מבטיחה שהתשובות שלי יפתיעו אתכם, אז שימו מסכות אב"כ ובואו נצא לדרך!

תקעת? שחררת? ברח לך אחד? יצא לך פוק? הפלצת? התינוק סובל מגזים? הפרחת יונה? נראה לי שנפלט לך! נפחת? מי תקע פה נאד מסריח? יש כל כך הרבה שמות לגזים, אבל בינינו, לא משנה איך קוראים להם, גזים שיוצאים ממערכת העיכול, זה פשוט תהליך טבעי שקורה בגוף של כל אחד ואחת ממנו ואין יוצאים מהכלל! 

לשאוג במיטה: מה מחבר אותך לצד הפראי והשובב שלך?

בגדול, אני תמיד בעד לשחרר –  לשחרר את עצמך, לשחרר כעסים, לשחרר אורגזמה, לשחרר גם פלוצים – א-ב-ל, וכאן האבל הגדול, ממש לא חובה לשחרר פלוצים ליד בן הזוג.

בקטן, בואו נצלול לעומק ונבין למה הנושא הזה הפך לכזה טאבו ולמה זה בסדר גמור לא להפליץ ליד בן / בת הזוג שלך או כן להפליץ לידם – אתם אלא  שבוחרים!

להפליץ ליד בין הזוג או שלא? (צילום: אינג'אימג')
להפליץ ליד בין הזוג או שלא? (צילום: אינג'אימג')

למה יש לנו גזים?

גזים, הנפלטים מגופינו, נחלקים לשלושה: שיהוקים (או גרעפסים), גיהוקים ונפיחות (או פלוצים). שלושת הצורות נורמליות וטבעיות לחלוטין. האדם בולע אוויר ואם הוא לא יוצא מהפה הוא ממשיך למערכת העיכול ויוצא מהחלק התחתון של הגוף, לפעמים עם ריח ולפעמים בלי. עובדה מעניינת: נשים וגברים מפליצים באותה הכמות! (נכון שלא ידעת ☺ )

מה, גם נשים מפליצות?

בחיית אח שלי! ברור! ואגלה לך גם סוד נוסף הן גם עושות קקי. הפלוצים לא עושים אפליה מגדרית, בכלל! אז איך זה ששומעים יותר גברים מפליצים? פשוט מאוד, כי הם לא מחרישים את הנודים שלהם כמו נשים. חינכו נשים להפליץ בשקט כאילו זה לא "ליידי" להפליץ בקול והרבה נשים למדו, לצערי, להשתיק ולהחניק את הנודים שלהם כאילו עלינו להתנצל עליהם. לא, זה לא נורמלי "להשתיק" את מע' העיכול. 

איך פלוצים הפכו לכזה טאבו?

למה לא מתייחסים אל פלוצים כמו אל התעטשות? שיעול? או גיהוק? בדרך כלל, כשלאדם יש כמות גזים סבירה אין בעיה, כנראה הודות לכך שהוא מצליח "לנהל" את פליטת הגזים ולעשות אותם כשאף אחד אחר לא בשטח, בשירותים או "בהצנעה בצד" אם אין ברירה. במקרים מסוימים יש פליטת גזים בכמות גדולה ואז חשוב לבדוק האם יש בעיה רפואית שצריך לפתור בגלל בעיה כלשהיא במערכת העיכול, אולי צריך לשנות תזונה או אורח חיים, לטפל וכו'. אז למה אם זה כל כך טבעי זה בכל זאת טאבו אצל חלקנו? כי לעיתים הם מגיעים עם ריח לא נעים עד מסריח מאוד, בגלל שזה אוויר שעבר במערכת העיכול שלנו ויוצא עכשיו גם עם חיידקים ממערכת העיכול וכנראה גם מסיבות חברתיות כאלה ואחרות שקשורות לכבוד לזולת. 

בורח לפעמים, קורה (צילום: ingimage ASAP)
בורח לפעמים, קורה (צילום: ingimage ASAP)

גברים עונים: איך אתה אוהב שנוגעים בך ולא באיבר המין?

מה בעצם הבעיה עם להפליץ ליד בן הזוג?

אז האמת היא שאין באמת בעיה. ממש ממש לא. אם את רוצה להפליץ ליד בן הזוג שלך, את יכולה ולהפך. וגם..  אם את לא רוצה להפליץ לידו, זה גם בסדר גמור. כמו כל דבר בנושאי זוגיות, מיניות ותשוקה, אני תמיד ממליצה על אהבה עצמית וחיבור לעצמך – אם מרגיש לך שפלוצים מסריחים, מגעילים אותך והם לא מוזמנים לקחת חלק במערכת היחסים שלכם, זה בסדר לשמור אותם לעצמך, לא הכל חייבים לשתף במערכת יחסים. ביחד עם זאת, אם מרגיש לך שאת רוצה להפליץ לידו – מה שעושה לך טוב ומרגיש לך נכון, הוא מה שנכון!

למה אמרו לי שמי שלא מפליצה ליד בן הזוג יש לה בעיה במערכת יחסים?

אז אמרו. העובדה שאת לא מפליצה ליד בן הזוג שלך ממש לא מצביעה על שום בעיה במערכת היחסים שלכם. את יכולה להיות מאוד אינטימית עם בן הזוג שלך בכל כך הרבה צורות שיעוררו וישמרו את החיבור הארוטי ביניכם ובתחומים מסוימים דווקא לשמור על נפרדות, כמו נאדים ויציאות בשרותים. את ממש לא חייבת לתקוע פלוצים חופשי כדי להרגיש חופשיה, פתוחה או קרובה לבן הזוג שלך. אפשר ללכת לשירותים, לשחרר שם ולחזור, בדיוק כמו שלא תתקעי נאד ליד הבוס שלך. כן, אני יודעת שזו לא הדעה הרווחת, אבל מישהי חייבת להגיד את זה.

אבל למה הוא תוקע לידי?

הוא תוקע לידך נאדים וזה מפריע לך? זה בסדר גמור, את לא צריכה להתנצל על זה. את מרגישה שזה פוגע לכם באינטימיות המינית ושאת פחות נמשכת אליו כי עבורך זו חציית גבול אישי שלך? דברי אתו על זה! אני תמיד בעד תקשורת פתוחה. חשוב להבין שפלוצים לא קשורים לגבריות או לנשיות, אם זה דוחה, אפילו שזה טבעי, לא חייבים שזה ייקח חלק במערכת יחסים, לא מהצד של האישה ולא מהצד של הגבר.

אחד הנושאים החביבים עליי: למה "בורח פלוץ" דווקא בזמן סקס?

בזמן סקס יש פעילות מרובה סביב פי הטבעת, ובנוסף השרירים מתעייפים ולכן יכול לברוח בקלות פוק. כן, זה עלול לקרות, גם אם החלטת שאת לא רוצה לשתף את בן הזוג שלך בנפיחות שלך. בנוסף לזה לפעמים ה"פוק" הוא רק אוויר כלוא בתוך הפות שלך שנשאר שם בגלל תנוחות חדירה מסוימות. הכל טוב! זה פוק בלי ריח ואת מוזמנת לשחרר אותו בכיף גם אם זה ילווה במבוכה קלה. זה "פוק" ידוע ונקרא "קוויף". 

האם צריך להימנע מפלוצים בזמן סקס?

התשובה הקצרה היא לא צריך להימנע, אבל אם מכל סיבה שהיא – את שוכבת עם מישהו בפעם הראשונה או כשיש לך סטוץ וגם במערכת יחסים מבוססת – לא בא לך להפליץ תוך כדי הסקס, זה לגמרי מובן! לגיטימי ובסדר גמור לחוש ככה. אז קודם כל, חשוב שתדעי שזה טבעי לגמרי, וגם אם זה קרה, תצחקו על זה ותעברו הלאה ותאמיני לי שזה כנראה יהיה יותר "אישיו" אצלך מאשר אצלו. מה בכל זאת לעשות אם לא בא לך לנפוח תוך כדי הסקס? את יכולה להתרוקן, לא לאכול אוכל כבד ו"מנפח" ולא לשתות משקאות מוגזים לפני הסקס וכך להקטין את כמות הגזים שיצטברו ועלולים להיפלט. שוב, חשוב להגיד שגם אם זה במקרה קורה, זה טבעי! יש הבדל בין לשחרר פלוצים אחד ליד השנייה חופשי, חופשי או לעשות "משחקי נודים" מי מפליץ יותר חזק, רק כי אפשר, לבין פוק שבורח תוך כדי הסקס.

איך זה מועיל למערכת היחסים? (צילום: אינג'אימג')
איך זה מועיל למערכת היחסים? (צילום: אינג'אימג')

סיימנו כבר עם "שלב הדייטים" ואנחנו יוצאים הרבה זמן, ממתי "זה בסדר" להתחיל להפליץ אחד ליד השניה?

האם יש נקודה כזו? לא בטוח, הכל תלוי בך, בכם. אין דבר כזה "בסדר" או "לא בסדר" יש מה נכון ומה מדויק לכם כזוג אוהבים. אצל זוגות רבים שהגיעו לקליניקה ציינו אחד מבני הזוג את נושא הפלוצים כחוויה אישית של דחייה. חלקם אמרו ששחרור גזים חופשי בבית מוריד ופוגע במשיכה המינית לבן או בת הזוג. זה ה "ככה זה" שלהם. הפלצות רמות, ללא חשבון ברחבי הבית עושות "turn off" לחשק המיני של חלקנו.

אז התשובה לשאלה ממתי אפשר תהיה ממתי שאת/ה מרגיש/ה שזה נכון, אם בכלל! אין נקודת זמן שממנה "מותר" ולפניה "אסור" להפליץ זה לצד זו. אם בא לך להפליץ לידו בדייט הראשון זה גם בסדר, בדיוק כמו שזה בסדר לשכב אתו בדייט ראשון (אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת). מרגיש לך שאף פעם לא יהיה נכון להפליץ לידו? קחי איתך את הפלוצים לקבר, אין אף חוק שקובע שאת חייבת להפליץ לידו.


לחיי אהבה עצמית וריחות של תשוקה, הכל בסדר כשזה נעשה מבחירה, הסכמה והבנה משותפת!

מאחלת שתהנו מהצד הפראי שלכם על מלא,
שלכם

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. בואו לקבוצת הפייסבוק שלי מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.