מהם ההבדלים התזונתיים בין גברים לנשים? למי יש יותר שומן? מהו התפריט האידיאלי לנשים וממה הוא שונה מזה של בני המין השני? דוקטור מאיה רוזמן הציגה בתוכניתה את הפרטים:

לא רק תרופות סבתא: המאכלים שיגנו על גופכם בחורף 

מחקר: אוכל לא בריא תורם לבריאות | מאיה רוזמן מסבירה

בקרב גברים אחוז השומן התקין נמוך יותר מאשר אצל נשים. בעוד ההמלצות בקרב הגברים הן לעשר עד עשרים אחוזים שומן בגוף, אצל נשים מדובר על  20%-30%. הדבר קשור לפוריות האישה ולהפרשות הורמונים. אבל, עקב אחוז השומן הנמוך יותר ואחוז השרירים הגבוה יותר בקרב גברים, כבר מילדות, גברים זקוקים לכמות גדולה יותר של קלוריות. תפריטים של גברים (לשמירה על משקל או לירידה) יכילו תמיד יותר קלוריות מאלו של נשים, וזו גם הסיבה לכך שגברים יורדים במשקל מהר יותר בדרך כלל.

גברים צריכים כמות גבוהה יותר של חלבון בתפריט, הדבר נובע גם כן מאחוז השרירים הגבוה יותר. תפריט של נשים אחרי גיל המעבר צריך להכיל יותר סידן, הסיבה היא שאסטרוגן שומר על עצמות חזקות, וברגע שרמתו בגוף יורדת, יש לדאוג למניעת פירוק עצם מיותר שנובע מחוסר סידן. נשים בגיל הפוריות צריכות יותר ברזל בתפריט, הסיבה לכך היא אובדן ברזל במחזור החודשי.

לא רק תרופות סבתא: המאכלים שיגנו על גופכם בחורף 

מחקר: אוכל לא בריא תורם לבריאות | מאיה רוזמן מסבירה

גברים זקוקים ליותר ליקופן בתפריט, זאת מכיוון שהליקופן הוא נוגד חמצון שנמצא כמגן ומוריד סיכון לסרטן הערמונית. הוא נמצא בכמות גדולה במזונות אדומים, בעיקר בעגבניות, וזמין יותר לגוף בעגבניות מבושלות. יש הבדלים גם בכמות המים המומלצת: ההנחיות הרפואיות הן צריכת 3.2 ליטר נוזלים לגברים, לעומת 2.4 ליטרים לנשים, ליום.

בנוסף, יש גם הבדלים בכמות האלכוהול שנחשבת בריאה: נשים מתמודדות פחות טוב עם אלכוהול, בגלל יכולת נמוכה יותר לפרק את האלכוהול, וההשפעה שלו חזקה וארוכה יותר. כך שמומלץ לצרוך כמות אלכוהול קטנה יותר.