השהייה בסוכה מלווה הרבה פעמים בין היתר, באכילת חטיפים ומזונות עתירי שומן העלולים להוסיף כמה קילוגרמים נוספים למשקל. דיאטנים בשירותי בריאות כללית ממליצים כיצד לעבור את ימי חג הסוכות בשלום ללא השמנה מיותרת.

ראשית, השתדלו בזמן השהייה בסוכה להימנע מאכילה מופרזת של פיצוחים וחטיפים עתירי שומן וקלוריות. במקום אכילת פיצוחים, ניתן לאכול "חטיפי ירקות", כגון: גזרים, מלפפונים, או כל ירק אחר, למנוע בכך השמנת יתר ולהוסיף בו זמנית ויטמינים ותאית הדרושים לגוף.

אפשרי לגוון את אכילת הפיצוחים והחטיפים למיניהם, במקביל לאכילת חטיפי ירקות, בפופקורן (ללא תוספת של חמאה או רטבים אחרים) או קרקרים דלי שומן. גם אפשרי לגוון בחטיפי פירות עונתיים. אך כאן חשוב לזכור שהפירות מכילים סוכר ולכן יש לאוכלם במידה פעמיים עד ארבע פעמים ביום. 

חשוב גם להקפיד ולשתות שתייה דלת קלוריות או מים ולא שתייה ממותקת עשירה בקלוריות. ניתן לשלב לדוגמא: קנקן לימונדה טרייה בשילוב נענע. בכלל כדאי לנצל זמן ואווירה חגיגית זאת, לאכילה משפחתית משותפת המספקת זמן איכות עם הילדים.

מומלץ במקביל לנצל את זמן השהות בסוכה, מלבד ארוחות משותפות, כמובן גם למשחקים ופעילויות משפחתיות מהנות נוספות עם דגש דינמי, אשר תורמות לזמן איכות משפחתי ובמקביל גם מסייעות בשמירה על המשקל (תרגילי התעמלות משותפים ,משחקי כדור באזור הסוכה, משחקי חצר של פעם וכדומה). וכמובן מומלץ במקביל  לנצל את הימים המתאימים לטיולים משפחתיים בחיק הטבע או לפעילות ספורטיבית מהנה.