משתוקקים לפחמימות אבל חוששים שהן לא יעזרו לכם להגיע ליעדי הירידה במשקל שלכם? ובכן, תחשבו שוב, כי פסטה ותפוחי אדמה לא חייבים להיות מחוץ לתפריט בזכות טריק מדהים שמסתכם באיך אתם מגישים ואוכלים את הפחמימות שלכם.

קיפדו את חייהם: נחש זעמן ניסה לאכול קיפוד וזה הסתיים רע מאוד
עצוב: הטרגדיה המשפחתית הכואבת של רמי קליינשטיין ובנותיו

במקום לאכול פסטה חמה ותפוחי אדמה מהבילים, תנו לפחמימות שלכם להתקרר ממש לפני שאתם אוכלים אותן. למה? כי לפחמימות קרות יש אינדקס גליקמי נמוך יותר ומזונות אלה, על פי המאמן האישי ניק מיטשל, מייסד "Ultimate Performance", יכולים לעזור לכם לרדת במשקל כי "הם יגרמו לכם להרגיש מלאים למשך זמן רב יותר".

לדבריו, "הפחמימות יכולות גם לעצור את העלייה והירידה החדות של רמות הסוכר בדם שגורמות לרעב, מה שעלול להוביל לאכילה מוגזמת ועלייה במשקל".

אורזים את ארוחת הצהריים לעבודה? בשלו את הפחמימות שלכם לילה קודם ואכלו אותן קרות למחרת.

מתבאסים שהפסטה עם הרוטב לא חמה? תמיד אפשר להכין סלט פסטה שממילא אוכלים קר או בטמפרטורת החדר. גם סלט של תפוחי אדמה זו אפשרות מצוינת.

פחמימות כמו תפוחי אדמה הן מקור נהדר לעמילן עמיד. סוג זה של עמילן עמיד לעיכול, פועל כסיבים ומציע יתרונות בריאותיים רבים, כולל מתן פרה-ביוטיקה למעי (נהדר עבור החיידקים הטובים במעיים שלכם).

תפוחי אדמה (צילום: אינגאימג')
תפוחי אדמה (צילום: אינגאימג')

חוקרים סבורים כי הוא גם יכול לעזור להפחית את רמת הדלקת בגוף ועשוי לעזור למנוע את סרטן המעי ותסמונת המעי הרגיז.

הדיאטנית מייגן הילברט מסבירה כי פחמימות חיוניות לבריאותנו ולרווחתנו: "למעשה, הן מקור האנרגיה החשוב ביותר לגופנו. הן מספקות דלק למערכת העצבים, לאיברים שלנו, במיוחד למוח ולרקמת השריר. פחמימות חשובות להמון תפקודים בגוף, כמו לספק מקור אנרגיה מהיר לאימונים, לתדלק את המוח שאחראי ל-20% מצורכי האנרגיה שלנו ולהפעיל תאים בגוף".