רבים מאיתנו אוהבים לאכול ביצים, בכל צורות ההכנה שיש, וכנראה שגם עליית המחירים הצפויה לא תשנה את זה. אבל כמה ביצים מותר לאכול ביום? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לשאלה בתוכניתה ב-103FM בתשובה למאזין שתהה "האם אני יכול לאכול 3 ביצים ביום? בדיקות הדם שלי פחות או יותר כמעט מושלמות, לוקח רק תרופה כנגד כולסטרול, במשך הרבה שנים. רמת הכולסטרול קבועה, לא משתנה".

אל תהיו רוקי: הסכנות הבריאותיות בשתיית ביצים גולמיות
כמה זמן אפשר לשמור ביצים קשות במקרר?

ד"ר מאיה רוזמן השיבה: "היו תיאוריות בעבר שאמרו שהכולסטרול בדם, במחלות לב, זה משומן רווי באוכל, כלומר מביצים, מסטייקים ומגבינה צהובה. לאט לאט, המחקרים ב-30 השנים האחרונות הראו שמחלות לב זה לא בהכרח מהשומן הרווי, אלא כנראה רק מצריכת יתר של שומן מתועש, שזה שומן טראנס שנמצא במאכלים מתועשים, ומסוכרים ופחמימות. סוכרים ופחמימות גורמים לסוגים שונים של דלקות בכלי דם, והם אלה שגורמים להסתיידות עורקים ולעלייה בסיכון למחלות לב".  

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד שיתפה כי "כל הזמן בודקים כמה ביצים אפשר לאכול בשבוע. המחקר האחרון שראיתי בנושא, בדק שתיים ביום, כלומר כאלה שצורכים 14 ביצים בשבוע, לעומת אנשים שאוכלים שלוש ביצים או פחות, כלומר יום כן יום לא או פחות. בקרב אלה שצרכו 14 ביצים בשבוע, לא גילו עלייה בסיכון למחלות לב".

לבסוף, סיכמה: "מאחר שאתה מאוזן, עם רמה קבועה של כולסטרול שלא משתנה, לדעתי אין שום בעיה שתאכל שלוש ביצים ביום. לביצה יש יתרון של חלבון מאוד איכותי, וזה חשוב, במיוחד אם אתה לא מרבה בצריכת בשר. אנחנו גם סופרים את כמות הכולסטרול הטוטאלית בתפריט, לא רק פר דבר אחד ספציפי. כל עוד אתה מקפיד על תזונה בריאה, לדעתי אין עם זה בעיה".