ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום, כך אומרים רבים המומחים, אבל גם בה צריך לדאוג ששומרים על כמות קלוריות סבירה כדי לא לעבור את הכמות שקבענו לעצמנו בתפריט היומי. אחת מארוחות הבוקר האהובות, בעיקר כאן בישראל, היא יוגורט עם פירות ואגוזים, ולפעמים גם סילן. זאתץ נחשבת לארוחה מזינה ובריאה, אבל האם היא גם דיאטטית? ובכן, לדברי ד"ר מאיה רוזמן, התשובה היא ממש לא. 

ואם כבר ארוחת בוקר - זה מה שעדיף לתת לילדים

בתוכניתה ב-103FM, הסבירה התזונאית מדוע האורחה האהובה אינה דיאטטית: "זאת ארוחה שמכילה קלוריות כמו ארבעה כריכים", אמרה, והבהירה כי היא מאוד בריאה: יש בה המון ויטמינים, סיבים תזונתיים, סידן מהיוגורט, חלבונים איכותיים, אינדקס גליקמי יחסית נמוך בגלל השילוב של אגוזים, יוגורוט והפירות. 

אבל לדברי רוזמן, כמות הקלוריות במנה הזאת תתקשה להסתדר עם הכמות שאנחנו צריכים לאכול בשאר היום: "נניח שאני מתכננת תפריט של 1200-1000 קלוריות ויש בו שלושה נשנושי ביניים. כל אחד מהם אמור להיות 120-100 קלוריות. יוגורוט 1.5% כבר מגיע לכמות הזאת בלי שום תוספת, שזה כמו כריך לחם קל עם כף גבינה. "פרי ממוצע, תפוח גדול או בננה הם גם 100 קלוריות. אז יוגורט עם פרי זה כמו שני כריכים. אם מוסיפים סילאן, זה כבר עוד כריך, ועוד פרי זה כבר ארבעה כריכים". 

מה כן לעשות? לעשות את השיקול מה יותר משביע. רוזמן ממליצה שארוחת בוקר תהיה או יוגורט או פרי, וכך גם ארוחת הביניים.