מסיבות קיץ 

עונת הקיץ מתקשרת תמיד למסיבות, אירועים, פסטיבלים ומופעים. מול כל הפיתויים השנה בכל האירועים שאתם צפויים להשתתף בהם, חשוב לברור את מה נכון לכם, ואם אתם יודעים שלא תהיה מנה שיכולה להתאים לכם, תבואו עם בטן מלאה מהבית. בנוסף, בחופשות ובבתי המלון, אתם יכולים להפוך את רוב הארוחות לידידותיות די בקלות. זה יכול להיות באמצעות שליטה בגודל המנות, או פשוט להגדיר לעצמיכם כללים ברורים כמו למשל בלי קמח ובלי סוכר. התרכזו במה שכן ניתן לאכול ולשמור על ההנאה תוך כדי שמירה על איזון הסוכרת והמשקל שלכם.

פשוט תגידו לא

יותר מידי מתוק מסביב? חשוב שתגבילו את עצמכם מראש לצרוך במתינות. יותר מקלישאה, זו עצה נהדרת במסיבות ובמפגשים חברתיים וכדאי שתתרגלו ליישם זאת. כך תוכלו ליהנות ממאכלים קיציים אהובים עליכם פשוט אכלו מהם בכמות קטנה והגבילו למאכל אחד בארוחה אחת. לא בטוחים איפה למתוח את הקו? הטיפ הבא יכול לעזור.

דעו את התוכנית האישית שלכם

דיאטנית יכולה יכולים לתת לכם טיפים מהירים לאכילה בריאה, מתי לאכול, מה לאכול וכמה לאכול. הדיאטנית תעבוד יחד אתכם על שינויים פשוטים שישתלבו באורח החיים שלכם. לפני כן, דעו מה עליכם לעשות, ואז תרגלו את התוכנית בהקפדה. כשתסיימו את הקיץ הזה במשקל המטרה שהצבתם לעצמכם ובבריאות טובה תבינו שהיה כדאי לעשות את המאמץ הזה. 

הכירו את הסביבה 

ברגע שאתם יודעים את תוכנית הארוחות שלכם, תוכלו בקלות לזהות מאכלים שלא ישרתו את מטרתכם ואף יפגעו באיזון הסוכרת והמשקל שלכם. אל תהססו להביא איתכם לאירוע מנה טעימה, חגיגית ובריאה - כזו שתתאים לתוכנית שלכם. בדרך זו תהיו בטוחים שיש לכם לפחות מאכל אחד שתוכלו ליהנות ממנו במסיבה, בערב עם חברים או בביקור משפחתי. המארחים ישמחו לקבל עזרה ואתם תיהנו ממנה בריאה. 

התמקדו במשפחה ובחברים ולא באוכל

רובנו נענים להזמנות כי אנו רוצים להיות עם אלה שאנו אוהבים. אבל הפינוקים במסיבה באמת מפתים וקשה לעמוד בהם. קחו מנה מדודה של מאכלים הכי בריאים שתמצאו,  ובמקום להתמקד באוכל בערב הקיצי המקסים, הפנו את תשומת ליבכם לאנשים שאכפת לכם מהם ותהנו מהביחד, במקום במה מעניין אתכם לאכול.

עשו בחירות חכמות

אירועי הקיץ עשויים להיות על טהרת הברביקיו. לצד נתחי הבשר על הגריל תוכלו להנות ממבחר ירקות טריים (שימו לב לרטבים לסלט, לפעמים עדיף לוותר) - שילוב מושלם של חלבון וסיבים שישביעו ויזינו אתכם. כך תוכלו בקלות לוותר על קינוחים וקמחים ולשמור על איזון מבלי לפגום בהנאה מהאוכל.

דגנים מלאים 

לחמניות מחיטה מלאה, פסטות מקמח מלא ואורז חום: אם אתם רואה את אלה במזנון במפגשים ובאירועים, למרות היותם עשירים בסיבים תזונתיים הם מתפרקים במהירות לסוכר. סוכרתיים שמודדים סוכר באמצעות מד סוכר רציף יוכלו להבחין בעליית סוכר כשעה לאחר אכילת פחמימות אלו שאומנם נחשבות לבריאות אך מעלות את הסוכר. תוכלו להביא לחם דל פחמימות באפייה ביתית או ולחשוף את המארחים ואת האורחים למנה דלת פחמימות.

בחירת אוכל קיץ הגיוני

בעיקר צופים ערבי מנגל וברביקיו? אין בעיה לאכול כמות יותר גדולה של בשר במהלך הקיץ, אך חשובה מאוד הבחירה הנכונה. בחרו בבשר עוף או דג לא מעובדים. הימנעו מבשר חרוך ותבלו בתבלינים בריאים ולא ברטבים מעובדים ועמוסים בסוכר. אכלו לאט והתענגו על המנה תוך שיחה עם חברים. זו הדרך ליהנות מהמפגש החברתי וגם מהארוחה. 

הפעילו את עצמכם ותהיו תמיד בתנועה

אל תשבו ותצפו בזוגות הרוקדים, קומו מהכיסא וכנסו לקצב. להיות בתזוזה ופעילות גופנית גם טוב לבריאות וגם משמש כהסחת דעת. כך תתמקדו פחות באוכל. השתתפו במשחקי חברה, הפכו לרגע לילדים, השתובבו ותראו כמה אתם נהנים וכמה הצלחתם לשמור על מידתיות באכילה. 

הקפידו על פעילות גופנית

זה מוכח שאוכלים יותר במהלך הקיץ, אז אל תזניחו את גופכם גם בעונה החמה. בצעו פעילות גופנית בשעות הנוחות, שלא בעומסי החום, מומלץ מוקדם בבוקר לפתוח את היום באנרגיות טובות או בשעות הערב כשהחום יורד והרבה יותר נעים. פעילות גופנית מעלה את רמת האנרגיה, משפיעה לטובה על לחץ הדם, משפרת את רמות הסוכר ומעלה את מצב הרוח.

העלתם במשקל? אל ייאוש - מדי פעם כולנו מגזימים באכילה  - במיוחד במסיבות. אל תתייאשו. עצרו את הנזקים ברגע שתבחינו שסטיתם מהמסלול שלכם. חזרו לשיגרת האכילה הקודמת שלכם עד להשגת המשקל הרצוי. תרגלו קצת יותר פיקוח על רמות הסוכר בדם והקפידו על כללי התזונה הנכונים לכם. 

הכותבת היא דיאטנית סוכרת ותזונה קטוגנית במרכז DMC לטיפול בסוכרת