אנשים מצליחים שהגיעו להישגים בחיים מבינים את החשיבות של ביצוע פעילויות מסוימות בבוקר כדי לקבוע את הקצב להמשך היום. מנכ"לים ויזמים מצליחים נוהגים לאמץ שגרת בוקר פרודוקטיבית, שבה הם מתעדפים פעילויות המקדמות עשייה ויצירתיות, בהירות מנטלית ורווחה כללית, כך על פי דו"ח שפורסם ב-"Expert". לצד הפעולות שהם עושים, יש רשימה של דברים מהם הם נמנעים, כדי שיומם יהיה פורה ומוצלח יותר. אז ממה הם נמנעים בבוקר ועל מה הם לא מוותרים? ברשימה שלפניכם.

"אמירה הזויה, ערב עצוב": גינויים מימין ומשמאל לקריאתו של ארי שמאי
השחקן שלמה וישינסקי נגד מיצג המחאה: "בני לא מת לשווא"

נמנעים משגרת בוקר אקראית: שגרת בוקר ויקיצה מוקדמת הן הסוד למקסום הפוטנציאל של המצליחנים שמקדישים זמן לטיפול עצמי והתפתחות אישית. ארגון קפדני של הבקרים והימנעות מאקראיות מעניקים בסיס מוצק להצלחה, והתעוררות מוקדמת נותנת הזדמנות לבנות שגרת בוקר מובנית.

לא מפעילים נודניק לדקות שינה נוספות: בעלי הישגים גבוהים מתרחקים מההרגל של לחיצה על כפתור הנודניק בפלאפון. למרות הפיתוי להתפנק בכמה דקות נוספות של שינה, הם מבינים את ההשפעות המזיקות שיכולות להיות לכך על תהליך ההתעוררות הטבעית שלהם. 

לא מפעילים את הנודניק (צילום: אינגאימג')
לא מפעילים את הנודניק (צילום: אינגאימג')

לא מציצים במדיה החברתית: המצליחנים מאופיינים בכוח רצון שמאפשר להם להתנגד לדחף להתעדכן בפלטפורמות המדיה החברתית מוקדם בבוקר. יזמים מצליחים יודעים כי כניעה להסחות הדעת הדיגיטליות הללו יכולה להשפיע לרעה על המיקוד שלהם בביצוע פעילויות פרודוקטיביות ומשמעותיות יותר.

לא קוראים חדשות בבוקר: מחקרים הראו כי קריאת חדשות שליליות בבוקר יכולה להשפיע על מצב הרוח ועל הציפיות הכלליות להמשך היום. הן, על פי הדו"ח, מזמנות לחץ, חרדה ואפילו דיכאון, ואנשים בעלי הישגים גבוהים בוחרים במודע לדלג על קריאת החדשות בשעות הבוקר.

לא מוותרים על ארוחת בוקר: ארוחת בוקר מזינה היא "דלק" שמספק אנרגיה לגוף ולנפש לשארית היום. אנשים מצליחים אינם ממעיטים בחשיבותה של ארוחה חיונית זו. הם מבינים היטב כיצד ארוחת בוקר בריאה יכולה לסייע להתחלת היום שלהם, ולספק להם את האנרגיה הדרושה כדי להישאר ממוקדים ופרודוקטיביים מהבוקר עד הלילה.

לא פוסחים על פעילות גופנית: פעילות גופנית ממלאת תפקיד חיוני בשגרת הבוקר של אנשים בעלי הישגים גבוהים. הם מבינים את החשיבות של תעדוף הרווחה הגופנית שלהם. בין אם מדובר באימון כוח מהיר, סשן יוגה מרגיע, ריצה או פילאטיס, פעילות גופנית מביאה יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים ושגשוג כללי בחיים.

אישה רצה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
אישה רצה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

לא מקבלים החלטות פשוטות בבוקר: אנשים הישגיים נמנעים מלרוקן את האנרגיה הנפשית שלהם על קבלת החלטות פשוטות בבוקר. הם בוחרים בלילה שלפני את הבגדים שילבשו בבוקר, דואגים לכל הדברים החיוניים להם ומוודאים שסביבת העבודה שלהם מסודרת ומאורגנת. אנשים מצליחים מפנים מרחב נפשי יקר, אשר הוכיח את עצמו כמועיל בטווח הארוך. כך, בבוקר הם לא מכבידים על עצמם ומבזבזים זמן ואנרגיה על קבלת החלטות קטנות.

לא מאמינים בריבוי משימות: בניגוד לאמונה הרווחת ריבוי משימות לא מגביר את היעילות אלא מוביל לתוצאה הפוכה, מעכב את הפרודוקטיביות ומסיח את הריכוז. אנשים בעלי הישגים מתעדפים את המשימות החשובות ביותר שלהם ומתמודדים איתן אחת אחת.

לא מכירים תודה: הכרת תודה מעבירה את המיקוד ממה שחסר אל השפע שכבר קיים. הכרת תודה מאפשרת לאנשים בעלי הישגים גבוהים לגשת למטרותיהם בתחושת סיפוק, במקום עם רצון מתמיד לעוד.

לא דוחים משימות: דחיינות הוא האויב הידוע לשמצה של הפרודוקטיביות. בעלי הישגים מבינים כי עיכוב בביצוע המשימות יכול לעכב את ההתקדמות שלהם ולהפריע להם בדרך להצלחה.