לבוש הוא אמצעי לביטוי אישיות, אך הוא כפוף גם לדרישות הנוחות וחופש התנועה. לשמר את הבגדים זה לא תמיד קל, שכן הם חשופים למספר גורמים שיכולים לגרום להם נזק, אבל ישנם מספר טיפים שימושיים שיסייעו לכם לשמור על האיכות שלהם ולהגן עליהם מפני נזקים.

חוזרים לתקופת הקורונה? מגפה מסתורית מטרידה את הרופאים בעולם
אחרי שש תוכניות בלבד: גאולה אבן סער נפרדת

מיון בגדים לפי צבעים ובדים

יש שיראו בכך מובן מאליו, אך למעשה זהו הגורם מספר 1 לבגדים פגומים. אי מיון בגדים לפי צבעים ובדים לפני הכנסתם למכונת הכביסה יוביל לנזק בלתי הפיך לבד ולשינוי צבע. כדי להימנע מכך, מומלץ לדבוק בהוראות התווית המלוות בדרך כלל בגדים, שכן שם מצוינים פרטי הטיפול והכביסה שלהם שהיצמדות אליהם אמורה לשמר את צורתם הבסיסית וצבעם.

צמצום סחיטה למינימום

שלב סחיטת הבגדים במכונת הכביסה אמנם תורם בהמשך לייבוש מהיר יותר של הבגדים, אך גורם נזק לבד. בהקשר זה, מומלץ לאמץ את מחזורי הסחיטה המינימליים בתוכנית מכונת הכביסה ולהשתמש במחזורי המקסימום רק במקרה של בדים עמידים כמו ג'ינס, ולוותר לגמרי על סחיטה כאשר מדובר בבדים עדינים כמו צמר ומשי.

שימוש בשקית רשת לכביסה

השתמשו בשקית רשת לכביסה להנחת בגדים עם טקסטורות עדינות מאוד כמו גרבי ניילון, תחתונים וכו'. זה יעזור להגן על הבדים העדינים במהלך הכביסה.

רוכסנים וכפתורים

השארת רוכסנים לא רכוסים או כפתורים לא סגורים במהלך הכביסה עלולה לגרום נזק לפריטי הלבוש הבאים איתם במגע במהלך תוכנית הכביסה, לכן רצוי לוודא שהם סגורים לפני הכנסתם למכונת הכביסה.

חשוב לכפתר את הכפתורים לפני הכביסה (צילום: אינגאימג')
חשוב לכפתר את הכפתורים לפני הכביסה (צילום: אינגאימג')

ייבוש מיד לאחר הכביסה

מומלץ לייבש בגדים במייבש כביסה או לתלות אותם על חבלי כביסה בחוץ או על מתקן ייבוש כביסה במרפסת מיד לאחר הכביסה, מאחר וכביסה רטובה עלולה לצבור ריח רע, להשאיר קמטים מעצבנים ולגרום נזק לבגדים.

אטבי כביסה

כאשר תולים כביסה על חבלי כביסה או מתקן ייבוש באמצעות אטבי כביסה, האטבים עלולים להשאיר סימנים על פריטי לבוש רטובים שאינם נעלמים לאחר הייבוש. לכן, כדאי למקם את האטבים במקומות בהם הסימנים לא יבלטו ובנוסף לא למתוח את הבגדים בעת תלייתם.

ניקוי יבש של בדים עדינים

שמלות מסוימות, חליפות, מעילים או ז'קטים מבדים מסוימים מומלץ לשלוח לניקוי יבש.

כיבוס יתר

כביסה תכופה של בגדים היא אחד הגורמים השכיחים ביותר לנזקים עקב חשיפתם של פריטי הלבוש במהלך הכביסה לחיכוך, לחות, חום וחומרי ניקוי, שכולם שוחקים את סיבי הבגדים. זה לא אומר שאסור לכבס בגדים, אבל לא מומלץ להגזים כדי לשמר אותם.

מכונת כביסה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
מכונת כביסה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אורך מתאים למכנסיים

אחד הדברים שמאוד מפריעים בעין, הוא כשאנשים קונים מכנסיים ארוכים מדי ולא תופרים להם מכפלת. הם נותנים לקצוות המכנסיים להשתרך על הרצפה והאדמה, להתלכלך ולהתבלות. גם אם הם מנסים למצוא פתרון ומקפלים את הקצוות שלהם פנימה, נשארים סימנים מעצבנים על הבד. בקיצור - לכו אל התופר/ת.

בגדים ייעודיים לעבודות ניקיון

ביצוע מטלות בית, עבודות ניקיון או אפילו עבודה בגינה יכולים לגרום נזק לבגדים שאנו לובשים, לכן עדיף ללבוש בגדים מיוחדים לביצוע עבודות אלה, רצוי בגדים פשוטים שאין לנו ערך אליהם ולא אכפת לנו אם הם יוכתמו למשל, באקונומיקה.