אאודי: חשמליים חשובים, אבל לא זונחים את הבנזין
חטיבת היוקרה של קבוצת פולקסווגן ניצבת בפני שנה עמוסה. ברבעון הראשון ינחתו כאן Q6 איטרון ו־A6 איטרון, שחולקים את אותה פלטפורמה חשמלית חדשה המשמשת את פורשה במקאן EV, ותהיה גם בסיס לבנטלי חדשה. הראשון הוא קרוסאובר גדול, השני סדאן קלאסית.
שניהם קיבלו את העיצוב הקלאסי של אאודי, סוללות 86 עד 100 קילוואט, טווח של מעל 500 ק"מ בגרסאות הבסיס - ומעל 600 עם הסוללה הגדולה. תא הנוסעים לא מקפח את הנוסע מלפנים, שזוכה למסך מולטימדיה משלו, והנהג יזכה להתנהגות כביש משופרת ומהנה יותר מחשמליות רבות.
בכך לא מסיימת אאודי את חידוש הקרוסאוברים שלה. סביב פסח יגיע הדור השלישי של ה־Q5, שיוצע עם מנועי 2 ו–3 ליטר טורבו־בנזין היברידיים מתונים, 204 עד 367 כ"ס, האחרון בתצורת V6. בהמשך יגיעו גם דגמי פלאג אין עם טווח של מעל 100 ק"מ. ברבעון השלישי יגיע גם Q3 חדש. וגם מקומה של הסדאן לא ייכחד, עם A7 מעודכנת.
אופל: קרוסאובר חשמלי והיברידי מוזל
החטיבה הגרמנית של סטלנטיס תנחית כאן ברבעון השני את הפרונטרה, קרוסאובר ייחודי בתפיסה: סוג של תשובה להצלחת דגמי דאצ'יה, דגם שנבנה מראש כדי לאפשר תג מחיר זול, ועם אופציה לגרסת 7 מקומות ישיבה בשלוש שורות. יש בחירה בין גרסה היברידית קלה, 1.2 ליטר 136 כ"ס, לחשמלית עם סוללת 44 קוט"ש וטווח של 305 ק"מ.
אנחנו נחכה לדגם שבדרך עם סוללת 54 קוט"ש ו־400 ק"מ. אם תישמר רמת המחיר האירופית, ההיברידי הבסיסי יעלה פחות מ־140 אלף שקל, וה־7 מושבים פחות מ־150 אלף שקל. במקביל ינחת הגרנדלנד החדש, גרסת אופל לפיג'ו 3008. הקרוסאובר הקטן יותר, מוקה, יעבור מתיחת פנים.
אלפא רומיאו: להיט מכירות חדש
ג'וניור, שהושקה במקור בשם המחייב "מילאנו", היא חזרה של אלפא לשוק הקומפקטי היוקרתי, עם קרוסאובר שמבוסס על פלטפורמת הפיג'ו 2008, שמככבת ברוב מותגי קבוצת סטלנטיס. יש בחירה בין דגם חשמלי 156 כ"ס, לבנזין 1.2 ליטר טורבו בנזין היברידי מתון 136 כ"ס, ולגרסת ולוצ'ה חשמלית עם הנעה כפולה ו־280 כ"ס. גרסת הבסיס צפויה להתחיל במחיר של כ־170 אלף שקל. יחד יש להן פוטנציאל להיות האלפא הנמכרת ביותר בארץ מאז הסוד.
פחות משלוש שנים אחרי ההשקה בישראל, יצרנית החשמליות מסין התברגה למקום החמישי בשוק ומחזיקה כבר שנתיים בתואר המכונית הנמכרת בארץ עם האטו 3. עם כמות ההשקות בשנה הקרובה, נראה שכל זה היה רק הקדימון.
ברבעון השני תנחת כאן הדולפין מיני, שבחלק מהשווקים נמכרת כסיגאל: מיני מודרנית, גדולה מעט מקיה פיקנטו, עם 3.78 מטר אורך, תא מטען של 230 ליטר, 4 מקומות ישיבה וסביבת הנהג המוכרת של החברה. סוללת 38 קוט"ש מאפשרת טווח של כ־300 ק"מ, יש טעינה מהירה, שש כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיבית. היא צפויה להיות זולה מליפמוטור T03 וליהנות מהמחסור בדגמי מיני בשוק.
ברבעון השלישי ינחת כאן היואן אפ, גרסת קרוסאובר על בסיס הדולפין, גבוהה, מרווחת, עם 5 מקומות ישיבה, טווח של כ־400 ק"מ וכניסה לפלח שוק שכמעט שאין בו מתחרים, כי רוב הקרוסאוברים החשמליים גדולים ויקרים משמעותית. הוא יוכל לתת תשובה למגמת התייקרות החשמליות ולהציע אחת מוגבהת במחיר של כ־20 אלף שקל פחות מאטו 3.
ברבעון השני ינחת כאן ה־Sea Lion 7, קרוסאובר חשמלי נוסף, קצת יותר גדול אבל לא יותר גבוה מאטו 3. אורך של 4.83 מטר ובסיס גלגלים של 2.93 מטר יוצרים רכב מרווח מאוד, סוללות בקיבולות של 72 עד 93 קוט"ש מבטיחות טווח משוער של 420־450 ק"מ, ויש בחירה בין הנעה אחורית לכפולה. הסי ליון 7 יהיה אופציה ספורטיבית יותר ובעלת התנהגות כביש עדיפה לסיל U.
2025 תהיה גם השנה שבו תפסיק BYD להיות בישראל רק יצרנית חשמליות ותשיק את סדרת הדגמים ההיברידיים הנטענים שלה, DMI. אלה פטורים מחרדת טווח, ובמחיר קרוב לחשמליות. הראשונה תהיה כבר בשבועות הקרובים גרסת פלאג אין לסיל U, שכבר נמכרת אצלנו כחשמלית. מנוע 1.5 ליטר ביחד עם מנוע חשמלי מפיקים 197 כ"ס, וסוללות 18.3־26.6 קוט"ש מבטיחות טווח חשמלי של 80־110 ק"מ.
ברבעון השלישי תגיע סיל 06 פלאג אין, סדאן מנהלים/משפחתית גדולה חדשה, באורך של 4.83 מטר, בסיס גלגלים של 2.79 מטר ותא מטען בנפח של 425 ליטר. סוללת 15.9 קוט"ש תספק טווח של כ־90 ק"מ בתקינה האירופית, כאשר הספק משולב של 217 כ"ס מאפשר להאיץ מ־0 ל־100 קמ"ש ב־7.5 שניות.
אחריה, ברבעון הרביעי, ינחת כאן סי ליון 05 פלאג אין, קרוסאובר נוסף, קצת יותר גדול וגבוה מאטו 3, עם 4.71 מטר אורך ותא מטען בנפח של 407 ליטר. סוללת 18.3 קוט"ש מבטיחה טווח חשמלי באורך של 85 ק"מ. מנוע 1.5 ליטר עם 101 כ"ס ומנוע חשמלי עם 163 כ"ס משודכים לתיבה אוטומטית רציפה.
ג’אקו: פלאג אין וחשמליים ראשונים
המותג הסיני מבית צ'רי יהיה השנה ממובילי טרנד הפלאג אין. הג'אקו 7, שכבר הושק בארץ בגרסת בנזין, יגיע גם בגרסה שכוללת מנוע חשמלי, טווח נקי מזיהום מהאגזוז של 90 ק"מ, ומחיר של 190 אלף שקל, שיהפוך אותו לאחד הזולים מסוגו, בטח ביחס לממדיו ולרשימת האבזור.
ברבעון השני יגיע גם הג'אקו 8 הגדול יותר, אך גם עם 5 מקומות ישיבה, וברבעון השלישי מי שצפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של המותג, ג'אקו 5, גרסה מוקטנת של ה־7, שינחת בתחילה בגרסה חשמלית מלאה ופלאג אין, ובשנה הבאה גם היברידי. הוא בנוי לפי אותה נוסחה: עיצוב רבוע, שפע של אבזור, וגם המחיר אמור להיות אטרקטיבי.
לקראת סוף השנה ינחתו כאן אומודה 7 ו־9, מותג חדש מאותה משפחה, מעט יותר מעוצב, גם כאן בגרסאות פלאג אין, כאשר הראשון הוא קרוסאובר משפחתי, והשני קרוסאובר משפחתי גדול. אומודה 7 ישווק כאן גם בגרסת בנזין.
ג’ילי: מבחן הדגם השני
שלוש שנים אחרי השקת הגיאומטרי C, שהפך לאחד הדגמים החשמליים הנמכרים בארץ, עם קרוב ל־20 אלף מסירות במצטבר, יגיע ב־2025 דגם נוסף, EX5. הוא גדול וגבוה יותר, מצויד בסוללת 60 קוט"ש, ובהבטחה לטווח משולב של כ־430 ק"מ. הממדים גדולים מאטו 3, אבל בסין המחיר דומה.
דיפאל: למרכז השוק
אחרי השקת הקרוסאובר SO7, כמתחרה לטסלה Y ב־200 אלף שקל, יגיע אחיו הקטן המוזל, SO5. הבסיס המכני זהה, עם 218 כ"ס, אך סוללה קטנה יותר לטובת הוזלת המחיר, כאשר הטווח מתקצר לכ־420 ק"מ. המחיר עשוי לרדת עד ל־170 אלף שקל גם אחרי העלאת המס.
טסלה: מודל Y מחודשת
בחברה של אילון מאסק ממשיכים להתייחס לדגם המעודכן של הרכב הנמכר ביותר בעולם כסוד צבאי, במקום ליידע רשמית את הקונים שיוכלו לקבל החלטה צרכנית מושכלת אם לחכות או לרכוש עכשיו. אפשר לצפות לעדכונים הקוסמטיים שקיבל מודל 3 במתיחת הפנים, כולל שדרוג תא הנוסעים לאיכותי יותר. לא בטוח שהדיווחים על מעבר לסוללות חדשות, מתקדמות וארוכות טווח - אכן יתממשו.
יונדאי: חשמלי זול, קרוסאובר מתוחכם
אחרי הופעות סולידיות בדורות האחרונים, ינחת כאן בשבועות הקרובים סנטה פה החדש - עם עיצוב קשוח יותר, תא נוסעים מעודכן ובחירה בין דגמי בנזין, היברידיים ופלאג אין, גרסאות משודרגות של יחידות הכוח המוכרות.
במקביל יושק הסטאריה, המיני־ואן החללי, גם בגרסה היברידית, המוכרת כבר מקיה קרניבל התאום, שתעניק למי שזקוק למוביל נוסעים גדול תחליף דיזל, עם 242 כ"ס וצריכת דלק רשמית של כ־14 ק"מ לליטר.
אבל הרכב המסקרן ביותר של היצרן הקוריאני יגיע אלינו ברבעון השני: האינסטר, מיני־קרוסאובר חשמלי, גדול יותר מ־i10, גבוה יותר מווניו, ועם סוללות 42 או 40 קוט"ש וטווח משולב של 350 ק"מ עם הסוללה הגדולה. המחיר אמור למצב אותו כאחת החשמליות הזולות בארץ, סביב 130 אלף שקל.
ג’נסיס: מעדכנים
שנה עמוסה בחטיבת היוקרה של יונדאי. ה־G80 סדאן והקרוסאובר המבוסס עליה, GV80, יקבלו בתחילת השנה עדכוני אמצע החיים, כאשר לאחרון מצטרפת גרסת קופה מעוצבת.
ברבעון השני יגיע גם הקרוסאובר הקטן יותר, GV70, אחרי עדכון משלו, וימשיך להימכר במקביל בדגמי בנזין וחשמל. ברבעון האחרון יקבל גם דגם הכניסה החשמלי, ה–GV60, מתיחת פנים ראשונה.
עוד לפני כן, כבר ברבעון הראשון, תגיע לראשונה ספינת הדגל G90, התשובה הקוריאנית לב.מ.וו 7 ומרצדס S בגרסה היברידית שהולמת יותר את רוח הזמן.
דאצ’יה: דאסטר חדש
מותג התמורה לכסף של רנו ישיק אצלנו בשבועות הקרובים את הדור השלישי של הדאסטר. החידוש החשוב לשוק הוא דגם היברידי אוטומטי, שני אלמנטים שהיו חסרים לו מאוד עד היום. תהיה גם גרסת 4x4, אבל עדיין ידנית בלבד, עם מנוע 1.2 טורבו היברידי מתון.
וולוו: קרוסאובר גדול לכל קהל
כבר יותר מ–20 שנה שה–XC90 הוא אייקון שוודי, סוג יורש מודרני לוולוו סטיישן הקלאסית כרכב המשפחתי המושלם למי שמחפש יותר איכות ובטיחות מפוזה - ויכול לשלם. השנה יגיעו שני היורשים שלו.
מצד אחד XC90, שעבר מתיחת פנים מקיפה, אחרי שלנוכח מצב השוק, החליטה וולוו לדחות את המעבר לייצור רכבים חשמליים בלבד שתוכנן ל־2030. הוא מציע מגוון מנועים טורבו בנזין היברידיים מתונים או נטענים (פלאג אין), 250 עד 445 כ"ס, האחרון בגרסה הדו־מנועית גם מסוגל להאיץ בזכות הנעה כפולה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־5.4 שניות ולנסוע לטווח חשמלי של 70 ק"מ. תא הנוסעים עודכן ואיכותי יותר.
EX90, כפי שאפשר להבין משמו, הוא האופציה החשמלית. אין קשר מכני ביניהם, רק קהל זהה שמחפש רכב 6־7 מקומות. יש לו פלטפורמה חדשה, סוללת 111 קוט"ש והבטחה לטווח של עד 600 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית (279 כ"ס). גרסאות ההנעה הכפולה (408 או 503 כ"ס) יגיעו קצת פחות רחוק אבל יאיצו הרבה יותר מהר, עד 4.9 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש בגרסה הספורטיבית, למקרה שאתם ממש ממהרים. האבזור הולם את המיצוב היוקרתי, כולל אופציה למערכת של בנג אנד אולפסון עם 25 רמקולים. הייצור החל בסין ויחל בהמשך גם בארה"ב.
זיקר: מכוונים למעלה
אחרי השקה מוצלחת בשוק הישראלי השנה, יגיע לארץ בשנה הבאה דגם שלישי של המותג הסיני של ג'ילי. ה־7X הוא קרוסאובר 5 מקומות חשמלי גם כאן, גבוה ויותר קשוח מה־001.
טויוטה: האם קורולה סדאן תחזור?
ב־2024 איבדה טויוטה ישראל את הקורולה סדאן המיוצרת בטורקיה בגלל אמברגו הסחר של ארדואן. ב־2025 היא עשויה לחזור לארץ מפס הייצור ביפן. האייגו הקטנה צפויה לעבור מתיחת פנים ראשונה בדור החדש, שתעדכן אותה קוסמטית, בלי מהפכות גדולות או פתרון למושב האחורי הצפוף.
עוד בשנה הבאה: לראשונה יגיע הפרואייס מקס המסחרי, גרסת טויוטה לפיאט דוקאטו ותאומיו לקבוצת סטלנטיס, פיג'ו בוקסר ואופל מובאנו.
לנד רובר: ריינג’ חשמלי
אחרי המתנה ארוכה ומסקרנת ינחת בארץ בשנה הקרובה הריינג' רובר החשמלי, שיהיה גם הדגם הראשון מסוגו של לנד רובר, שמבטיחה שהוא לא יתפשר ביכולות השטח, הנוחות והפאר. במקביל יגיע הדיפנדר אוקטה, תשובה בריטית לדגמי השטח עם ביצועים אמריקאיים.
MG: מכונית ספורט חשמלית ושפע של קרוסאוברים
אחרי השקת ה־ZS ההיברידי בשבועות האחרונים, ינחית כאן המותג הסיני־בריטי ברבעון הראשון את הסייברסטר, מכונית ספורט דו־מושבית (רודסטר) חשמלית, חזקה זריזה ולא זולה.
בצד המעשי יותר יגיע בחודשים הקרובים הקרוסאובר הגדול שמחליף את ה־EHS פלאג אין, וישווק גם בגרסת בנזין זולה יותר, שתכונה HS. במקביל יושקו כאן צמד קרוסאוברים חשמליים נוספים, S5 שמחליף את ה־ZS החשמלי, ו־S6 הגדול יותר. זה יקרה ברבעון השני והשלישי, בהתאמה.
מאזדה: עדכונים וחשמלית ראשונה
ברבעון השלישי נראה כאן את מאזדה 3 ו־CX5 אחרי עדכון מערכות ההנעה לטובת הפחתת זיהום ושיפור צריכת הדלק. אבל החידוש הגדול יגיע לקראת סוף השנה ברבעון האחרון: ה־EZ־6, מכונית המנהלים החשמלית שתימכר לצד ה־6 בנזין.
מדובר במכונית שמיוצרת בסין בידי שותפתה המקומית של מאזדה, צ'נגן, וחולקת פלטפורמה עם הקרוסאובר דיפאל SO7 שהושק בארץ לאחרונה. סוללת 70 קוט"ש מעניקה טווח של כ־450 ק"מ, העיצוב מאזדאי אופייני, וההבטחה היא לשימור התנהגות הכביש הספורטיבית.
מרצדס: מגיעה לקהל החדש
באפריל־מאי תנחת ה־EQA לאחר מתיחת פנים. ביוני־יולי יצרנית היוקרה הגרמנית תשיק בארץ את ה־CLA החדשה, הסדאן הקטנה והפחות יקרה בהיצע שלה. החידוש הגדול הוא גרסה חשמלית מלאה, לראשונה בדגם, עם טווח שצפוי להגיע לכ־700 ק"מ. יהיו גם דגמי בנזין היברידיים קלים, שיגיעו לכאן בתחילת 2026.
עוד לפני כן ינחת בארץ ה־G580, הדור החשמלי החדש של אגדת השטח. לא רק שיש הבטחה לשמירת כושר העבירות המצוין, אלא לתוספת יכולות - כמו סיבוב על המקום כמו בטנק באמצעות ניצול ארבעת המנועים הנפרדים, אחד לכל גלגל, והפעלתם בכיוונים הפוכים, תוך ניצול ההיגוי האחורי והפנייה של ארבעתם.
סיטרואן: חשמלית זולה באמת
כבר ברבעון הראשון תנחת כאן ה־4C אחרי מתיחת פנים. אבל הבשורה המעניינת תגיע ברבעון השלישי עם ה־C3 החשמלית החדשה. מדובר במכונית שתוכננה להיות מהזולות בקבוצה, בלי להתפשר על הגודל והמרווח, כקרוסאובר סופר־מיני. הטווח מגיע ל־326 ק"מ, והמחיר עשוי להיות פחות מ־130 אלף שקל גם אחרי עליית המס בינואר.
סמארט: עוד יותר גדולה
אחרי ההשקה המוצלחת של סמארט #1 ושל גרסת הקופה #3, ימשיך השנה מותג הקטנות לשעבר את הרחבת ההיצע בגלגול החדש שלו, כשותפות בין מרצדס לג'ילי הסינית, המתמקדת בדגמי קרוסאובר חשמליים וגם אחראית לייצור.
סמארט #5, שתגיע במחצית הראשונה של השנה הבאה, היא ספינת הדגל של המותג, גדולה משמעותית, עם סוללת 100 קוט"ש, עיצוב קשוח יותר ויכולת שטח מסוימת בגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה הבכירה, עם קרוב ל־600 כ"ס, תציג גם נתון של 3 שניות בלבד בתאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש.
סקייוול: חשמלית עממית
היצרנית הסינית שמוכרת בארץ כבר שלוש שנים את הקרוסאובר ET5, תשיק את ה־Q, האצ'בק חשמלית באורך של 4.3 מטר, עם 204 כ"ס ותחרות ל־MG4.
סקודה: סופרב חדשה וקרוסאובר חשמלי
אחרי זינוק של 33% במסירות השנה וחזרה למקום הרביעי בשוק, תתחזק סקודה בשני דגמים משמעותיים. כבר ברבעון הראשון תנחת כאן הסופרב החדשה, דור רביעי למכונית המנהלים הצ'כית הגדולה. העיצוב הוא אבולוציה של הדור היוצא. תוספת של 4.3 ס"מ לאורך ללא שינוי בבסיס הגלגלים (2.84 מטר) רומזת על שימוש בפלטפורמה הקיימת, שעודכנה כדי להציע דגם פלאג אין עם טווח של כ־100 ק"מ מסוללת 25.7 קוט"ש, שלא ברור אם יושק גם אצלנו.
המנועים העיקריים אצלנו יהיו טורבו־בנזין, 1.5 ליטר היברידי מתון עם 150 כ"ס, וצמד מנועי 2 ליטר טורבו, 204 ו־265 כ"ס, האחרון עם הנעה כפולה. תא הנוסעים שודרג משמעותית, ותא המטען הענק ממילא גדל לנפח של 645 ליטר שמייתרים את גרסת הסטיישן, שלא תיובא.
ברבעון השני או השלישי יגיע גם האלרוק, שהיה הקרוסאובר החשמלי השני בהיצע הצ'כי אחרי האניאק. האלרוק יושב על פלטפורמה מקוצרת של האניאק, מה שמשמר אותו ברוחב נדיב של 1.88 מטר, אבל מקצר אותו בכ־20 ס"מ, ל־4.49 מטר. בסיס גלגלים של 2.77 מטר חותם תא נוסעים מרווח, שמאחוריו תא מטען בנפח 470 ליטר.
סוללות 63 עד 82 קוט"ש שיגיעו לארץ מספקות טווח של 400 עד 560 ק"מ, ויש אופציה להנעה כפולה. האלרוק, שעמוס כרגיל בסקודה בפתרונות אחסון חכמים, כמו מקום נוח לכבל הטעינה בתא המטען מתחת למדף האחורי, אמור להנגיש את הרכב החשמלי בסקודה, אבל יהיה כנראה יקר יותר מאטו 3.
פולקסווגן: קרוסאובר 7 מקומות חדש
טיירון הוא המחליף של הטיגואן אולספייס. כמו בסקודה קודיאק החדש, בסיס הגלגלים (2.79 מטר) נותר ללא שינוי, אבל לאורך נוספו 4 ס"מ, וביחד עם עיצוב שרירי יותר ופס ניקל לאורך הגג, מתקבל קרוסאובר בולט יותר בכביש. יש בחירה בין מנועי טורבו בנזין היברידיים קלים, 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, 2 ליטר 204 או 265 כ"ס, וגם טורבו דיזל, 150 או 193 כ"ס.
פורד: סוף־סוף חשמליות
אחרי דחיות ועיכובים נראה בארץ ברבעון השני חשמליות ראשונות של היצרן האמריקאי, אבל מהחטיבה האירופית שלו. ברבעון השלישי יושקו בישראל האקספלורר EV וגרסת הקופה שלו קפרי. שניהם נושאים שמות של דגמים מיתולוגיים של היצרן - רכב כביש שטח שהיה בעבר הנמכר בארה"ב, ומעניק את שמו לקרוסאובר חשמלי משפחתי, ומכונית הספורט האירופית שמעניקה את שמה לגרסת קופה של אותו קרוסאובר חשמלי.
שניהם מבוססים על פלטפורמה חשמלית של פולקסווגן. לקראת אמצע השנה תגיע הפומה לאחר מתיחת פנים. נשקל יבוא הגרסה החשמלית.
פיג’ו: מחליפים את רכבי הפנאי
כבר החודש מושק בארץ ה־3008 החדש, שיתחרה ביונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ומאזדה CX5, וברבעון השני גם 5008, גרסת ה־7 מקומות שתתחרה בסקודה קודיאק. בניגוד למתחרים הם יימכרו בגרסאות בנזין היברידי מתון לצד חשמליות מלאות ולא זולות, אבל עם טווח של עד כ־700 ק"מ.
צ’רי: מהפך היברידי נטען
היצרן הסיני ישיק בארץ שלושה דגמי פלאג אין: כבר החודש תתחיל להימכר האריזו, סדאן היברידית נטענת מהשקע במחיר של כ־175 אלף שקל, ובחודשים הקרובים תגיע יחידת הכוח שלה גם לטיגו 7 ולטיגו 8 עם 7 מקומות. ברבעון השני יושק כאן טיגו 4, קרוסאובר קומפקטי במחיר תחרותי שיתחיל בפחות מ־130 אלף שקל.
קאדילק: קאמבק חשמלי
מותג היוקרה האמריקאי האייקוני, שספג ירידה גדולה במכירות השנה, ישיק כאן כבר בשבועות הקרובים את הליריק, קרוסאובר חשמלי גדול ומתקדם. המפרט כולל אורך של 5 מטר, סוללה של 102 קוט"ש וטווח של כ־500 ק"מ. יש בחירה בין הנעה אחורית לכפולה וטכנולוגיה אוטונומית מתקדמת. במקביל יגיע גם האופטיק הקטן והזול יותר, שמתהדר בטווח של 600 ק"מ. לשניהם יש 5 מקומות ישיבה.
רוצים קרוסאובר חשמלי עם 7 מקומות? זה יקרה ברבעון האחרון כאשר יושק כאן ויסטיק החדש, עם שלוש שורות מושבים, טווח של 500 ק"מ ו־0־96 קמ"ש ב־3.7 שניות.
קופרה: קרוסאוברים מרחיבים את ההיצע
כבר ברבעון הראשון של השנה ינחת כאן הטווסקאן החשמלי החדש, גרסת חטיבת הפרימיום הספרדית לפולקסווגן ID.4, עם עיצוב ספורטיבי יותר מבחוץ ומבפנים והתנהגות כביש עדיפה. לגרסת ההנעה האחורית 286 כ"ס, לכפולה 340 כ"ס, וטווח הנסיעה המשולב נע בין 520 ק"מ ל־570 ק"מ. אם הוא יידע לשמור על יתרון המחיר, אופי שאין לסיניות, יוכל למשוך לקוחות מאקספנג ועד ב.מ.וו.
כמה שבועות אחריו ינחת גם הטראמר החדש, קרוסאובר קלאסי יותר. עדיין ספורטיבי, אבל עם מנועי טורבו בנזין ופלאג אין, שפונה לקהל שעדיין מעדיף שלא לעבור לרכב חשמלי מלא. בהיצע של קופרה מדובר למעשה ביורש לאטקה, אבל עשיר ואיכותי יותר, וכמובן יקר יותר. הייחוס: דגם אח לאאודי Q3 החדש, והוא גם יוצר בידי אאודי עבור הספרדים.
קיה: מתחרה לאטו 3
המכונית הנמכרת ביותר בישראל, ה־BYD אטו 3, תזכה בשנה הבאה לתשובה מצד קיה. ה־EV3 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם, שחוץ מגרסה מתקדמת לקו העיצובי של היצרן, אמור להציע את טווח האורך הגדול ביותר בקטגוריה בגרסת הסוללה הגדולה עם 81 קוט"ש: 600 ק"מ. ראינו כבר מספרים כאלה, אבל לא ברכב ברמת המחיר שלו. יש גם סוללת 58 קוט"ש שעדיין מציעה יותר מ־400 ק"מ. בקוריאה ובאירופה המחיר של דגם הבסיס דומה לזה של אטו 3, כאשר גם עם הסוללה הגדולה הוא אמור להיות זול בכ־100 אלף שקל מהרכב הבא שמציע טווח כזה, כאשר ינחת סביב אמצע השנה הבאה.
לשוק אחר ומשמעותי גם כן תגיע ה־K4 סדאן, שתנסה להתחרות בדומיננטיות של יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה בשוק הזה. הסורנטו יגיע אחרי מתיחת פנים במחצית הראשונה, ויימכר בגרסאות היברידיות ובנזין. העיצוב המחודש מקרב אותו ל־EV9 החשמלי, בעיקר בתא הנוסעים המשודרג.
KGM: הקאמבק ממשיך
ב־2024 הכפילה KGM, שמה החדש של סאנגיונג הקוריאנית, את המכירות בארץ בעקבות השקת הרקסטון הנעה אחורית המוזל והטורס החדש. ב־2025 היא יכולה להציג קצב גידול דומה עם גרסה היברידית לטורס, קרוסאובר משפחתי גדול יחסית במחיר תחרותי, בזמן שיותר ויותר ישראלים מחפשים רכבי פנאי חסכוניים.
השקה משמעותית נוספת תהיה הטיבולי החדש, קרוסאובר קומפקטי מרווח לגודלו, עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר של הטורס, 163 כ"ס. גם הוא נמכר באירופה במחירים תחרותיים לקבוצה, שאם ישוחזרו בארץ, יעניקו לו מקום מעניין בשוק.
רנו: שנות ה־70 התקשרו
זוכרים את רנו 5? אז עכשיו היא חוזרת כחשמלית קטנה, תהיה אצלנו ברבעון הראשון השנה. בהמשך תגיע גם הגרסה הספורטיבית שלה, תחת סמלי אלפין. במקביל תנחת כאן קליאו חדש.
שברולט: בלייזר חשמלי וטאהו
גם שברולט תיישר קו השנה בארץ עם השקתו ברבעון השני של הקרוסאובר החדש בלייזר EV, שיהיה הדגם החשמלי הראשון של היצרן בארץ. במקביל נקבל את הטאהו החדש, גרסה עדכנית ל־SUV האמריקאי הענק שמציע תמורה טובה למחיר.