כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן הציגה בתוכניתה את המחקר החדש והמלמד ביותר. והפעם: האם אוכל לנפש מפחית מחלות?

"אכן כן", אמרה. "אמנם סוכרים וממתקים מחלישים את מערכת החיסון, אבל מחקרים הראו ששילוב אוכל שאוהבים יכולים דווקא לחזק את הגוף - אם הם מחזקים את הנפש. מחקרים מראים שאנשים שמחים ומאושרים חולים פחות".

לאיזה ג'אנק פוד יש את הערך התזונתי הגבוה ביותר?
מחקר חדש: כך תגרמו לילדים לאכול בריא

היא הבהירה: "נמצא כי תחושת שמחה גורמת להפרשת חומרים במוח שעוזרת להתמודד טוב יותר עם מחלות. מחקר נוסף שבדק 10,000 איש מצא כי אנשים עם גישה חיובית מאריכים שנים ונדבקים פחות במחלות, כי סטרס מחליש את המערכת החיסונית".

עוד הסבירה: "מה זה אוכל לנפש? אצל כל אחד זה משהו אחר. יש שייבחרו עוגה או שוקולד, יש שיעדיפו צ'יפס או פיתה עם חומוס. אפשר לשלב כל דבר, ועדיין לשמור על תפריט בריא שמכיל את כל הוויטמינים וכל נוגדי החמצון שחשובים למערכת החיסון".

מה צריך לאכול כדי לחזק את מערכת החיסון? "כל עוד התזונה נכונה ומאוזנת, מערכת החיסון אמורה לפעול בצורה אופטימלית ואין שום מאכל ספציפי או תוסף שהוא פתרון פלא", ציינה.

אבל חשוב מאוד לשים לב: "אם יש משהו שחסר בתזונה, זה מחליש את מערכת החיסון, ואז נדבקים יותר במחלות. למשל, בגלל שמערכת החיסון בגוף עשויה מחלבונים, ילדים שלא אוכלים מספיק חלבונים, מביצים, בשר ומוצרי חלב – עלולים לפגוע בתפקוד החיסוני".

לבסוף, ייעצה: "אני בעד לשלב מאכלים שאוהבים בתפריט, גם אם הם פחות בריאים, כי זה נותן את היכולת הנפשית להתמיד בתהליך. מי שמרגיש בעונש או מסכן או מקופח, יישבר הרבה יותר מהר ועלול לחזור להרגלים פחות טובים. אבל להקפיד שעושים את זה בתוך מסגרת של תפריט בריא שמכיל לא רק אוכל לנפש אלא גם את כל דרישות הגוף".