הבדיקה התמקדה בשלוש קבוצות שוק מרכזיות ובדגמים חשמליים פופולריים, בהשוואת מחיריהם כחדשים לפני שנה וכמשומשים אחרי 12 חודשים. בכל המקרים איבדו החשמליות ערך רב יותר לעומת דגמי בנזין והיברידיים מקבילים. פערים גדולים יותר נרשמו בקרב קרוסאוברים מנהלים (200־250 אלף שקל כחדשים): טויוטה bz4x הוביל את הירידות עם אובדן של 17% בשנה הראשונה לעליית לכביש, לעומת ירידה של 16% בטסלה מודל Y הבסיסי, ביונדאי איוניק ובפולקסווגן ID.4. בהשוואה טויוטה ראב4 ההיברידי איבד רק 11% ויונדאי טוסון 1.6 טורבו בנזין איבד 4%.
בקרב הקרוסאוברים המשפחתיים (170־200 אלף שקל) ירידת הערך של החשמליים הייתה בדרך כלל גבוהה משל האחרים, אבל הפערים גדולים יותר. קיה נירו פלוס החשמלי איבד 17% מערכו, לעומת 14% בנירו ההיברידי. BYD אטו 3 איבד 12% לעומת 9% בטויוטה קורולה קרוס ההיברידי ו־8% ביונדאי קונה ההיברידי. ג'ילי גיאומטרי C בגרסת 480 ארוכת הטווח איבד רק 10%, פחות מחשמליות אחריות, אבל עדיין יותר מאשר קרוסאוברי הבנזין. גם בדגמי הסדאן מנהלים איבדו טסלה מודל 3 סטנדרט ואקספנג G6 יותר מערכן מול סדאנים היברידיים כמו יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי, ומול סדאני בנזין כסקודה סופרב ומאזדה 6 - אבל בהפרשים קטנים יותר.
מכירות משומשות היברידיות או עם מנועי בנזין מקבלות עידוד ממחירי המכוניות החדשות, שזינקו בדגמי 2025 לא רק בחשמליות. "כאשר קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון חדשים עולים יותר מ־180 אלף שקל, ואצלי במגרשים יש משניהם בני שלוש שנים ב־130 אלף שקל, כשהריבית על המימון גבוהה וקונים רואים לאיזה החזרים חודשיים יידרשו כדי לקנות רכב חדש, המשומשים מקבלים דחיפה מחודשת. רואים את זה גם בירידה במכירות הרכב החדש".
את התוצאות אפשר לראות בכמה עסקאות שביצעה אוטו ארט בשבועות האחרונים, וחושפות את שיעור ירידת הערך המואץ של הרכבים הסופר־יוקרתיים. מזראטי גרקאלה, למשל, הקרוסאובר של יצרנית היוקרה האיטלקית מקבוצת סטלנטיס, מודל 2023 מיד ראשונה, נמכרה בסוכנות תמורת כ־380 אלף שקל. מחירו כאשר נרכש לפני שנתיים, היה כ־680 אלף שקל.
פורשה טייקן S4, הסדאן החשמלית הסופר־מהירה מגרמניה, מודל 2021 מיד שנייה, נמכרה בידי הסוכנות תמורת 550 אלף שקל. מחירה כאשר נרכשה כחדשה לפני ארבע שנים היה כ־1.28 מיליון שקל. לקסוס LS500 היברידית מאותה שנה, מיד ראשונה, נמכרה בכ־400 אלף שקל. מחירה כחדשה היה 820 אלף שקל. גם מותגים אקזוטיים לא חומקים מהמצב. אסטון מרטין ראפיד, הסדאן של יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, מודל 2016, נמכרה לאחרונה תמורת כ־300 אלף שקל. מחירה כאשר נרכשה לפני תשע שנים עמד על כ־1.95 מיליון שקל, כמעט פי ארבעה.