כל צמרת הג'יהאד חוסלה, כך הצהיר גורם ביטחוני. הג'יהאד הופתע מפעילות ישראל, כשלא האמין שהיא זו שתפתח ראשונה באש. אבל בשבוע פלוס האחרון, השמיים זימנו אנרגיה בלתי צפויה. לכן לרבים מאתנו היו הפתעות, או לפחות קצב אירועים, התנהלות מהירה (בראש או במעשה), עצבנות ואימפולסיביות. לעתים היו אלה אירועים דרמטיים שקרו, לפעמים חוסר שליטה (עצמית או במצב). לג'יהאד זה בטוח דרמטי.

עוד על מפת אירוע>>>

לרגע תחילת המבצע מציבים מפת אירוע, והיא מספרת על עתידו. המבצע החל ב-5.8.2022 בשעה 16:16. כדי שיצליח, המבצע הזה חייב להיות מוגבל מאד בזמן. כל התארכות משמעותית עלולה לסכן את ישראל בהסתבכות גדולה. בכל מקרה הג'יהאד חוטף ומסתבך, אבל הסכנה מבחינתנו היא דווקא הנעשה בתוך ישראל.

סוללת כיפת ברזל במהלך מבצע ''עלות השחר'' (צילום: דובר צה''ל)
סוללת כיפת ברזל במהלך מבצע ''עלות השחר'' (צילום: דובר צה''ל)

ימים שני ושלישי יהיו לחוצים במיוחד במדינה, ובייחוד למקבלי ההחלטות. צריך לקוות שהם יובילו להפסקת אש (בשלב שידינו עוד על העליונה). בכל מקרה במפת המדינה אין שקט באוגוסט, יהיו הסיבות אשר יהיו. לכן עדיף שלא נהיה מעורבים בלחימה עזה או מתמשכת מדי. כך או כך, השבוע האחרון של אוגוסט נרגע במדינה מכל בחינה.

הסכנה הגדולה ביותר שלנו נוגעת ליחסי יהודים-ערבים. הרבה תסכול וזעם שהצטבר עלול לפרוץ ולאיים על הערים המעורבות. יש גם אפשרות לניסיונות פיגוע בתקופה זו. אבל המתח הפנימי בין האוכלוסיות דוחף לשינוי והגדרה מחדש בכל השנים הנוכחיות. גם אם לא יפרוץ כרגע המתח, הוא יפרוץ במהלך השנה פלוס הקרובות. בעיקר מערכת הבחירות צפויה להיות מפלגת ואלימה יותר מכל קודמותיה, וזה ישפיע גם בתחום זה שיהיה נושא עיקרי. דבר שיעורר כעסים גדולים בשני הצדדים.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)

ואם יפרוץ עתה המתח בין האוכלוסייה הערבית ליהודית, הוא יפגוש שיאים גדולים מכך בהמשך. בשנים אלו יחסי העמים יעברו הגדרה מחדש. חלקה נעשית ותיעשה בדרכי שלום, כמו הצטרפות מפלגות ערביות לקואליציה. וחלקה ייעשה בדרכי אלימות, כפי שכבר ראינו במהלך "שומר חומות". התהליך הזה עדיין בתחילתו, ויתעצם משני הכיוונים.

איזה צד יהיה חזק יותר? לרוב הצד האלים קולני יותר, וחזק גם מהרוב הדומם. אבל העניין פתוח, וכפי שנאמר: הכל צפוי והרשות נתונה. בהכרח נחווה את שני הצדדים, השאלה תהיה המינון מכל צד. לג'יהאד אין כמעט שום הישג, ולישראל צבא מופלא. עזה לא באמת מאיימת עלינו, אבל עלינו לשים לב למה שקורה בתוכנו פנימה. כרגע הסכנה הגדולה שהסתבכות בעזה תצית את האש בתוכנו. אם כי כאמור אני מעריך שבשלב זה, זה לא יגיע לשיא העוצמות, ובכל מקרה בסיום אוגוסט הכל יותר רגוע במדינה.

לעוד מאמרים בנושא אסטרולוגיה באתר של עמי גוטמן>>>

תקיפת צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע ''עלות השחר'' (צילום: מג'די פתחי/TPS)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע ''עלות השחר'' (צילום: מג'די פתחי/TPS)