תבניות מתכת מאלומיניום קיימות במגוון של צורות, גדלים וצבעים ומשמשות אותנו במטבח על בסיס יומיומי. בגלל זה האופן שבו מנקים ואפילו מאחסנים אותן הוא הסוד לשמירה על תוחלת החיים שלהן. השפית אליס סמית חשפה ב-"Today" מספר כללי זהב שיישומם יבטיח לדבריה שהתבניות בתנור הביתי שלכם יישארו נקיות ויישמרו לאורך שנים.

על רקע פרשת הסרטון של עמוס לוזון: זה מצבה הנפשי של אירית רחמים
גולדקנופף בסרבל טיסה: צפו בהצצה ל"ארץ נהדרת"

היא אמרה כי במקום לשלוף את התותחים הכבדים ולהשתמש בכימיקלים כדי להיפטר משאריות המזון העקשניות, יש לנקוט בגישה עדינה יותר לקבלת תוצאות טובות יותר. לדבריה, "לאחר השימוש יש לנקות ולייבש את התבניות ולאחר מכן לאחסן אותן בצורה אנכית ולא אופקית".

היא ממליצה לתת להן שפע של מקום כדי למנוע מהן להזדהם בחלודה או בעובש.

סמית מדגישה כי ערמת תבניות זו על גבי זו עלולה לגרום להן להתעקם ולהיות פחות מאוזנות, כך שיהיה יותר קשה לעבוד איתן ויהיה צריך להחליף אותן בחדשות בתדירות גבוהה. 

טיפ נוסף וחשוב לדברי סמית, הוא לא להכניס את התבניות למדיח-הכלים. "הן הופכות להיות שם כמו כיס צפוף וחם", היא מסבירה. "זה יכול לפגוע בשלמות התבנית לאורך זמן". כמו כן, סביר להניח שבמדיח לא תוכלו לשטוף את שאר הכלים ביעילות, כי "התבניות יחסמו את סילוני המים" שנועדו להשפריץ ולנקות את הכלים.

סמית אומרת שלמרות שזה נורא מפתה להשתמש במסיר שומנים עדיף להשתמש בחומרי ניקוי טבעיים כמו סבון כלים ומים או סודה לשתייה וחומץ ולהימנע משימוש בכימיקלים בעת ניקוי התבניות.

היא אמרה: "לעולם לא אשתמש בכימיקלים קשים. זה משהו שאתה מבשל איתו, אז אתה רוצה לשמור על דברים די טבעיים".

תבנית נקייה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
תבנית נקייה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

סמית ממליצה להשרות את התבניות בחומרים כדי שלא תצטרכו לקרצף ולהתאמץ יותר מדי ואז לשטוף אותן במים חמים בלבד מכיוון שקור יכול "לזעזע" את המתכת לדבריה. כך גם הלכלוך שהצטבר יצא בקלות רבה יותר.

לאחר מכן יש לייבש את התבניות לדבריה באמצעות מטלית בד רכה או להשאיר אותן לייבוש על השיש.