לקראת חג הפסח, שכבר ממש עומד בפתח, ד"ר מאיה רוזמן, תזונאית קלינית בעלת ותק של יותר מ-30 שנה, הסבירה בתכניתה ב-103FM מה מומלץ לאכול בפסח, וממה כדאי להימנע.

למה שתיית נס קפה אחר הצהריים עלולה לגרום לכאבי בטן? | מאיה רוזמן
רעבים בלילה? הנשנוש שישביע אתכם ולא יוסיף קלוריות | מאיה רוזמן
 
ד"ר רוזמן הבהירה כי יש לנקוט את כל הרגלי התזונה הבריאותיים עליהם היא ממליצה במשך כל השנה. "אני לא רואה הבדל בין פסח לראש השנה ולחגים אחרים", הסבירה. "באופן כללי הגישה היא לא להרבות בפחמימות. תזונה נכונה היא להרבות בירקות, ובשקדים, אגוזים ויוגורטים כנשנוש, לאכול מסודר ולא סתם ועוד".

"עם המצה אין שום בעיה", היא קובעת. "ניתן, באותה מידה, לבחור מצה מקמח מלא, והיא תהיה כמו לחם מקמח מלא. הסיבה שהיא גורמת לעתים לקשיי עיכול היא שיש בה פחות נוזלים ובגלל אופן האפייה שלה, שלא עבר תהליך של עיבוד הבצק. אם זה עושה בעיה במערכת העיכול, מומלץ לא להרבות במצות". 

ד"ר רוזמן מציגה מספר הרגלי האכילה לחג, שחשוב להקפיד עליהם. "ברגע שרואים צלחת מלאה מול העיניים נהיים שבעים בעיניים, ולכן מומלץ למלא את הצלחת מראש. זה עדיף אז להוסיף קצת ועוד קצת, כי בסוף הארוחה לא יודעים כמה אכלנו. בנוסף, מומלץ לא לשתות שתייה מתוקה, ולבחור סוג אחד של פחמימה וסוג אחד של חלבון. לא גם וגם וגם. נצטרך לקזז קצת במשך היום ולהשאיר יותר קלוריות לארוחה המשפחתית הגדולה. זה לא קשה כמו שעושים מזה. צריך לבחור מה שמתאים לנו ומה שאנחנו צריכים, ולא לאכול כי זה נמצא שם".