נוסחה מנצחת לא מחליפים: סקודה קודיאק עושה את זה שוב

הדור החדש של סקודה קודיאק שומר על תצורת 7 המושבים ועל ערכי הליבה של הדגם ומגביר בכל מימד. לקחנו את המשפחה לנסיעת מבחן בדרך הפסלים בצרעה, ואלה המסקנות

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
סקודה קודיאק סטייל
סקודה קודיאק סטייל | צילום: רוני נאק
3
גלריה

דור שני

הבסיס של הרכב נותר עם אותו בסיס גלגלים של 278.8 ס"מ של הדור הקודם, אבל האורך הכללי צמח ב־6 ס"מ, והגובה ירד ב־2 ס"מ. האבולוציה של הפלטפורמה הזו מאפשרת שילוב של מערכות סיוע לנהג ומערכות בטיחות אקטיביות בנות הדור האחרון, ומאלה יש ברכב הזה מכל סוג: בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית ועוד.

העיצוב גם הוא אבולוציה מדויקת של המראה המותגי המוכר של סקודה. יפה יותר או פחות - תחליטו אתם, אבל הלוק בהחלט נאמן למקור ומאפשר זיהוי שלו כסקודה גם מעברו השני של מגרש חניה. גרסת סטייל שהתייצבה לכתבה מצוידת גם בפס LED קדמי, חישוקי גלגל 18 אינץ', וילונות בשמשות האחוריות, סייען חניה אקטיבי, פנסי LED אקטיביים בחזית ובאחוריים וגם מצלמת חניה יעילה מאוד.

גם בפנים הארכיטקטורה של תא הנהג ושל מרחב הנוסעים שומרת - ברמז - על קוד העיצוב כפי שהכרנו (ואהבנו) בדור הקודם. הקודיאק החדשה מציעה חלל פנימי רחב ונדיב וחוויית מרחב יוצאת דופן, שהופכת כל נסיעה לנעימה. בורר ההילוכים נדד לעמוד גלגל ההגה, ובוודאי שאי אפשר להתעלם ממסך משמעותי 13 אינץ' ובו מרצד ממשק נהדר - מהטובים שאנו מכירים - על מרקע בעל רזולוציה נהדרת ותגובתיות מיידית וראויה.

סקודה קודיאק סטייל
סקודה קודיאק סטייל | צילום: רוני נאק

קישוריות אנדרואיד וקארפליי אלחוטית נהדרת ואין־ספור אפשרויות להגדרות רבות ושונות של הרכב, מצבע של תאורת האווירה ועד לבורר מצבי הנהיגה ועד. מה עוד? שליטה במערכת שמע מעולה מבית CANTON עם 12 רמקולים וסאבוופר בתא המטען, שאליו אפשר להגיע דרך דלת עם פתיחה חשמלית והפעלה עם “דוושה וירטואלית" - כלומר בתנועת רגל.

הבחירה של גוון קוניאק לריפודי העור ולדיפונים השונים ממש מתחייבת ויוצרת חלל פנימי מהודר מאוד, ואף מרשים. בנוסף, המושבים הקדמיים מצוידים בזיכרונות, בסיס מתארך עם תמיכה לרגליים, חימום למושבים הקדמיים, יחידת מיזוג אחורית למושבים האחוריים וגם פיצ'רים מגניבים כמו קיפול המושבים האחוריים בעזרת ידיות שבתא המטען. פשוט חכם.

מאחור, אחרי שדלת תא המטען החשמלית נפתחת, מתגלה נפח שימושי של 289 ליטר כאשר כל שלוש שורות המושבים ניצבות. קיפול השורה השלישית יוצר משטח אחיד ומגדיל את הנפח הפנימי ל־794 ליטר משמעותיים מאוד. קיפול נוסף - של שורת המושבים השנייה - מגדיל את הנפח כמעט לממדים של מסחרית: 1,984 ליטרים. שימושיות היא שם המשחק, ומאחור תמצאו שקע כוח וכן ווים לתליית שקיות או בגדי ים רטובים. פשוט חכם.

מנוע ובטיחות

סקודה קודיאק סטייל
סקודה קודיאק סטייל | צילום: רוני נאק

הכוח מגיע ממנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ו־25.5 קג"מ. זהו מנוע מאוד אופייני לקבוצת VW וכמו אחיו במותגים האחרים, גם בסקודה קודיאק הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים וכמה מצבי נהיגה. יש גרסאות עם הנעה כפולה וגם עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר. טבלת הביצועים מלמדת על תאוצה של 9.9 שניות ל־100 קמ"ש ממצב עמידה ומהירות מרבית של 205 קמ"ש. טוב לדעת כי זה מתבטא בנסיעה רגועה ובוטחת מאוד במהירויות השיוט המקובלות בישראל.

פעולת המנוע שקטה ומבודדת היטב, ורק רחש מרוחק נשמע בעת האצה חזקה. העברת ההילוכים חלקה מאוד לשני הכיוונים, ואפשר לשלוט ידנית בעזרת משוטים בגב גלגל ההגה. התיבה ערנית לבקשות הכוח של הנהג, והתגובה הכללית של מערכת ההנעה מהירה, חיובית ותורמת לחוויית הנהיגה המצוינת של הרכב הזה.

בתחום הבטיחות סקודה קודיאק החדש מצויד בתשע כריות אוויר, דירוג בטיחות 7 ו־5 כוכבי בטיחות של NCAP. מערכות הסיוע לנהג ומערכות הבטיחות האקטיביות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה קדמית אדפטיבית ושליטה באורות גבוהים, בלימת חירום אוטומטית, ניטור שטח מת ועייפות נהג, בלימת חירום גם בנסיעה לאחור ומערכות נוספות. אליהן מצטרפים גם נעילת בטיחות לילדים, עוגני ISOFIX למושבי בטיחות וכמובן מערכות בקרת יציבות ומשיכה, ניטור לחץ האוויר בצמיגים ועוד.

נוסחה מנצחת לא מחליפים

הציניקנים יאמרו שסקודה קודיאק החדש הוא “עוד מאותו הדבר". זה נכון אבל גם לא. הקודיאק החדש שומר על המאפיינים המשפחתיים המצוינים שלו ועולה קומה בכל הנוגע לאיכות ולאבזור. יש לו מערכת הנעה חסכונית יותר, מבלי לשלם “קנס" של ירידה בתפוקה או עלייה במשקל, והוא גם מתהדר במעטפת טכנולוגית חדשה של קישוריות ובטיחות אקטיבית.

תגיות:
רכב
/
סקודה
/
סקודה קודיאק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף