רווקים ורווקות שימו לב בתרתי משמע: יום שבת ה-7 בינואר הוא היום שבו הכי הרבה ישראלים מחפשים אהבה. למה דווקא 7 בינואר תשאלו. ברור וידוע שסוף השנה האזרחית זה הזמן שבו אנשים מקבלים החלטות לשנה החדשה ומציבים לעצמם יעדים והישגים – ביניהם בנושאי זוגיות ואהבה. מסקר שביצעה אפליקציית ההיכרויות OkCupid עולה כי סופהשבוע הראשון של השנה החדשה הוא היום שבו הכי הרבה מחפשים אהבה. בארה"ב זה קורה בסאנדיי (יום ראשון) ובישראל זה כמובן בשבת. בעקבות הנתונים של שנה שעברה, ב-OkCupid מצפים בשנת 2023 ללמעלה מ-50 מיליון שיחות בין משתמשי האפליקציה, יותר מ-530 מיליון לייקים, ולפחות 40 מיליון מאצ'ים. 

תיאום ציפיות זה דבר חשוב

ומה לגבי הציפיות ממערכת היחסים? 41% משתמשי OkCupid אמרו שהם רוצים שהקשר הבא שלהם יימשך בין כמה חודשים לשנים, 37% העידו שהם מעדיפים שמערכת היחסים שלהם תישאר לכל החיים, ו-71% הודו שהם מעדיפים כבר למצוא את הפרטנר לעתיד שלהם במקום להמשיך לחפש ולצאת לדייטים. עם זאת, לא כולם מוכנים עדיין לשים את ההרפתקאות מאחוריהם - 22% מהרווקים ורווקות ב-OkCupid מעוניינים בסטוץ.

הרגע בו שני משתמשים מרגישים שהגיע הרגע הנכון והם מוכנים להיפגש לדייט מלווה בהמון תחושות, אחת מהן היא גם לחץ. בגלל זה, חשוב ביותר להיות קשובים לרגשות ולנפש שלכם, להרגיש בנוח עם ההתרגשות שאתם חשים ובעיקר תמיד לזכור כמה אתם שווים. 97% ממשתמשי אפליקציית OkCupid מסכימים שחשוב לתרגל אהבה-עצמית. כמו כן, רווקים ורווקות שמקפידים לאהוב את עצמם מקבלים 92% יותר לייקים וזוכים ל-30% יותר התאמות. בנוסף, הם מנהלים 93% יותר שיחות, אז זה ווין-ווין. 

רק אל תתבלבלו בין אהבה עצמית לבטחון מופרז. יש גם אנשים צנועים שפחות "עפים" על עצמם בפרהסיה. זה לא אומר שהם לא אוהבים את עצמם ואת העולם, והכי חשוב - שידעו לאהוב אתכם כמו שאתם. 

טוב לעוף בעד עצמינו. אבל אפשר גם בטרנינג כפרה (צילום: אינג אימג')
טוב לעוף בעד עצמינו. אבל אפשר גם בטרנינג כפרה (צילום: אינג אימג')

עוד נתונים מעניינים: כולנו מודעים לתחושות שנלוות למשתמשי אפליקציה, ברגע שמתקבלת הודעה על מאץ'. בין השאלות הראשונות שרווקים ורווקות שואלים את עצמם ברגעים אלו הם "מי ישלח הודעה קודם?". בחודש ינואר האחרון נשלחו 40 מיליון הודעות ראשונות ב-OkCupid וצפויה השנה עלייה של 10% לעומת החודש המקביל אשתקד. 

נתון נוסף שמעיד על ההשפעה המשמעותית שיש לנשים מובילות באפליקציה: בשנת 2022 נשים התחילו שיחות ב- OkCupid יותר מבכל שנה אחרת. זה כנראה משתלם להן, מאחר ושיחות באפליקציה שמתחילות ביוזמת נשים נמשכות פי 2 משיחות שגברים יוזמים. 

אולי הוא מחפש אותך נשמה (צילום: אינג אימג')
אולי הוא מחפש אותך נשמה (צילום: אינג אימג')

מחיר האהבה: הכלכלה משפיעה על הדייטים 

כמעט 40% מן הרווקים ורווקות שנמצאים ב-OkCupid ברחבי העולם מציינים כי יוקר המחיה משפיע על חיי הדייטינג. הצעירים מרגישים זאת באופן הבולט ביותר: 42% בקרב הרווקים והרווקות של דור ה-Z אמרו שהם מרגישים את עליית המחירים, בהשוואה ל-35% מהמיליניאז, ו-29% מדור ה-X. 

נתוני הסקר מצביעים על כך שהרוב המוחלט של הרווקים והרווקות בישראל שיוצאים לדייטים יעדיפו להוציא פחות מ-150 שקלים בדייט הראשון, משימה לא כל כך פשוטה בהתחשב במחירים הנוכחיים. בקרב בני  דור ה-Z משקיעים הכי הרבה מחשבה במציאת רעיונות יצירתיים לדייטים בתקציב נמוך וכשהם נשאלו כמה כסף ירצו להוציא בדייט ראשון, 51% אמרו 150 שקלים או פחות, 36% אמרו בין 150 ל-250 שקלים ורק 15% ציינו שהם מרגישים בנוח לשלם למעלה מ-250 שקלים בדייט ראשון. יש לזה גם צד חיובי כמובן - רווקים ורווקות הופכים להיות יותר יצירתיים וחושבים על רעיונות מחוץ לקופסא לדייטים.

דייט, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
דייט, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

את ערה? אל תלכי לישון

מגפת הקורונה השפיעה על הפעילות המינית ועל האופן שבו אנחנו מדברים על סקס. אם פעם רווקים ורווקות התייחסו לנושא הסטוצים בהיסוס, אז שנת 2022 מוכיחה כי החששות ממפגש מיני חד פעמי הולכות ומתפוגגות. קרוב ל-36 מיליון ממשתמשי OkCupid ענו על השאלה "מה מעניין אותך כרגע יותר – למצוא סקס או אהבה?". בשנת 2020 רק 26% ענו סקס, אולם ב-2022 המספר עלה ל-31%. 

בנוסף, אנחנו רואים שמספר הרווקים ורווקות שמעוניינים לחקור את הצד ההרפתקני שבהם חוזר למצב לפני פרוץ מגפת הקורונה. בשנת 2019, 88% ממשתמשי OkCupid ציינו שהם "קינקים". נתון זה צנח ל-85% ב-2021, נמצא שוב במגמת עלייה והגיע ל-86% ב-2022. 

בשנת 2022 71% ממשתמשי OkCupid אמרו שהם מקפידים על סקס מוגן ו-24% הודו שהם לא. רווקים ורווקות שמציינים שהם מקפידים על אמצעי הגנה בכל פעם זוכים ל-24% יותר לייקים באפליקציה ו-17.5% יותר התאמות בהשוואה לאלו שאומרים שהם לעולם לא מקפידים. אז לא לשכוח להגיע מצוידים באמצעי מניעה לדייט שלכם.

OkCupid היא אפליקציית היכרויות פופולרית שנוסדה בשנת 2004 בארה"ב ופועלת בכל רחבי העולם כפלטפורמה להיכרויות מקוונות. האפליקציה נבדלת מאפליקציות היכרויות אחרות בכך שהיא מאפשרת יצירת פרופיל עומק אישי באמצעות מענה לשאלות על מנת לדייק את ההתאמה ככל שניתן עוד לפני הפגישה הפיזית. האפליקציה OkCupid משרתת כיום מיליוני משתמשים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.