הרכב הנמכר בישראל הציג את האח הקטן - והוא מטריף את השוק

ג'אקו 5 החשמלי הוא רכב מסקרן מאוד, שנותן את התמורה מבחינת עיצוב, ביצועים ומחיר. מצד שני, הוא נכנס לשוק תחרותי ויצטרך לעבוד קשה כדי להתבלט ולעמוד בראש

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
ג'אקו 5 חשמלי
ג'אקו 5 חשמלי | צילום: אודי עציון
2
גלריה

ג'אקו, מקבוצת צ'רי, מובילה כעת את ההסתערות הסינית על ישראל. את צ'רי מייבאת פריסבי, ואילו את ג'אקו כלמוביל, ולא נופתע אם בשנה הבאה אחרי עוד כמה השקות יתמודדו השתיים על ראשות טבלת מכירות המותגים.

עד כמה הוקטנו הממדים? 4.38 מטר אורך (קצר ב־12 ס"מ מה־7), 1.86 מטר רוחב (חצי ס"מ פחות), 1.65 מטר גובה (2-) ובסיס גלגלים של 2.62 מטר (5-). לתא המטען נפח של 480 ליטר (40+). המשקל עומד על 1,700 ק"ג לחשמלי.

ג'אקו 5 חשמלי
ג'אקו 5 חשמלי | צילום: אודי עציון

למרות זאת יותר מדי משימות מבוצעות תוך שיטוט בין מסכים, כמו השליטה בבקרת האקלים. יש אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, אבל המעבר ביניהם למסכי התפעול דורש יותר מדי לחיצות. אנחנו נהגנו בגרסת הבסיס, שאומנם סימנה בדיוק מה חסר בה - יש למשל מתגים לפתיחת הווילון החשמלי של הגג הפנורמי, אבל אין וילון וגג ברמה הזאת, אז הם פשוט שם קבועים במקומם. אבל איכות החומרים וההרכבה טובות.

הישיבה גבוהה - בשביל זה הרי קונים את המכוניות האלה - ומרווחת מאוד, מלפנים ומאחור. שם תמצאו יציאת מזגן ושקע USB ושפע של מרווח לראש, אבל פחות נדיבות לברכיים. לתא המטען נפח של 480 ליטר, ומתחתיו יש מקום לגלגל רזרבי שפשוט לא נמצא שם, וחבל.

דגם הכניסה פרמיום (151 אלף שקל בחשמלי) כולל חישוקי 18 אינץ', פנסי לד קדמיים, מסך מולטימדיה 13.2 אינץ' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקעי USB, מזגן עם יציאה למושב האחורי, התנעה ללא מפתח, מראות צד חשמליות וניתנות לקיפול חשמלי, ואפשרות להפעיל מאפליקציה את המזגן לפני הכניסה לרכב.

ברמת לקשרי (160 אלף שקל לחשמלי) נוספים מושבי עור מלאכותי, דלת תא מטען חשמלי, גג פנורמי עם וילון חשמלי, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי, חימום ואוורור, טעינה אלחוטית לנייד, יציאת חשמל בתא המטען ועוד. שורת תוספות שמצדיקה את תוספת המחיר, והופכת את הפרימיום לדגם ליסינג.

עמדות טעינה מהירות כבר לא חסר, אבל ב־5 טעינה מהירה אפשרית בקצב של 80 קילוואט בלבד, 11 קילוואט בחיבור תלת־פאזי ו־3.3 קילוואט בחד־פאזי. אפשר לשלוט בעוצמת הטעינה הרנגטיבית, אבל רק מהמסך.

אבל מה שבאמת יקשה על ה־5 להפוך ללהיט כמו אחיו היקר, הוא התחרות הגוברת בשוק הזה. לצד הצ'רי FX, שמחיריו כחדש דומים ומוצע עכשיו בהנחות גדולות בגרסה החשמלית במכירות אפס ק"מ, הושק בארץ דיפאל 05 הגדול והמתקדם יותר במחירים דומים, שצפויים לקבל בחודשים הקרובים גם ליפמוטור B10 ו־BYD אטו 2 החשמליים. ובשנה הבאה יגיע גם אומדה 4, הדגם המקביל של מותג נוסף של צ'רי שתייבא כלמוביל, עם עיצוב ספורטיבי מאוד. התחרות תיצור בוודאי עוד הנחות ומבצעים, כך שהחשמליות יהיו נגישות עוד יותר. חשמל לכל פועל, עכשיו רק צריך שקע טעינה לכל אחד.

תגיות:
קניית רכב
/
רכב חשמלי
/
שוק הרכב
/
רכב היברידי
/
ג'אקו 5
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף