שייקים נחשבים כתחליף המושלם לארוחה מלאה משום שהם מתעכלים יותר טוב והערכים התזונתיים שלהם נספגים בגוף בצורה טובה יותר. רבים מאיתנו שותים את השייק במקום ארוחת הבוקר במטרה לתת אנרגיה לגוף למשך כל היום. אלא שד"ר מאיה רוזמן טוענת שעדיף לשתות את השייק דווקא בערב, משום שאז הגוף מעכל את המזון טוב יותר.  

לחם? פסטה? זאת הפחמימה הכי בריאה | הדירוג המלא
להישאר צעיר לנצח: אילו מאכלים מאטים את ההזדקנות?

לטענת התזונאית, "אחד מהתפקידים של הקיבה הוא ללוש את המזון שבלענו למצב של מחית. לא תמיד אנחנו לועסים ממש טוב את האוכל וקורה הרבה שבולעים חתיכות שלמות של ירקות או פירות. הקיבה היא זו שצריכה ללוש את זה וככל שהחתיכות יותר גדולות או קשיחות – כך גם יותר קשה לקיבה לבצע את העבודה שלה".

"בבוקר ובצהריים מערכת העיכול עובדת ביעילות, ולקראת שעות הערב - הפעילות של הקיבה, כמו גם שאר האיברים בגוף, עובדות יותר לאט. בשעות הערב יותר קשה לנו לעכל מזונות וגם ללוש ירקות או פירות קשיחים. השייק - מגיע במצב טחון. הוא מבטל לחלוטין את הצורך של הקיבה ללוש את הירקות. מאחר שבערב לקיבה יותר קשה, דווקא בשעות הערב יש יתרון לשייק כזה מבחינת קלות העיכול וספיגת המרכיבים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לסיכום, הדגישה: "מזכירה לכולם ששייק יכול להגיע בקלות למאות קלוריות אם לא שמים לב. תוספת של יוגורט היא כמו ארוחה בפני עצמה, כף טחינה גולמית שווה לכמעט עוד 200 קלוריות (כמו עוד פיתה שלמה). מנת פרי אחת בשייק מהווה נשנוש בפני עצמו. בכל שעה יש לשים לב מה שמים בשייק – כי גם אם זה בריאות בהתגלמותה, דיאטטי זה לא תמיד".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>