוסף לכיסוי הכבודה. 

פוליסות הנסיעות לחו"ל של חברות הביטוח שונות זו מזו בתנאים שהן מציעות, וגם במחירים. לכן, כדי ליהנות מביטוח כבודה המתאים לצרכים שלכם ובמחיר טוב – לפני הבחירה כדאי מאוד לבצע השוואת תנאים, ולא רק השוואת מחירים.

כמו כן, מוצרים הכרחיים כמו תרופות, בגדים לימים הראשונים ודברים יקרי ערך, רצוי שתיקחו אתכם בתיק האישי, אשר עולה אתכם למטוס. בנוסף, אמצעים טכנולוגיים כמו Galaxy smart tag או שבבים אחרים, יוכלו לעזור לכם באיתור המזוודה בקלות ולהראות לכם היכן היא נמצאת בזמן אמת. 

במידה וכבר נחתם ולפתע גיליתם שהמזוודה שלכם לא הגיעה ליעדה, תדאגו לשמור את כל הקבלות הרלוונטיות ואת האישור מהרשויות בחו"ל על אובדן/איחור בכבודה, וזאת על מנת שתוכלו לתבוע החזר הוצאות במהלך החופשה או לאחר סיומה. גם כאן חשוב לוודא מה מגיע לכם ומה לא, אך ייתכן שיגיע לכם החזר כספי מכובד.

ואל תשכחו את הכלל הכי חשוב - לסמן את המזוודה שלכם ולהוסיף פרטים מלאים הכוללים שם מלא וטלפון נייד .