אחריהן מזראטי קוואטרופורטה, עם ירידת ערך של 34.2%. מנגד היה גם דגם אחד שלא איבד שקל: יונדאי i10 אינספייד אוטומטית, שהייתה שווה 76 אלף שקל בינואר וגם בנובמבר. יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו איבד רק 0.7% משוויו, ואאודי Q3 ירד אחוז אחד בלבד. לא כל רכבי היוקרה מאבדים ערך בקלות.
הבדיקה מראה הבדלים משמעותיים בין דגם זהה ויחידות הנעה שונות, לרעת הגרסאות החשמליות והבנזיניות. לעומת הצניחה של הקונה החשמלית, הבנזין איבדה 12.5%, וההיברידית 5.1%. כך גם ביוקרה: לקסוס UX300 חשמלית איבדה 26.1% מערכה, ואילו בגרסה ההיברידית UX250 רק 6.6%.
כמעט כל החשמליות שבדקנו סבלו מאובדן ערך של למעלה מ־10%, ובין העממיות החריגות היחידות היו טסלה מודל 3 סטנדרט, שאיבדה רק 4.3%; זיקר 001, שירדה ב־6%; ואקספנג P7, שירדה ב־7%. גם ביוקרה, טסלה מודל S פלייד איבדה 9.7% משוויה, ומודל X איבדה 9.3% בלבד.
"זאת לא הייתה שנה רגילה", מנתח מי־רון לוי. "ירידות המחירים בחשמליות גדולות, אחרי שרק לפני שלוש שנים המצב היה הפוך והמחירים שלהן כמשומשות עלו, בניגוד למה שהתרגלנו בהתנהגות של שוק יד שנייה. המחסור במלאי, שתדלק את העליות האלה, התחלף בעודפי מלאי שיבואנים לא הצליחו למכור ונאלצו לרשום כמשומשות".
"גם כאן ראינו משהו שלא היה בעבר במקרים כאלה: מכוניות שלא נרשמו כמשומשות על שם החברה, אלא על שם עובדים, כדי שיהיו מיד פרטית ולא מחברה. משרד התחבורה הורה לרשום את המכוניות האלה כמשומשות אחרי 12 חודשים שלא נמכרו, אבל לא הורה איך בדיוק. בגלל זה עדכנתי את המחירון, שרכב מאבד 2% בשנה הראשונה ביד הראשונה, גם אם נרשם כיד פרטית. נדיר מאוד שבעלים פרטיים מוכרים רכב כל כך מהר מרגע שרכשו אותו, כך שכמעט תמיד זה בעצם רכב 0 ק"מ, ולכן ההורדה במחיר".
בר לב מזהה ביקושים טובים לחשמליות, למרות ירידות הערך במחירון. "אולי בגלל שההיצע אצלנו עדיין לא גדול, BYD אטו 3 ודולפין או ג'ילי גיאומטרי C 460 נמכרים היטב. רוב הסיניות, גם בדגמי בנזין ופלאג־אין, מגיעים ברמות אבזור שאנשים מתים עליהם. ב־200 אלף שקל אנשים אומרים לי 'זה מאובזר כמו מרצדס', עם מושבים חשמליים, גג פנורמי, עור, דלת תא מטען חשמלית ומה לא. הם כן רגישים למותגים חשמליים מוכרים, מעדיפים את הגדולים בשוק".