דרבי פלאג אין סיני: צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5

הפלאג־אינים האירופיים לא מתחרים במחירים של הסיניים ומפנים את משתמשי הליסינג לבחור בין אריזו 8 לסיל 5, שמבטיחים 100 ק"מ על חשמל וצריכת דלק דמיונית. האומנם?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5
צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5 | צילום: אודי עציון
4
גלריה
דרבי סיני חשמלי - צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5
דרבי סיני חשמלי - צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5 | צילום: אודי עציון

שוק המשפחתיות שורד כיום בעיקר בזכות מקבלי הרכב הצמוד, שבאריזו נוהגים בכ־80% מהמכוניות שנמכרו בארץ. סיל 5 החלה מסירות רק החודש, אבל סביר שתפגין תמונה דומה. מקבלי רכב צמוד מסתערים על רכבי הפלאג־אין בזכות הטבת מס שווי שימוש בסך 1,090 שקל לחודש, שתקפה רק עד סוף השנה, וצפויה להתבטל או לקטון משמעותית מ־2025.

איזו מהן עדיפה, והאם יש להן הצדקה ללא ההטבה הזאת?

אבל גם ל־BYD יש יתרונות משלה: מסך מולטימדיה מרכזי בודד וגדול יותר - 12.8 אינץ'), לצד לוח מחוונים קטן יותר (8.8 אינץ'), איכות חומרים גבוהה יותר ובעיקר הנדסת אנוש עדיפה. תפעול המסכים הרבה יותר ברור ואינטואיטיבי מאשר בצ'רי, המעבר לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי פשוט יותר, והמושבים עדיפים.

יש פחות מתגים פיזיים, אבל נגיעה במסך בשלוש אצבעות לרוחב או לגובה מאפשרת הגברה או האטה של עוצמת המיזוג, והורדה או העלאה של הטמפרטורה, בלי הצורך להסיט עיניים מהכביש.

יתרון של 5 ס"מ בבסיס הגלגלים (2.77 מטר) לצ'רי מעניק לה מרווח ברכיים עדיף במקצת מאחור, אבל המושב נמוך יותר, נמוך מדי, ויהיה פחות נוח למבוגר. לשתיהן יש יציאת מזגן למושב האחורי ושקעי USB: שניים ב־BYD, אחד בצ'רי.

צ'רי אריזו 8 - צילום פנימי
צ'רי אריזו 8 - צילום פנימי | צילום: אודי עציון

כאן יש ל־BYD (175 אלף שקל) יתרון עם חלון שמש חשמלי רגיל (שמצויד בווילון, אבל ידני) ובחיישני גשם. לאריזו יש יתרון בצימוד אלחוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, לעומת צימוד בכבל בסיל, במושב חשמלי גם לנוסע וחימום לנהג ולנוסע.

בפועל אריזו 8 היא לא M8, ואין תחושה של ביצועי־על שאליה רומז נתון ההספק הרשמי. הסיל זריזה קצת יותר בזינוק אפילו, אבל בנסיעות בין־עירוניות הצ'רי מאיצה מהר יותר. שתיהן זריזות מאוד ומספקות ביצועים ברמה של מכוניות חשמליות עממיות.

צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5
צ'רי אריזו 8 מול BYD סיל 5 | צילום: אודי עציון

אבל יש כוכביות ליד שתי הקביעות האלה. ראשית, הטבת המס לפלאג־אין, אם תשרוד בשנה הבאה, תהיה הרבה פחות אטרקטיבית. שנית, כדי להגיע לצריכת דלק עדיפה על פני משפחתיות היברידיות צריך שתהיה למשתמשים אפשרות טעינה זמינה, זאת בעת של־60% מהישראלית אין בכלל חניה פרטית שאפשר למקם בה עמדת טעינה, וברוב מקומות העבודה אין כאלה.

ובכל זאת, מי מהן? בהשוואה בין גרסאות הבסיס שתופסות את עיקר המכירות יש לאריזו עדיפות קלה. היא מרשימה יותר בהופעה ומעט יותר מרווחת וחסכונית, אבל בדגם הבסיס אין לה יתרון אבזור מוחלט, הנדסת האנוש שלה טובה פחות והתנהגות הכביש שלה הופכת אותה לפחות נעימה על הכביש. ה־BYD אומנם צנועה יותר בהופעתה, אבל הנדסת האנוש שלה עדיפה, התנהגות הכביש שלה פחות גרועה, ויש לה טווח חשמלי עדיף.

שתיהן מפסידות בהנדסת האנוש ובשימושיות לאלנטרה ההיברידית, שגם חסכונית יותר אם לא תרבו לטעון את הרכב, ולאוקטביה המוצלחת, החסכונית פחות. במחירים דומים אפשר לקבל היום קרוסאוברים היברידיים מוצלחים כמו יונדאי קונה, קיה נירו ואפילו פלאג־אינים עדיפים כג'אקו 7 וצ'רי טיגו 7. על חברות שב־2025 עדיין מחייבות את עובדיהן לבחור רק במכונית סדאן צמודה - על חשבונן - בשם איזו צניעות מזויפת אין לנו הרבה מילים טובות להגיד.

תגיות:
סין
/
מכונית חשמלית
/
אודי עציון
/
צ'רי
/
BYD
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף