לסידן יש חשיבות רבה לבריאות שלנו, ובין היתר הוא משפיע על העצמאות בגופנו. אבל כמה כדאי לצרוך ביום? ד"ר מאיה רוזמן ענתה לשאלתה של מאזינה בתוכניתה ב-103FM, שביקשה את עצתה לאחר שהבינה שההמלצה היא 1,200 מ"ג סידן ליום. ד"ר רוזמן הסבירה כי הכמות המומלצת היא אכן בין 1,000 מ"ג ל־1,200 מ"ג.

פחמימות טובות לדיאטה? מאיה רוזמן לא שוללת, אבל מזהירה
האם בננה באמת עוזרת להתכווצויות בשרירים? | מאיה רוזמן עושה סדר

עוד הדגישה התזונאית כי "יש דברים שאת סופרת אותם, בגבינה צהובה רשום לך בדיוק ואת יכולה לעשות את החשבון, אבל יש עוד המון סידן בדברים שלא כתוב לנו. בברוקולי, בסלרי, בכרוב, במים, בלחם, בביצה, אלה דברים שהם לא רשומים. זאת כמות שהיא מצטברת ליחסית משהו שהוא משמעותי. נניח שכל הדברים האלה האחרים ביחד נותנים שלך עוד 30 אחוזים ממה שאת צריכה, אז אם תאכלי 700 מהדברים שאת כן סופרת אני חושבת שזה יהיה בסדר".

בהמשך, שיתפה המאזינה כי כיום היא צורכת סידן בנוסף למאכלים על ידי תוסף תזונה, ואילו ד"ר רוזמן הבהירה כי היא דווקא לא בעד לקחת תוספי תזונה ללא סיבה. "אמנם יצא מחקר שאכילת סידן בכמות גדולה לא גורמת לאבני כליות, אבל כל דבר שהוא בעודף לפעמים הוא יותר מזיק מאשר עוזר. השאלה היא כמה את אוכלת. אין כזה דבר בבדיקת דם סידן נמוך, כשהסידן נמוך פשוט מתים. הגוף שומר על רמות קבועות של סידן בדם על ידי זה שאם את לא אוכלת מספיק הוא בעצמאות בתור מאגר של סידן".

סייעה בעריכה: שני רומנו