ירקות ופירות חשובים מאוד לבריאות גופנו, ולכל אחד מהם יש ויטמינים ומינרלים שהם חלק בלתי נפרד מהתצרוכת היומית שלנו. כחלק מפינת טוב לדעת, סיפרה ד"ר מאיה רוזמן על הירק הטעים והפריך: "חסה זה אולי הירק שהכי מזוהה עם דיאטה, ולפעמים הקישור הזה עושה חשק לא לשלב אותו בתפריט. חבל, כי יש לחסה ערכים תזונתיים מופלאים והיא חשובה לכולם גם למי שלא נמצא בדיאטה לירידה במשקל". 

הטיפ שיעזור לכם לרדת במשקל בלי שום דיאטה | מאיה רוזמן
אילו מאכלים גורמים למיגרנות - ואילו מונעים? | מאיה רוזמן עושה סדר

"חסות מכל הסוגים וכל הצבעים מכל המבחר הגדול שנמצא היום בשוק נחשבות בעיניי לירק על. יותר מכל מיני עלים טרנדיים כמו כרוב קייל למשל", הבהירה. "החסה עשירה מאוד בוויטמין A שחשוב למערכת החיסון, בוויטמין C, בחומצה פולית שחשובה ליצור כדוריות הדם שלנו וגם למערת העצבים, עשירה בוויטמין K שחשוב לקרישת הדם וגם בסיבים תזונתיים שחשובים לבריאות המעיים שלנו". 

בהמשך, תיארה: "כמו בכל העלים הירוקים, גם החסה עשירה בחומר הנקרא כלורופיל, המקנה לה את צבעה הירוק. הכלורופיל מסייע לפינוי הרעלים מהגוף, ולחידוש רקמות הגוף. בחסה יש 0% שומן, 0 כולסטרול, וכמות הקלוריות הנמוכה ביותר מבין כל המזונות הקיימים: 15-10 קלוריות במאה גרם. בחסה יש 95% מים! זה אפילו יותר מים ממה שיש בחלב". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בסיום דבריה, הביאה ד"ר רוזמן טיפ קטן לשמירת טריותה של החסה האהובה עלינו במיוחד: "במקום לזרוק את החסה, יש טריק שלמדתי לפני 30 שנה בתואר הראשון לתזונה באוניברסיטה העברית: שוטפים את עלי החסה וקורעים אותם לקרעים בינוניים. שמים את הקרעים בתוך קערה שמלאה במים קרים מאוד וכף סוכר. משרים במשך כשעה, אפשר קצת יותר. החסה סופחת את המים וגם מעט סוכר, הופכת לקריספית יותר מחסה טרייה וגם יותר טעימה". 

סייעה בעריכה: מיכל קדוש