קריאה ראשונה
מיוון, דרך מצרים, סנגל, הוואי, ועד סין: “מוזיקה מסביב לעולם!" הוא ספר קרטון, שמציע מפגשים עם 12 קטעי מוזיקה בסגנונות שונים, בהתאם לכל מדינה. האיורים הצבעוניים מלווים בתיאורים קצרצרים עם אפיון של כל מקום ובקטע מוזיקלי קצר: טיול בשלג ברוסיה לצלילי בללייקה, צלילי קירי טיקי בהוואי על רקע ריקוד על חוף הים וכך הלאה. הספר נפתח משמאל לימין מסיבות לא ברורות, והפעלתו כרוכה בשלוש סוללות. מתאים לגילאי שנה ומעלה ולהורים בשלב אבולוציוני שאינו חושש מצלילים בלופ ומהבקשה: “עוד פעם!". 

“מוזיקה מסביב לעולם!" מאת: מריון בילה. הוצאת מטר. 98 שקלים.

המלצתרבות
מעמד המורה בארץ והיחסים הבית-ספריים הם נושאים כה מדוברים, עד שלפעמים כדאי להציץ לעולמות אחרים ולראות מה קורה גם בהם: “לונאנה: יש יאק בכיתה" הוא סרט נפלא על מורה צעיר מבהוטן המודרנית, שחולם לעבור לאוסטרליה ולהגשים את חלומו להפוך לזמר.

לממונים עליו יש תוכניות אחרות, והוא נשלח ללמד ילדים בבית הספר הנידח בעולם, בכפר על רכס ההימלאיה. האושר, הוא מגלה, נמצא במקום הכי פחות צפוי. לפני הסרט איילת אידלברג, אנתרופולוגית, חוקרת תרבויות ודתות של מזרח אסיה, תישא הרצאה על בהוטן, המקום שבו המלך רואה עצמו אחראי לאושרם של התושבים והחליף את מדד התל"ג באל"ג - מדד האושר הלאומי הגולמי.

“לונאנה: יש יאק בכיתה": הרצאה וסרט, סינמטק תל אביב, 1.10 בשעה 11:00. מחיר כרטיס: 55 שקלים.