היא נוחתת בישראל: חשמלית חזקה, גדולה וזולה שעשויה לטלטל את השוק הסיני

היום שבו חשמליות יהיו זולות יותר מרכבי בנזין והיברידיים כבר כאן. דיפאל 05, הסיני החדש, גדול מכל מתחרה, מאובזר ומציע כבונוס הנעה אחורית ו־272 כ"ס | עם מחיר של 150 אלף שקל, עד כמה רחוק הוא יכול להגיע?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
דיפאל 05
דיפאל 05 | צילום: אודי עציון
3
גלריה

ניסיון החדירה הראשון לארץ של דיפאל, מותג החשמליות של צ'אנגן הסינית, הסתיים ביותר מ־1,000 גיולים - מכוניות שממתינות כעת למכירה בהנחה של 21 אלף שקל לפני מיקוח, אחרי שחלפו 12 חודשים מהגעתן והן לא מצאו בית. ה־07 הוא קרוסאובר גדול ומצויד, אבל הוא הגיע עם תג מחיר של 200 אלף שקל בסוף הגל הראשון של ההייפ החשמלי ואיחר את הרכבת. עכשיו ה־05 הקטן יותר יכול לייצר גל חדש כזה.

דיפאל 05
דיפאל 05 | צילום: אודי עציון

אחרי שהיבואנים יסיימו את מלאי החשמליות הלא מכורות, נראה קאמבק חשמלי, וה־05 יכול להיות אחד הדגמים שיובילו אותו. גדול ומרווח, מאובזר וזריז, עם טווח ריאלי של 400 ק"מ, ועדיין זול ב־10,000 שקל מטויוטה יאריס קרוס הקטן בהרבה, בהדגמה ישירה לקושי הגובר של היצרנים המערביים הוותיקים מול ההסתערות הסינית. כן, שמירת הערך של טויוטה היא משהו שהסינים לא מסוגלים לחקות, אבל כמה היא עוד תשרוד כשפערי הטכנולוגיה והמחיר לטובת הסינים רק הולכים וגדלים?

דיפאל 05
דיפאל 05 | צילום: אודי עציון

בדגם המאובזר אין כמובן מסך לוח מחוונים (כי מאז שטסלה הסירה אותו, הסינים מיהרו לחקות אותה), אבל לפחות יש תצוגה עילית יעילה. היינו מעדיפים גם מסך. יש גם פונקציית תפעול קולי בעברית, אבל היא לא תמיד מבינה את ההוראות, עוברת לאנגלית ולא ממש מסייעת.

המושבים נוחים ובעלי כוונון חשמלי, אך הראות לאחור מוגבלת מאוד בגלל זווית וקוטן השמשה האחורית. ואם המרווח מלפנים טוב, מאחור הוא ענק, עם בסיס גלגלים של כמעט 2.9 מטר. אפשר כמעט ליישר את הברכיים, ועם גג הזכוכית ממעל תחושת המרווח היא ברמת מכונית מנהלים. יש גם יציאת מזגן עם שקע USB רגיל ו־C. לתא המטען האחורי נפח של 492 ליטר ולקדמי 159 ליטר, תום עידן הסיניות עם הבגאז' הצפוף. חבל רק שלהציב גלגל רזרבי מתחתיו עוד לא למדו שם.

הדגם הבסיסי PRO (מ־150 אלף שקל) מגיע עם חישוקים קלים 18 אינץ', מסך מולטימדיה ותפעול 15.4 אינץ', אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, יציאת מזגן לאחור, ריפודי עור מלאכותי, ואפליקציית תפעול ומידע. דגם בסיס, אבל שום דבר חשוב לא חסר בו. דגם ה־MAX (מ־160 אלף שקל), שבו נהגנו, משדרג לחישוקי 20 אינץ' ומוסיף גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור, טעינה אלחוטית לנייד, תצוגה עילית לנהג, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע של סוני עם 12 רמקולים, ועוד.

מנגד, ביום שהסינים ילמדו לעצור רגע את המרוץ הטכנולוגי ולבנות רכב עם הנדסת אנוש ראויה ומתלים טובים, כבר באמת תישאר מעט מאוד הצדקה לקנות מהמתחרים. בכל מקרה, הכלל שחשמלית עדיף לרכוש רק אם יש לכם עמדת טעינה קבועה וזמינה בבית או בעבודה חל גם במקרה הזה, אבל כאן האשמה היא כבר של המדינה והרשויות המקומיות, לא של הסינים. אבל להם יש פתרון בדמות גרסת הפלאג־אין שתגיע ביולי. אם היא תשמור על מחיר דומה, דיפאל הולכת להיות הרבה יותר מוכרת בכבישים שלנו.

תגיות:
קניית רכב
/
רכב חשמלי
/
טסלה
/
רכב חשמלי סיני
/
רכב חדש
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף