כולנו כבר שמענו על הסגולות החשובות של שתיית מים כחלק מהתפריט היומי, לרבות שיפור בריאות הגוף, מניעת התייבשות ואף שמירה על עור הפנים צעיר ורענן. בפינת המחקר המרתקת בתוכניתה ב-103FM, סיפרה ד"ר מאיה רוזמן כיצד שתיית מים יכולה לתרום גם לאיזון בצריכת הקלוריות. 

"נתחיל מהשורה התחתונה - שתיית מים יכולה לתרום לאיזון בצריכת הקלוריות, ולירידה במשקל בלי תפריט דיאטה", חשפה. "במחקר שנערך בנושא, נתנו לאנשים לשתות חצי ליטר מים 3 פעמים ביום לפני ארוחת בוקר, צהריים וערב. תוספת המים תרמה לירידה של 4 ק"ג בשלושה חודשים, ללא שום תפריט דיאטה. שווה לנסות - כוס מים לפני כל ארוחה יכולה בהחלט להיות הרגל בריא ולעזור לדיאטה".

בהמשך, הסבירה: "אבל איך יודעים אם שותים מספיק? כמובן שכל אחד צריך כמות נוזלים שונה, לפי סוג הפעילות והעבודה, ואפילו לפי מזג האוויר באותו יום. למשל, גנן שעובד בחוץ בחום כל היום צריך לשתות פי 10 ממהנדס שיושב במזגן. המדד החשוב הוא כמות השתן והצבע: אם השתן צהוב כהה - סימן שלא שותים מספיק". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אז כמה כוסות מים עלינו לשתות בכל יום? ד"ר רוזמן השיבה: "אם השתן שקוף, סימן שהגוף מקבל מספיק נוזלים. על פי ארגון הבריאות האמריקני, נשים צריכות 2.7 ליטר נוזלים ליום, וגברים 3.7 ליטר במצב פעילות רגיל. בגלל שהמזון מספק 20 אחוזים מהנוזלים שהגוף צריך, מדובר על 8 כוסות ליום לנשים ו־12 כוסות ביום לגברים. זה כנראה לא מספיק בקיץ הישראלי. כל הנוזלים שאנחנו שותים נחשבים, כולל קולה וקפה. אמנם יש לקפה השפעה משתנת, אך השפעה זו קטנה ופחות משמעותית בקרב מי שמורגל בשתיית הרבה קפה, ולכן אפשר בהחלט לספור את הקפה ששותים במסגרת הכוסות ליום".