רובנו אוהבים עוגות - אחד אוהב עוגת שוקולד, שני עוגת גבינה, והשלישי אולי עוגת גזר. הבעיה עם עוגות היא שהן לא תמיד בריאות. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה והציגה ארבע דרכים קלות להפוך את העוגה שלכם ליותר בריאה.

השינויים הקטנים שיהפכו את העוגה שלכם לבריאה יותר

"נכון שהמיתוס גורס שסוכר חום בריא יותר", אמרה התזונאית, "אבל צריך לזכור שהחלפת הסוכר הלבן בסוכר חום אינה הופכת את העוגה לבריאה. סוכר חום מכיל כל כך מעט ערכים תזונתיים - עד שאין הבדל משמעותי בינו לבין סוכר לבן".

שחיתות מתוקה: עוגת השוקולד שלא תהרוס לכם את הדיאטה
איזו פחמימה הכי בריאה? מאיה רוזמן עם הדירוג מלא

"אז מה אפשר לעשות כדי לשדרג עוגה?" שאלה והציגה שני רעיונות: "במקום קמח לבן - תערובת של קמח מלא וקמח שקדים. בקמח הלבן אין ערך תזונתי, קמח מלא מכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. קמח שקדים מכיל כמות גדולה של חלבון איכותי, ומוסיף עוד סידן וברזל. יחד הם מהווים בסיס בריא לכל מאפה ומתכון".

"במקום שמן פשוט מזוכך (וברור שבמקום מרגרינה) - עדיף לקחת חמאה, או שמן איכותי בכבישה קרה. חמאה עדיפה חד משמעית על פני כל שמן פשוט שהופק בטמפרטורות גבוהות ואיבד את כל ערכו התזונתי", הוסיפה.

בהמשך, ציינה כי "קקאו במקום שוקולד: כל נוגדי החימצון וכל היתרונות של השוקולד - כמפחית מחלות לב ומאט תהליכי הזדקנות - נמצאים בקקאו עצמו. שוקולדים למיניהם מכילים עוד רכיבים עם פחות יתרונות כמו סוכר, או חמאת קקאו ולפעמים עוד תוספים. שימוש בקקאו ישירות יכול לשדרג כל מתכון".

עוד טענה: "מחקרים מראים שתמצית וניל מדגישה את המתיקות ולכן תורמת להפחתה בצורך בסוכר. נסו להוסיף וניל ולהקטין קצת את כמות הסוכר במתכון, ההבדל בטעם לא יורגש, אבל בריאותית הרווח גדול".