רבים מאיתנו מנהלים מירוץ עתיק יומין וחסר מעצורים עם הקלוריות, אותן אנו מנסים לחסוך בכל הזדמנות. אם קלוריות הן תמיד מנת חלקכם, חשוב שתדעו - יכול להיות שמספר אמצעים שאנו משתמשים בהם לשריפת או למדידת קלוריות, פשוט לא עוזרים ואף עושים את ההפך.

השבוע, חלקה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM את הממצאים האחרונים והמפתיעים באשר לניסיון לשרוף קלוריות. על השאלה האם אפליקציות יכולות לדעת כמה קלוריות אנחנו שורפים, אמרה רוזמן: "כמות הקלוריות ששורפים תלויה לא רק בנתונים שמכניסים לאפליקציה, כמו גיל, גובה ומשקל, ואפילו הדופק שלנו, אלא גם בגנטיקה, בכמות הדיאטות שביצענו בעבר, ובעוד גורמים רבים. האפליקציות עלולות לטעות ולהטעות". 

עוד מיתוס חשוב נוגע לשאיפת הגוף לחזור למשקל הקודם בו היינו, ולעלות בחזרה לאחר הירידה החגיגית. "לא ממש", הדגישה. "בזמן שעולים במשקל תאי השומן מתמלאים, ואז כשהם מלאים וממשיכים להשמין, נוצרים תאי שומן חדשים. אחרי שהם נוצרים הם לא נעלמים לעולם. אם ירדתם את כל הקילוגרמים העודפים והגעתם למשקל בו הייתם בצעירותכם, עדיין יש תאי שומן נוספים שלא היו בעבר. כדי להיות במשקל נמוך, תאים אלו צריכים להיות קטנים יותר מגודלם הנורמלי. לגוף קשה לתחזק תאים מתחת לגודל הנורמלי ולכן הקפדה על צריכת קלוריות מתאימה חשובה יותר כדי לא לעלות בחזרה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"גברים שורפים יותר קלוריות מנשים"

הסוגיה שנחשבת עד היום למכריעה ביותר בתחום המשקל, היא השאלה האם יש הבדל בין נשים וגברים בשיעור ירידה במשקל. אז התשובה לחידה המותחת היא כן, אבל יש הסבר חשוב לכך. "גברים שורפים יותר קלוריות מאשר נשים, וזה מלידה", טענה. "זה קורה מאחר שלגברים יש אחוז שרירים גבוה יותר, ולנשים אחוז שומן גבוה יותר, שדרוש לפוריות והריון. כשיש אותו תפריט דיאטה לגברים ולנשים, רוב הסיכויים שהגברים ירדו הרבה יותר מהר". 

אם כן, בפעם הבאה שאתם מתכננים דיאטת כסאח, חשוב שתדעו לשמור על הכללים, ותזכו לירידה משמעותית יותר במשקל שתישאר לאורך זמן.